מפתח לרשת מסבירה שכתיבה שיווקית היא מקצוע לכל דבר ועניין. קשה לנולדמיין זאת כיום, כמי שחי בעולם המערבי, אך עד לא מזמן הייתה הכתיבה נחלתושל מיעוט שבמיעוט.. התפתחות המסחר ואמצעי המדיה במאה העשרים הפכו אתההנושא של כתיבה שיווקית למקצוע בפני עצמו, שגם לו תחומי משנה כמו כתיבהשיווקית לאינטרנט, כתיבה שיווקית לפרסומות טלוויזיה, כתיבה שיווקית שלכתבות תדמית בעיתונות המודפסת ועוד.
לפי מפתח לרשת העובדה שכולנו יכולים להעלות דברים על הכתב יוצרת בלבולוחוסר בהירות בנוגע למקצועיות של כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית היא מיומנותשדורשת למידה, ניסיון וגם מעט כישרון. העובדה שכל אדם מסוגל לכתוב וכן שכלאדם נחשף לכמות עצומה של טקסטים שיווקיים בכל יום נתון, גורמת לאנשים רביםלחשוב שכתיבה שיווקית אינה "סיפור גדול", אלא מיומנות בסיסית, כמו חיבוררשימת מכולת למשל..
אין טעות גדולה מזו. כתיבה שיווקית היא מומחיותוכתיבה שיווקית שלא כתובה כהלכה היא כתיבה שיווקית שתשיג את האפקט ההפוךמזה שרצינו. היא תגרום לנמענה של הכתיבה להתרחק מן הטקסט שניסחנו בעמל רבולאבד כל שביב עניין, שכפי הנראה היה לו בטרם התחיל בקריאת הטקסט.
אדםאינו מסוגל להפוך למומחה לכתיבה שיווקית ברגע, אך הכרות עם מספר כלליםבסיסיים היא דבר שכולנו עשויים לצאת נשכרים ממנו. בואו ננסה, אם כן, לנסחמספר כללי יסוד, הדורשים את התייחסותו של כל מי שמבקש להתעסק בכתיבהשיווקית.
הכלל הראשון הוא שכל כתיבה שיווקית היא כתיבה המבקשת לשווק פרטמסוים לאדם מסוים או לקבוצת אנשים מסוימת. כל אדם או כל קבוצה שוניםמאחרים. משום כך חשוב ביותר לנסח לעצמנו מראש את המאפינים של קהל היעד שלנוולכתוב כתיבה שיווקית שתכוון עצמה למאפייניו של קהל היעד. ניסוח המאפינים של קהל היעד אינו חזות הכול ויש לדעת כיצד כותבים לכל קהל יעד, או גרועמכך – כיצד מכוונים בטקסט שיווקי אחד למספר קהלי יעד שונים, אך דיה לצרהבשעתה.
כלל שני של כתיבה שיווקית הוא לנסות ולנסח טקסט שיאפשר לקורא להתחבראליו ואולי אף להזדהות עימו. ברור מאליו ששיחה עם סוכן מכירות יעילה יותר,לדוגמא, מאשר קריאת תוכן שיווקי. כיון טקסט אינו סוכן מכירות, אפשר לנסותולהשיג אפקט דומה באמצעים העומדים לרשותנו. יש דרכים שונות להשגת אפקט זה.אפשר, למשל, להתחיל את הטקסט בשאלה שתביא את הקורא להנהן בהסכמה: "נכוןשגם אתה מתלבט בבעיות כלכליות?.." טקסט מעין זה הוא טקסט שמאפשר לנו להתחילולפרוס את משנתנו השיווקית מתוך נקודת הסכמה עם הקורא ולשפר את סיכויינולהצליח במשימת השיווק שלנו.
כלל שלישי של כתיבה שיווקית נכונה קשורלאופן ארגון הטקסט. תוכן שיווקי תוכן המיועד לאינטרנט בפרט, הוא טקסטשצריך להביא בחשבון את מגבלותיו של הקורא לא את מגבלות ההבנה שלו,חלילה, אלא מגבלות כמו סבלנות קצרה ורצון לקבל מידע באופן מיידי . משום כךחייב הטקסט להיות מאורגן בצורה נוחה, ברורה, באופן המאפשר התענינות מהירה,להביע בתחילת הטקסט את הרעיון המרכזי, להדגיש מילות מפתח ועוד.
לסיכום, מפתח לרשת מיומנת בכתיבה שיווקית הנדרשת במיוחד לנוכח התחרותהעזה בעידן שפע המידע. יש צורך לדעת כיצד לעשות זאת נכון, בכדי להיותמסוגלים להתמודד עם המתחרים הרבים ולאפשר לנו לשרוד ואף להצליח. כתיבהשיווקית אינה מבטיחה לנו הצלחה, אך היא בהחלט נקודת פתיחה טובה.
לפרטים נוספים בנושא זה ועוד בקרו באתרנו :
מפתח לרשת | הקמת אתרי אינטרנט , עיצוב אתרי אינטרנט , בניית אתרי תדמית