חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עסק קטן-גדול

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/20091520 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עסקים קטנים, לא תמיד מנהלים תקציב שיווק מסודר ומאורגן. לדידם, כשמתקשרת אשת המכירות מהמקומון השכונתי להציע עמוד ברבע מחיר, זו אלטרנטיבה נהדרת. זה משקיט את המצפון, זה יוצר תקווה, וזה בעיקר תשלום חד פעמי שיודעים בדיוק לאן הוא הולך, גם אם לא תמיד יודעים מה חוזר משם.
                            
חוסר הארגון בתקציב השיווקי לא כל שכן בתהליך השיווקי עצמו, מביא לכך שיחסי ציבור נכנסים למגירת האי שם למטה, למטה, אחרי הגלויות לחגים, ואחרי הפקס' החדש שנקנה במבצעי סוף שנה.

עסק קטן, אמור וצריך לפעול כמו עסק גדול. בחשיבה, בארגון, ובעיקר בפעילות השיווקית. למה? כי שיווק, זה תהליך מודע, ארוך, מתמשך, והוא לא קשור לגודל העסק.

עסק קטן בדרך כלל, מתבלבל במושגי השיווק. המכירות לדידו, הן החשובות ביותר, ורצוי כאן ועכשיו. אולם, מכירות הן רק צד אחד בעוגת השיווק, ובכדי שעסק יצליח וישגשג מעבר לרמת ההישרדות היומיומית, הוא צריך ומוכרח ליצור תהליך שיווקי מובנה.

ליח"צ, חייב להיות נתח חשוב, מרשים ואיכותי בעוגת התקציב השיווקי. י יח"צ,  חייבים להיות חלק אינטגראלי בניהול העסק ובתמהיל השיווקי שלו. למעשה, שימוש נכון ביחסי ציבור, באסטרטגיה שיווקית נכונה יכולים להביא לעלייה ניכרת במכירות ובתדמית החברה.

יח"צ,  זה הכלי היחיד המאפשר לעסק הקטן להיחשף בדרך  במקומות שלא יגיע אליהן בדרך פרסום, יחסי ציבור מאפשרים לעסק הקטן לשחק במגרש של הגדולים, לככב למד מותגים וליצור תדמית חיובית אצל קהלי יעד שלא יכל להגיע אליהם בדרך אחרת.

לעסק הקטן, יש מספר יתרונות שאחיו הגדול סובל מהם יחסי ציבור טובים, אמורים לנצל את היתרונות האלו ולייעל אותם לטובת הפעילות השיווקית:
 
1.        גמישות – העסק הקטן והבינוני אינו תלוי במנגנון, הוא יכול לשנות, להתגמש והוא אינו סגור בקונספטים שיווקיים. גמישות זו מאפשרת לעסק הקטן, לנוע בסקאלת השיווק בחופשיות מרבית.
 
2.         זמינות – העסק הקטן, יכול לתת מענה תקשורתי לעיתונאים באופן זמין ומיידי. עיתונאים אוהבים זמינות, ולכשקורית התרחשות אקטואלית והעיתונאי זקוק למומחה כאן ועכשיו, העסק הקטן הוא אלטרנטיבה נהדרת.

3.        יצירתיות- העסק הקטן והבינוני, יכול להיות יצירתי, הוא אינו מוכתב פעילות "מלמעלה". הלקוחות אוהבים יצירתיות, כך גם התקשורת ועסק קטן יכול להשתמש בכך באופן שוטף.

4.        קשר ישיר עם לקוחות – העסק הקטן יכול להיות בקשר ישיר עם לקוחותיו, להביא אליהם דברים שגם עסק גדול יכול כדוגמת מוצר מסוים, או אדם מפורסם, אך השימוש בדברים האלו לאופן תקשורתי יעיל בהרבה לעסק קטן.

 
5.        קשרי קהילה- העסק הקטן חי ונושם את המקום בו הוא חי . לכשהוא הופך להיות שותף לפעילות קהילתית, תרומתו לקהילה יוצרת באופן מיידי קשר בינו לבין לקוחות חדשים וותיקים , חיוביות ואמפתיה.

6.        קהלים חדשים- מאחר והעסק הקטן אינו שבוי בקונספט מובנה, הוא יכול בקלות לזהות הזדמנויות עסקיות שנוצרות בעקבות כתבה זו או אחרת, או פעילות זו או אחרת ולפעול לקידומן, ובכך להגיע לקהלים חדשים ופעילות עסקית חדשה.

7.        קשרים ברשת – העסק הקטן גמיש מספיק, בשביל לנהל מערך יחסי ציבור גם באינטרנט. לשלוח ניוזלטר שוטף ללקוחותיו המספר על פעילות/ מבצעים, להשתתף בפורומים רלוונטיים או לפרסם מאמרים מקצועיים, וליהנות מחשיפה מקסימאלית גם באינטרנט. והאינטרנט כידוע בימינו אנו הוא מכשיר נהדר לגיוס לקוחות חדשים וליצירת תדמית עסקית חיובית.

לסיכום, יחסי ציבור לעסקים קטנים  חייבים להיות תמהיל חיוני והכרחי באסטרטגיית ניהול עסק. פעילות יחסי ציבור נכונה, יכולה למנף את העסק ולהביאו לקדמת הבמה, היכן שה"גדולים" נמצאים. שימוש מושכל בתקשורת ובפעילויות נוספות כגון קשרי קהילה ואירועים, יכולה להוביל את העסק הקטן להתפתחות מואצת ולהעלאת המכירות.

שיווק זה לא מכירות,  ויחסי ציבור,  הם בראש ובראשונה תהליך תדמיתי, שתוצאותיו אומנם אינן מידיות כמו מודעת רבע עמוד במקומון, אך לטווח הארוך יותר, הם בונים את העסק, ממתגים אותו ויוצרים הכרות מעמיקה וחיובית בינו לבין קהלי היעד וקהלים חדשים. המכירות אם כן, הן פועל יוצא של כל הפעילות גם יחד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבת הינה מנכ"ל  "אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור", משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.

סדנאות תקשורת, הרצאות למנהלים ופורומים, חבילות התקשרות ייחודיות, יחסי ציבור לאמנים ומוסדות תרבות, יחסי ציבור באינטרנט.

www.oritpr.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורית גלילי

מאת: אורית גליליאומנות - כללי29/04/121231 צפיות
"שלי גדול יותר" על אמנים , חללים ותערוכות ושאר מיני או למי לעזאזל שייכת האמנותם? האם האמנים הישראלים משועבדים עדיין למניפולציות של הדור הישן? ולמה בעולם זה כמעט ולא קיים יותר?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור08/04/102295 צפיות
ריטיינר? פרוייקט? בעבור תוצאות? לא פעם שאלו אותי איך ניתן לתמחר יחסי הציבור? האם תמחור צריך להתבצע לפי כמות הפרסומים במדיה, לפי אחוזים ממכירות או בצורת ריטיינר חודשי ? שאלות אלו מצביעות על כך שרבים אינם מבדילים בין יחסי ציבור לפרסום או מכירות. אז איך מתמחרים אותם?

מאת: אורית גליליאומנות - כללי08/04/101502 צפיות
האביב בפתח וזה הזמן לשנס מתניים, להתאוורר, להתחדש, לחשוב על רעיונות חדשים. וכשאנחנו מדברים על חידושים ופריחות, מה טוב יותר מאשר האינטרנט, אותו כלי מופלא ואין סופי, שעשה פלאים בעולם השיווק. האם האינטרנט יכול להועיל לאמנים ?

מאת: אורית גלילייחסי ציבור01/07/091879 צפיות
תוכנית אסטרטגית זו התשובה. וזו לא תשובה כל כך מסובכת. בסדנאות אישיות ללימוד יחסי ציבור לעסקים קטנים מקבלים כלים באמצעותם ניתן לעשות לעצמנו יחסי ציבור לבד ואפילו ולהצליח. למי זה מתאים? לעסקים קטנים, לאלו העובדים מהבית, אמנים, מטפלים, מאמנים אישיים, עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים וכל מי שמעוניין בחשיפה מקסימלית במחיר מינימלי.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091706 צפיות
תערוכת קונספט כוללת את הכל, החל משכירות חלל, אסטרטגיה שיווקית, יחסי ציבור לפני ואחרי (כתבות אייטמים ופעילות שיווקית), אוצרות מקצועית, לוגיסטיקה, הזמנות איכותיות, הזמנת עיתונאים, אוצרים ואספנים, וכתיבת פרופיל אמנותי . למעשה האומן מפקיד את חלומו בידי מפיקי התערוכה ומשתמש בה כאקט שיווקי נטו. אם נקביל לרגע תערוכה - לחתונה למשל, אז הרעיון הוא לא רק לבחור פרחים, שמלה ותקליטן לקראת היום הגדול אלא להתכונן גם לחיים של אחרי, שהם למעשה המהות של החתונה ולפעמים קצת שוכחים מזה.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091582 צפיות
החורף דופק בחלוננו, והאינסטינקט הראשון הוא פשוט להכנס אל מתחת לפוך או להצטנף למול התנור החם. אלא מאי, מעטים מתוכנו יכולים להרשות לעצמם את התענוג העילאי הזה, ואפילו כשהטמפרטורות יורדות והפוך קורץ לנו לחזור אליו, אנו חייבים לשנס מותניים ולהמשיך בפעילות השיווקית.

מאת: אורית גלילייחסי ציבור02/03/091740 צפיות
אז לא, לא צריך לשנות שום דבר אבל פרנסה מעולם לא היתה מילה גסה גם במלחמות, אלא מאי ההערכות שלנו צריכה להיות אחרת, השיווק בעיתות מצוקה שכאלו צריך להיות עדין יותר, אבל והכי חשוב - חייבים להמשיך לחיות, לשווק, למכור ולהתפרנס.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/214190 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/214099 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/214216 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/214387 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176593 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175774 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175756 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica