לאחרונה יש טרנד הולך וגובר נגד פייסבוק וגוגל על כך ששתיהן ביחד וכל אחת לחוד הולכות והופכות אותנו, המשתמשים, ליותר חסרי פרטיות והרבה פחות אנונימיים.
עד לפני 10 שנים יכולנו לעשות הכל, גם באינטרנט, בלי שיכירו אותנו. זה היה מאוד נוח להסתתר מאחורי כינוי פיקטיבי, ולעשות ככל העולה על רוחנו (במסגרת הטעם הטוב והחוקי, כמובן).
המגמה באינטרנט של העשור האחרון היא להישאר בבית, אבל להיות הרבה יותר חשופים. זה מפריע לרוב משתמשי האינטרנט, שהתרגלו להיות פרטיים ואנונימיים. זכות האדם הבסיסית לפרטיות נראית כאילו נפגעה.
ובכל זאת, אם אתה רוצה עבודה מהבית באינטרנט, ואתה מתכוון להפוך אותה לעסק המרכזי שלך, ולמקור הפרנסה העיקרי, יש הרבה סיבות מדוע לא תרצה להיות אנונימי.
אני לא מדבר כעת על כל אותן שיטות להרוויח כסף בקלות באינטרנט, כמו הקלקה על פרסומות או מענה על סקרים. אני מדבר על עסק אמיתי.
אז מדוע אני טוען שפרטיות באינטרנט היא לא רלוונטית למי שמחפש עבודה מהבית באינטרנט?
- העסק הוא אתה - כשאתה תרצהלהתפרנס באמצעות עבודה מהבית באינטרנט, אתה תגלה, שבעצם, העסק הוא אתה. לאתוכל למכור ולשווק בצורה אנונימית לאורך זמן. אנשים יהיו חייבים להכיר אותך.
- רשימת לקוחות ותיקים - אפשר לעשותשיווק באינטרנט בצורה אנונימית, אבל אז תאבד את המינוף. תמיד תצטרך לחפשבצורה אקטיבית לקוחות חדשים, אלאאם כן תהיה כבר מותג ענק בסדר גודל של קוקה קולה (ועם זאת, גם הם ממשיכיםלעשות פרסומות). והרי ברור שעסק מצליח הוא כזה שיש לו רשימת לקוחות ותיקים.כדי שעבודה מהבית באינטרנט תהיה עסק מצליח, אתה צריך לקוחות שמכירים אותך.
- הבית שלך הוא המשרד שלך - אתה לאחייב לפרסם תמונות של הילדים. לא בזה מדובר. אתה כן חייב להיות נוכח באינטרנטעם שמך וכתובתך האמיתיים. עבודה מהבית באינטרנט - זה אומר שהבית שלך הואהמשרד שלך. הלקוחות שלך צריכים לדעת מאיפה אתה בא.
- אנשים מתחברים לאנשים - אין מהלעשות. אם העסק שלך היה חנות מכולת שכונתית, היית צריך להיחשף רק בפני השכניםהמקומיים. הם בסופו של דבר היו יודעים עליך הכל. והשכנים, אם הם לא היואוהבים אותך, הם היו הולכים למכולת אחרת. בעבודה מהבית באינטרנט כל מי שנמצאבאינטרנט הוא לקוח פוטנציאלי שלך. ככל שתהיה יותר אנונימי, אנשים לא יזהו בךאת המימד האנושי.
- אמון בסיסי - כדי למכור משהו,הלקוחות שלך צריכים להכיר אותך ולסמוך עליך. אם הם לא ידעו קצת עליך, אם הםלא יראו תמונה שלך, לא ידעו היכן למדת או אפילו מי החברים שלך, הם לא יסמכועליך. כל עניין העבודה בבית באינטרנט עלול להתמוטט.
לסיכום,
בכל ברכה יש גם קללה, והחכמה היא לדעת לנצל את זה לטובתנו, ולהפוך חזרה כל קללה לברכה. אובדן הפרטיות באינטרנט הוא מצער, במידה מסויימת, אבל בשביל מי שרוצה עבודה מהבית באינטרנט, לא רק שזו יכולה להיות ברכה, אלא שזוהי חובה. העסק הוא אתה, הלקוחות שלך חייבים להכיר אותך, לדעת איפה אתה נמצא, ומה אתה עושה, לסמוך עליך ובעצם - לדעת שאתה אנושי.