|
|
|
|
|
כתיבת קורות חיים - אין פורמט קבוע!
|
|
|
מדוע חברך שלח לפני שבוע את קורות החיים שלו וכבר הוא מזומן לכל כך הרבה ראיונות שהוא יכול להרשות לעצמו לסנן, בעוד שאתה נצמד כל היום למחשב ומצפה לשווא שיחזרו אליך?
מדוע בכלל שני אנשים שיש להם אותו פוטנציאל, אותה הכשרה ואותו הניסיון זוכים ליחס שונה?
במקומות עבודה, בין התקופה של קבלה ואיסוף של קורות חיים, ועד הזימון לראיונות - נערכת בחינה יומית של עשרות ומאות טפסי קורות חיים באופן מקיף. מדי יום נזרקים לפח טופס אחר טופס ואובדים סיכוייהם של רבים להשתלב במקום העבודה - אין מה לעשות, כתיבת קורות חיים זוהי אמנות שצריך לדעת כיצד מבצעים אותה.
מכיוון שכל יום הוא יום עבודה, חברה שמעוניינת להעסיק עובד חדש תזמן אליה רק את אותם מועמדים ספורים שהם המתאימים לה ביותר, בהסתמך על קורות החיים שהגישו.
מכאן חשיבותו הרבה של טופס זה, שאמור לייצג אותך בפני מקום העבודה כשאינך שם, לא פחות מאשר על הצד הטוב ביותר.
אולם, טופס זה אינו נברא יש מאין. את הבחירות שיקבעו את תוכנו ואת נראותו אתה זה שעושה. צעד ראשון בדרך ליצירת מסמך מוצלח שייצג אותך הוא להבין מהן אותן הבחירות העומדות בפניך.
לדוגמא, קיים פורמט סטנדרטי של טופס בגישת הכותרות שלאחריהן יש "למלא את החסר".
זו תבנית מקובלת שנהוג לחשוב כי על פיה צריך ליצור טופס מסוג זה. זו מלכודת, מכיוון שאחד החסרונות של טופס זה הוא הלאקוניות והחד גוניות שמאפיינת אותו, ומשאירה אותו בלתי מובחן, ב"ערימה אחת" עם כל קורות החיים האחרים שנראים כהעתקים שלו. אולם בשעה שענייניות היא תכונה שמצביעה על מקצועיות, יובש, שלעיתים קרובות מתלווה לענייניות, יפעל לרעתך.
יש לזכור כי כתיבת קורות החיים היא צעד שמשול לשיווק עצמי מעל הנייר. כבכל מקרה של יצירת קמפיין טוב גם כאן נדרשים כישוריו של פרסומאי מומחה שיארגן את קורות החיים שלך כך שאיכויותיך יקבלו ייצוג מכובד, יופיעו במינון הנכון, בשפה בהירה ובבחירת מילים מדויקת.
היום קיימים בארץ מספר מקומות שמציעים סוג כזה של שירות, ביניהם מכון ישראלי, שמציע לקורא המבולבל כתבות רקע מעשירות סביב סוגיית קורות החיים וסוגיות דומות.
באופן כללי קיים ברשת מידע רב בנושא, אולם הצפת המידע הזו תורמת לדיסאוריינטציה של הקורא, שמתקשה לגבש תמונה אחידה ולהגיע למסקנות.
אם אתה נמנה על אותו רוב סטטיסטי שתהליך חיפוש העבודה הוא מסע ממושך ומתיש עבורו, ומעבר לכך, אם יש משרה ספציפית או קידום שאתה חותר אליו במקום עבודה נוכחי- מוטב שתשקיע בשיווק עצמי. בסיועו של מכר שיודע מה צריך לעשות כדי לזכות במשרה, או ע"י פניה למכון המתמחה בכך, תוכל לעשות את הבחירה המקצועית האמיתית - וללמוד כיצד יש להשקיע בתדמית שתלווה אותך מכאן ואילך במסלול של הצלחה בקריירה.
גם עניין הזמן הוא קריטריון. אם אתה מזדהה עם אותו אחד שנצמד למחשב וממתין שמקום עבודה אחד מתוך רבים שיצר עימם קשר יחזור אליו, עם הזמן צפויה לחול הידרדרות הדרגתית בדימוי העצמי שלך. הידרדרות כזו עלולה להקשות עליך ביצירת תדמית ראויה לכשתחליט שאתה רוצה לשנות את פני הדברים. מכך נובע כי ככל שתקדים להשקיע בתדמיתך- כך תימנע ממצבי תקיעות, תעשה התקדמות של ממש, שהיא, בתקווה, ספתח לקידומים עתידיים במקום העבודה!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת דרור
ישנם מקומות אשר עם הזמן הופכים להיות מקומות מתויירים, מקומות אשר הופכים להיות מוקדי משיכה עבור תיירים מסוגים שונים, החל מצעירים ועד מבוגרים. זה יכול לקרות בגלל שינוי במדיניות הממשלה המקומית אשר פותחת את שעריה בפני תיירים, זה יכול להיות בגלל שינוי כלכלי, חברתי, ביטחוני, זה יכול להיות בגלל סיפורים אשר מועברים מאחד לשני אודות אותו מקום, וזה יכול להיות ככה סתם, בלי שום סיבה.
|
ישראלים אשר מעוניינים רוצים לנסוע לגיאורגיה, יכולים לעשות את זה בשתי צורות, נסיעה באופן עצמאי, בטיסות ישירות או קונקשן לטבליסי הבירה ומשם לערוך טיול על פי המסלול שהם יוצרים לעצמם או לחילופין, הם יכולים לקחת טיול מאורגן לגיאורגיה ולצאת עם קבוצה. במאמר זה אנחנו נתעסק בשאלה, מדוע עדיף לצאת במסגרת טיול מאורגן לגיאורגיה ומה הוא צריך לכלול.
|
אי שם באמצע שנות התשעים, החלו ישראלים לגלות את זנזיבר. בהתחלה היה נדמה שמדובר ביעד לעשירים בלבד, כאלה שחיפשו אזורים חדשים לנפוש בהם, לבלות ממלונות פאר מול חופים מרהיבים, עם הזמן החלו להגיע למקום גם חבר'ה צעירים במסגרת טיול אחרי צבא במדינות אפריקה או בטיולים אחרים, למשל ירח דבש. כיום מגיעות לזנזיבר קבוצות של טיולים מאורגנים, כולל קבוצות של משפחות. עד כדי כך היעד הפך להיות פופולארי בקרב ישראלים ובכלל.
|
בזמן שישראלים רבים נוהרים לספרד הסמוכה, עם זה בשביל לצורך טיול ועם זה לצורך צפייה במשחק כדורגל בברצלונה, הרי שלא מעט ישראלים מגלים בעשור האחרון גם את יופייה של השכנה ממערב, פורטוגל.
|
הקיץ אוטוטו מגיע, חודשיים בהם הילדים ישבו בבית ואתם תצטרכו לחפש להם תעסוקה. אז יש קייטנות, בריכות, ים, שבוע אצל הסבים והסבתות, פארקים והצגות, אך עדיין יישאר לכם מספיק זמן בו תצטרכו להחליט כיצד להעביר להם את הזמן בצורה מהנה, וחוץ מזה, גם אתם בוודאי תרצו קצת חופש, הרי חופשת הקיץ מיועדת גם לכם, לא?
|
כבר בתחילת הדרך של טיולים מאורגנים, נהוג היה לחלק את הטיולים לקטגוריות שונות, כשאחת מהקטגוריות הפופולאריות ביותר היתה טיולים למשפחות. הרעיון היה מאוד פשוט, טיולים שמתאימים להורים ולילדים, ובכך הם אפשרו להורים לקחת את ילדיהם לחו"ל במקום להשאיר אותם בארץ או לקחת אותם באופן עצמאי.
|
מתחת לפני השטח, כמעט בהיחבא שלא נגיד במחתרת, צצה לה אופנה חדשה בשנים האחרונות, חדר בריחה קוראים לזה. אנשים נוטשים למשך שעה את הפלאפונים שלהם, מנתקים את עצמם מהאינטרנט, שוכחים את לחצי היום ונכנסים מרצונם לחדר עם משתתפים נוספים, לא בשביל להצטלם לאח הגדול או לכל תוכנית טלוויזיה, אלא בשביל לפתור חידות.
|
מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?
|
לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...
|
יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...
|
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.
|
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד
|
למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...
|
האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...
|
|
|
|
|