מסגרת אתר תדמית ותפריטי הניווט הם מהנושאים החשובים אותם עלייך לארגן לפני שאתה מתחיל בניית אתר תדמית. מסגרת נקייה ויפה היא שתסדר לעינו של המבקר את העין ותשאיר אותו חופשי להיות ממוקד בתוכן. לכן כדאי לדאוג שעיצוב מסגרת אתר תדמית תישאר תמיד (או בדר"כ) זהה, ככה שבכל עמוד ועמוד המבקר יוכל להתמקד בתוכן האתר ולא תוסח דעתו משינויים במסגרת. כמה חוקים שכדאי לעמוד בהם בעת בניית אתר תדמית:
- תכין את היררכיית העמודים שלך לפני שתתחיל בעיצוב. קבע מראש מה יהיו העמודים הראשיים, מי יהיה תחת מי וסדר את הדפים בצורה הגיונית ונוחה. נסה לחשוב על כל התוכן שיהיה באתר בכדי למנוע הוספה של לינקים לתפריט ברגע האחרון (ובכך לסכן שבירה של העיצוב).
- אתר תדמית צריך להכיל תפריט קבוע, נקי ולא משתנה.
- אם יש לך אתר תדמית עם הרבה תוכן והרבה עמודים, תוכן להשתמש בתפריט יורד (כלומר שכשהעכבר עומד על קטגורייה מסויימת יוצג תפריט משני של אותה קטגוריה למבקר).
- צור מפת אתר נוחה ומעוצבת בכדי לעזור למבקרים שלך לשוטט באתר בקלות.
- אם אתה מתכנן בניית אתר תדמית, צור את התפריטים שיהיו גמישים ותהיה מוכן לאפשרות שהלקוח ירצה להוסיף עוד קטגוריות\עמודים.
- בנה את הקישורים הראשיים שלך קרובים אחד לשני ודומים זה לזה, כך שהמבקר אתר תדמית יוכל לקלוט אותם בפעם אחת ולדעת פחות או יותר מה יש או אין באתר שלך, ואיך להגיע אליו.
- אפשרות נחמדה לידידותיות למשתמש היא תיבת הסבר שתופיע כאשר המשתמש עומד עם העכבר מעל אחד מהלינקים של אתר תדמית שלך. כך הוא יידע מה לצפות כשייכנס לדף. יש לשים לב שתיבה זאת משתלבת בעיצוב ואינה מעמיסה או מציקה. המטרה שלך היא להקל על המבקר לא לעצבן אותו.
- השתמש במרחב התפריט שלך בחוכמה. בחר מילים קצרות ומדויקות ללינקים. אם אתה רוצה להיות יצירתי זה לא המקום - הגולש צריך לדעת מה יש בעמודים ואיפה למצוא את מה שהוא מחפש. בתכנים של אתר תדמית תוכל להיות מקורי ויצירתי כמה שתרצה, אך בתפריטים אין מקום לערפול.
-נסה כמה שאפשר להפוך כל עמוד באתרך נגיש מכל מקום אחר. כגולש אני יודע שזה נורא מעצבן למצוא עמוד שמעניין אותי ואחר כך לא לדעת איך לעאזל הגעתי לשם - תפריט יורד כפי שציינתי קודם בדרך כלל פותר את הבעיה הזאת, אבל כל פיתרון אחר לבעיה זו גם תעשה בניית אתר תדמית לנכונה ותוביל אותך ללהיות בעל אתר תדמית מצליח וטוב.