|
|
|
|
|
האמן והמכשפה
|
|
|
אומנים הם עם מוזר, נו טוב בגלל זה בדיוק הם נקראים "אמנים". התובנה הבסיסית כי יצירותיהם זקוקות לשיווק קיימת, אולם הדיסוננס בין החשיפה לבין היצירה קשה להם. מבחינתם "תנו ליצירה לדבר" ובודאי מישהו כבר ירצה אותה לסלון ביתו.
אילו שכבר מוכנים להיחשף, דרכם שמרנית מה, הכללים ברורים: גלריות, תערוכות, וכן, כתבות פה ושם אולם הם "לא אשמים" זו הגלריה שיזמה. יחסי ציבור? "לא, לא" הם מהנהנים בראשם בסקפטיות, לא תודה, אנחנו כבר רשומים באתר באינטרנט/אין לנו מה לחדש/אין לנו תערוכה בקרוב/הגלריה כבר תעשה/זה יקר/כבר מכירים אותי"...כן, אין סוף תירוצים בחזרה אל מאחרי הכן.
התקשורת הפכה בשנים האחרונות לעולם בפני עצמו, האינטרנט הפך למרכז, והדרך אל הלקוחות הפוטנציאלים, כבר לא סלולה בנתיב השמרנות, היא אחרת, שונה וקצרה הרבה יותר.
אולם מה עושה האומן המעוניין בכל זאת להישאר מאחרי כן הציור ולמרות זאת להתפרנס מיצירותיו? האם התקשורת היא אכן אותו גולם צהוב המחפש אמא זונה ואב אלכוהוליסט? לא בהכרח!...
התקשורת אומנם מחפשת את הצהוב, אבל אם מתנהגים איתה כהלכה, היא מקבלת לחיקה גם חומרים פחות דרמטיים אך חזקים, ולאומנים יש את "החומרים" החזקים ביותר – יצירותיהם!...
אז מה זה יחסי ציבור לאומנים?..זו דרך להגיע אל המדיה, העיתונות, האינטרנט, הטלויזיה בדרך הספציפית המתאימה לאישיות של אותו אומן. לא צריך תערוכה באופק בכדי להיכנס לשם, מספיק להציג את מה שיש ובטכניקות ייחודיות להפוך אותו לחדשותי. איש יחסי ציבור טוב, יכיר קודם כל את האומן ואישיותו ובהתאם לכך ירכיב את החבילה המתאימה לו ביותר.
אך לאומן לא די בכתבה פה ושם בכדי להתפרנס, ולכן ליחסי ציבור לאומנים יש תפקידים נוספים: יצירת קשר ישיר עם עיתונאי תרבות ואומנות, יצירת קשר עם אוצרים, אספנים וגלריות, שתופי פעולה באירועי תרבות ואומנות, חשיפת היצירות באינטרנט בדרכים מיוחדות ועוד ועוד. המטרה הכוללת היא מעגל של פעילויות שישימו את האומן ויצירותיו במרכז אך לא מאחרי הקלעים אלא בקדמת הבמה היכן שנמצאים אילו המעוניינים לרכוש את היצירות.
ולא, זה לא בהכרח יקר, וזה לא מותרות כלל ועיקר, זו דרך אלגנטית, מינורית ויעילה היוצרת את הקשר בין אילו שאוהבים את היצירות לבין אילו שיוצרים אותם.
|
|
תגיות המאמר: יחסי ציבור, ניוזלטר, כתיבה, קופירייטינג, יחסי ציבור לאומנים, אורית גלילי, כתיבה ועריכה, אמנים ישראלים, תקשורת שיווקית, תערוכה מתחלפת, אתר
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
הכותבת הינה מנכ"ל "אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור", משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.
סדנאות תקשורת, הרצאות למנהלים ופורומים, חבילות התקשרות ייחודיות, יחסי ציבור לאמנים ומוסדות תרבות, יחסי ציבור באינטרנט.
www.oritpr.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת אורית גלילי
"שלי גדול יותר"
על אמנים , חללים ותערוכות ושאר מיני
או למי לעזאזל שייכת האמנותם?
האם האמנים הישראלים משועבדים עדיין למניפולציות של הדור הישן?
ולמה בעולם זה כמעט ולא קיים יותר?
|
ריטיינר? פרוייקט? בעבור תוצאות? לא פעם שאלו אותי איך ניתן לתמחר יחסי הציבור? האם תמחור צריך להתבצע לפי כמות הפרסומים במדיה, לפי אחוזים ממכירות או בצורת ריטיינר חודשי ? שאלות אלו מצביעות על כך שרבים אינם מבדילים בין יחסי ציבור לפרסום או מכירות. אז איך מתמחרים אותם?
|
האביב בפתח וזה הזמן לשנס מתניים, להתאוורר, להתחדש, לחשוב על רעיונות חדשים. וכשאנחנו מדברים על חידושים ופריחות, מה טוב יותר מאשר האינטרנט, אותו כלי מופלא ואין סופי, שעשה פלאים בעולם השיווק. האם האינטרנט יכול להועיל לאמנים ?
|
תוכנית אסטרטגית זו התשובה. וזו לא תשובה כל כך מסובכת. בסדנאות אישיות ללימוד יחסי ציבור לעסקים קטנים מקבלים כלים באמצעותם ניתן לעשות לעצמנו יחסי ציבור לבד ואפילו ולהצליח.
למי זה מתאים? לעסקים קטנים, לאלו העובדים מהבית, אמנים, מטפלים, מאמנים אישיים, עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים וכל מי שמעוניין בחשיפה מקסימלית במחיר מינימלי.
|
תערוכת קונספט כוללת את הכל, החל משכירות חלל, אסטרטגיה שיווקית, יחסי ציבור לפני ואחרי (כתבות אייטמים ופעילות שיווקית), אוצרות מקצועית, לוגיסטיקה, הזמנות איכותיות, הזמנת עיתונאים, אוצרים ואספנים, וכתיבת פרופיל אמנותי .
למעשה האומן מפקיד את חלומו בידי מפיקי התערוכה ומשתמש בה כאקט שיווקי נטו.
אם נקביל לרגע תערוכה - לחתונה למשל, אז הרעיון הוא לא רק לבחור פרחים, שמלה ותקליטן לקראת היום הגדול אלא להתכונן גם לחיים של אחרי, שהם למעשה המהות של החתונה ולפעמים קצת שוכחים מזה.
|
החורף דופק בחלוננו, והאינסטינקט הראשון הוא פשוט להכנס אל מתחת לפוך או להצטנף למול התנור החם. אלא מאי, מעטים מתוכנו יכולים להרשות לעצמם את התענוג העילאי הזה, ואפילו כשהטמפרטורות יורדות והפוך קורץ לנו לחזור אליו, אנו חייבים לשנס מותניים ולהמשיך בפעילות השיווקית.
|
אז לא, לא צריך לשנות שום דבר אבל פרנסה מעולם לא היתה מילה גסה גם במלחמות, אלא מאי ההערכות שלנו צריכה להיות אחרת, השיווק בעיתות מצוקה שכאלו צריך להיות עדין יותר, אבל והכי חשוב - חייבים להמשיך לחיות, לשווק, למכור ולהתפרנס.
|
מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך.
בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים
ומוצרים מעניינים לפרסם !
|
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים.
היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה.
יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי.
איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.
|
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין
שנת יסוד 1983
שם נוסף
קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה
שם לועזי
Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting
דואר אלקטרוני
klinger_b@bezeqint.net
אתר החברה
www.klinger.co.il
טלפון
03-6990132
פקס
03-6990134
כתובת
שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112
שעות פעילות
בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00
שפת שירות
עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית
איזורי שירות
כל הארץ
|
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה
עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית.
מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583
|
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת
|
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.
|
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.
|
|
|
|
|