חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האינטרנט - טוב או רע לאמנים ?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/20091613 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האינטרנט כבר מזמן הפך לעולם בפני עצמו. הוא מתנהל ומנוהל ומשווק ומקוטלג ומקיים חיים בין כתלי הוירטואליה. אין ספק, כי פריחתה של הרשת, הביאה לעידן שיווקי חדש גם בתחום האומנות. במקום כיתות רגליים- אתר אינטרנט, במקום טלפונים - פורומים, במקום תערוכות מכירתיות - תערוכות וירטואליות איכותיות לא פחות. אולם גם לאינטרנט יש חוקים משלו, ומי שרוצה לשחות בו ולהשאר בחיים, חייב לשנס מתניים ולעשות את זה בדרך הראויה. והמילה "ראויה" חשובה כל כך כשמדברים על אמנות.

כמו פטריות אחר הגשם, צצו ועלו בשנים האחרונות פורטלים המרכזים בתוכם "מודיעין אמנים", כולם תחת קורת גג אחת, המנסים כמו "בעולם החיצון" להלחם על פיסת מסך. היתרונות בפורטלים הללו הם בכך שהאומן אכן נחשף ונכנס כלאחר כבוד למנועי החיפוש, החסרון הוא כמובן בריכוז הגבוה- כולם במקום אחד, כאשר ברור שהלקוחות הפוטנציאליים לא יתחילו לדפדף ולחפש להנאתם דוקא צייר שמתחיל באות ג', או שמא ציירת אינטואיטיבית שגרה בצפון. לא כל שכן, ריכוז שכזה יוצר לעיתים זילות של שם, כולם שם. כולם "באותה הרמה", צייר צעיר ומתחיל שסיים סדנת ציור לצד צייר מוערך ומפורסם המציג עבודותיו בעולם כולו. גם קדום אתרים סטנדרטי, אינו מקל על חייהם של האמנים המבקשים לשווק יצירותיהם ברשת. הקדום אמנם מקדם את השם, אך ביצה ותרנגולת - הרי מישהו צריך להכיר את השם קודם כל לפני החיפוש. אז מה הדרך? מהי הדרך הנכונה ברשת שבה אמן יכול גם להחשף וגם למכור, גם להתמתג וגם לבדל עצמו מאחרים? התשובה לכך לדעתי, היא רצף פעילויות קריאטיביות, המותאמות ספציפית לאופי האמן, (ולאמנים יש אופי....) לאופי היצירות ולקריירה האומנתית שלו.

אמן מתחיל חשוב שיהיה בכל מקום, אמן מוערך יכול ליצור ירידה תדמיתית על לא עוול בכפו אם יפיץ עצמו לדעת ברשת. פעילות אינטנסיבית ברשת, הבנויה כתהליך מובנה ומתייחסת לשלשת האלמנטים שהזכרתי אופי האמן-אופי היצירות- וקריירה אמנותית, היא שתביא "לגאולה השיווקית". השמיים הם הגבול, הכלים באינטרנט רבים, אבל הדרך צריכה להיות מושכלת ויצירתית במיוחד. חשיפה דוקא במקומות לא טבעיים כדוגמת הפורטלים ההמוניים, השתתפות בפורומים (הקפה למשל נהדר לצורך הענין...), ניוזלטר השומר קשר עם לקוחות קיימים באופן קבוע, פרסום מאמרים, השתתפות כיועצים, כניסה שוטפת לפינות התרבות באתרי האקטואליה (ולאו דוקא אתרי אמנות) ועוד ועוד.... רק דרך מקיפה, יצירתית ולא קונבנציונאלית תהפוך את שיווק האמנות דרך הרשת ליעילה. והכי חשוב!!!! פתיחות! לנסות! לבדוק! להעיז! לפעמים גם להשקיע. לא לשלול מחד אך מאידך לא לרוץ אחר כל פורטל אמנות אפילו אם הוא בחינם. לאינטרנט יש יתרונות מובהקים בחשיפה, בויזואליה, בתפוצה, אך צריך להשתמש בו בחוכמה. ו...לא להתבייש להתייעץ עם אנשי מקצוע...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבת הינה מנכ"ל  "אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור", משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.

סדנאות תקשורת, הרצאות למנהלים ופורומים, חבילות התקשרות ייחודיות, יחסי ציבור לאמנים ומוסדות תרבות, יחסי ציבור באינטרנט.

www.oritpr.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורית גלילי

מאת: אורית גליליאומנות - כללי29/04/121231 צפיות
"שלי גדול יותר" על אמנים , חללים ותערוכות ושאר מיני או למי לעזאזל שייכת האמנותם? האם האמנים הישראלים משועבדים עדיין למניפולציות של הדור הישן? ולמה בעולם זה כמעט ולא קיים יותר?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור08/04/102295 צפיות
ריטיינר? פרוייקט? בעבור תוצאות? לא פעם שאלו אותי איך ניתן לתמחר יחסי הציבור? האם תמחור צריך להתבצע לפי כמות הפרסומים במדיה, לפי אחוזים ממכירות או בצורת ריטיינר חודשי ? שאלות אלו מצביעות על כך שרבים אינם מבדילים בין יחסי ציבור לפרסום או מכירות. אז איך מתמחרים אותם?

מאת: אורית גליליאומנות - כללי08/04/101502 צפיות
האביב בפתח וזה הזמן לשנס מתניים, להתאוורר, להתחדש, לחשוב על רעיונות חדשים. וכשאנחנו מדברים על חידושים ופריחות, מה טוב יותר מאשר האינטרנט, אותו כלי מופלא ואין סופי, שעשה פלאים בעולם השיווק. האם האינטרנט יכול להועיל לאמנים ?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור01/07/091879 צפיות
תוכנית אסטרטגית זו התשובה. וזו לא תשובה כל כך מסובכת. בסדנאות אישיות ללימוד יחסי ציבור לעסקים קטנים מקבלים כלים באמצעותם ניתן לעשות לעצמנו יחסי ציבור לבד ואפילו ולהצליח. למי זה מתאים? לעסקים קטנים, לאלו העובדים מהבית, אמנים, מטפלים, מאמנים אישיים, עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים וכל מי שמעוניין בחשיפה מקסימלית במחיר מינימלי.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091706 צפיות
תערוכת קונספט כוללת את הכל, החל משכירות חלל, אסטרטגיה שיווקית, יחסי ציבור לפני ואחרי (כתבות אייטמים ופעילות שיווקית), אוצרות מקצועית, לוגיסטיקה, הזמנות איכותיות, הזמנת עיתונאים, אוצרים ואספנים, וכתיבת פרופיל אמנותי . למעשה האומן מפקיד את חלומו בידי מפיקי התערוכה ומשתמש בה כאקט שיווקי נטו. אם נקביל לרגע תערוכה - לחתונה למשל, אז הרעיון הוא לא רק לבחור פרחים, שמלה ותקליטן לקראת היום הגדול אלא להתכונן גם לחיים של אחרי, שהם למעשה המהות של החתונה ולפעמים קצת שוכחים מזה.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091582 צפיות
החורף דופק בחלוננו, והאינסטינקט הראשון הוא פשוט להכנס אל מתחת לפוך או להצטנף למול התנור החם. אלא מאי, מעטים מתוכנו יכולים להרשות לעצמם את התענוג העילאי הזה, ואפילו כשהטמפרטורות יורדות והפוך קורץ לנו לחזור אליו, אנו חייבים לשנס מותניים ולהמשיך בפעילות השיווקית.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091740 צפיות
אז לא, לא צריך לשנות שום דבר אבל פרנסה מעולם לא היתה מילה גסה גם במלחמות, אלא מאי ההערכות שלנו צריכה להיות אחרת, השיווק בעיתות מצוקה שכאלו צריך להיות עדין יותר, אבל והכי חשוב - חייבים להמשיך לחיות, לשווק, למכור ולהתפרנס.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/214190 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/214099 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/214216 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/214387 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176593 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175774 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175756 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica