חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו זנב ארוך בשיווק

מאת: דניאל seoפרסום באינטרנט23/02/20101061 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו "זנב ארוך" בשיווק

הביטוי זנב ארוך החל את דרכו מתחום הסטטיסטיקה, בתור ביטוי המתאר התפלגות. זאת אומרת שהחלק הגדול של המספרים, הוא לאו דווקא בקטגוריה המקובלת. אם נשתמש בדוגמה אחרת: כולם רוצים להיות בעשירון העליון, אבל תשעים אחוז מהאנשים, הם לא בעשירון הזה.

אם נתייחס לכל עשרת העשירונים בתור גוף שלם המורכב מראש וגם זנב, נראה שהעשירון העליון הוא הראש, וכל תשעת העשירונים האחרים הם הזנב. הנקודה של כל התיאוריה הזו היא שהזנב, הוא הרבה יותר גדול מהראש. הרי הראש זה רק עשירית מהאוכלוסייה והזנב הוא תשעה עשירונים, מכאן השם "זנב ארוך".

איך הביטוי הזה עוזר לנו בדברים אחרים, שהם לא סטטיסטיקה? אם ניקח את תחום השיווק ונשתמש בדוגמה מתחום המכוניות, חברת פרארי מוכרת מכוניות מדהימות ונורא יוקרתיות, אבל היא מוכרת אולי כמה מאות מכוניות כאלה בשנה. לעומתה חברה אחרת כמו: מאזדה או טויוטה, היונדאי מוכרות עשרות אלפי מכוניות בשנה, בדיוק לאותם האנשים שהיו מתים לקנות פרארי, אבל אין להם וכנראה שלעולם לא יהיה להם כסף לקנות אחת כזאת.

השאלה הנשאלת כאן היא, מה עדיף להיות פרארי או טויוטה? הרי שתי החברות עובדות קשה מאוד כל השנה, כדי לשפר את המכוניות, מחזיקות מהנדסים, מכונאים ואנשי שיווק כדי להביא מכירות ולהגדיל את מספר הקונים, ובכל זאת, חברת פרארי היא חברה שמפסידה כסף כבר כמה שנים רצופות, לעומתה מאזדה, רק הולכת ומתחזקת בעולם והיא חברה סופר סופר רווחית. אז מה אתם מעדיפים? אם אתם מעדיפים להיות פרארי, כנראה שאתם תומכים בלהיות הראש בכל מחיר ולא משנה מה. אם בחרתם טויוטה, כנראה שאתם מסכימים עם תיאוריית זנב ארוך ומעדיפים למכור מכוניות לשאר האנשים שלא יכולים לקנות טויוטה, אבל מהווים 99 אחוז מאוכלוסיית העולם. שדרך אגב גם קונים 99 אחוז מהמכוניות בעולם.

מה זה אומר בפועל, האם לא לשווק לכל פלח האוכלוסייה שהוא הראש? התשובה היא לא חד משמעית, אם המוצר שלך מיועד ספציפית לפלח העליון של האוכלוסיה, בהחלט תמכור להם. אבל אם בתחום שלך יש תחרות אדירה במכירה לפלח העליון, אולי שווה לוותר על הקטגוריה הזו ולמכור לכל אלה שהם זנב ארוך. דוגמה: נניח שאני רוצה להתחיל למכור תכשיטים כאשר כל תכשיט עולה לי 50 ש"ח כולל עלויות העבודה , הובלה, שכר העובדים ושכרי שלי. אם אני אנסה לשווק את התכשיטים שלי בתור תכשיטי יוקרה אני אכנס לתחרות מאוד כבדה עם רשתות אדירות כמו האוורד שטרן, שבונות מותגים במשך עשרות שנים ומשקיעות סכומי כסף עצומים בשיווק, הקמת חנויות יקרות, פרסום ועוד...

הרווחים של הרשתות האלה הם לא גבוהים, מהסיבה הפשוטה שאין להם הרבה לקוחות פוטנציאלים. הם כידוע פונים לעשירון העליון של האוכלוסייה, שבעצם זה ממש מעט אנשים.

אולי עדיף לי להתמקד בלמכור תכשיטים לשאר 90 אחוז מהאוכלוסיה, שהם גם צרכני תכשיטים, אך לא מוכנים להוציא אלפי שקלים על קנייה בודדת. בתחום הזה התחרות היא פחות רצינית, עלויות השיווק הן יותר נמוכות, אין צורך לתחזק חנויות מאוד יקרות ובעיקר יש ה מ ו ן לקוחות פוטנציאלים. כל עוד אני מוכר בסכום שהוא מעל ה50 שקל הוצאות, אני מרוויח עדיין. הרבה יותר קל למכור תכשיט יפה ב 200 שקל, דבר שישאיר לי רווח יפה מאוד.

בתחום האינטרנט נתקלים בתופעת הזנב ארוך בהרבה מקומות. אם חברה רוצה להעלות קמפיין בגוגל בקישורים הממומנים, היא מהר מאוד תבין שהמילים הפופולאריות הן מאוד יקרות. בתחום מסוימים עלות הקליק מגיעה ל 50 שקל לכל קליק. זה מצב קלאסי של זנב ארוך, אם מילת חיפוש פופולארית עולה 50 שקל ומחפשים אותה 2,000 פעם בחודש, עדיף לחפש מילים קטנות ופחות נפוצות שכל אחת מהן עולה 30 אגורות לקליק, ומחפשים אותן 50 פעם בחודש.

לדעתכם מה עדיך, לקנות קליקים במילת חיפוש נורא פופולארית ויקרה או בהמון מילים, שמחפשים אותם לא פחות פעמים ( במצטבר), אבל העלות שלהן היא בסביבות ה30 אגורות לקליק. לדעתי בהחלט עדיף להשתמש במילים הקטנות והפחות יקרות.

פירוש נוסף של הביטוי זנב ארוך, יכול להיות "להשאיר את העקבות שלך או את הנוכחות שלך לכל אורך הזנב ולא רק בראש. הרי יש מוצר שאתה מוכר או שירות שאתה מוכר, אם תפרסם אותו לכל אורך הזנב או במילות חיפוש פחות תחרותיות, כך שיכירו אותי בכל מקום באינטרנט.

לסיכום, לפעמים שווה לפרסם במקומות שהם לא הראש, אבל הם זנב ממש ארוך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנחנו רוצים להמליץ על שני אתרים מעולים, פורום תמ"א 38 ופינוי בינוי, שזה אתר מדהים הכולל את כל המידע הקיים על תחום תמ"א 38. היכנסו לשאול שאלות ולקבל תשובות בכל שאלה שמטרידה אתכם בתחום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל seo

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196483 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דניאל seoהנהלת חשבונות13/12/191470 צפיות
לפעמים נתקלים במצבים בהם חייבים לקבל משכנתא ואין אפשרות להיכשל, זה בדיוק המצבים שבהם אני נכנס לתמונה. שמי מרטין בוקסדורף, אני מומחה בהשגת משכנתא למסורבים בבנקים, כאשר הדגש הוא שאני משיג משכנתאות בבנקים בלבד- כאשר אתם כבר קיבלתם סירוב.

מאת: דניאל seoצילום16/11/161556 צפיות
למה כרטיסי ביקור הם טובים? למה להדפיס אותם? עד כמה הם הכרחיים? וכיצד מבצעים זאת?

מאת: דניאל seoאימון אישי20/10/162002 צפיות
מהם הדברים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מדפיסים כרטיסי ביקור? ממה להימנע? איך לדאוג שלא ירמו אותנו? ואיך להביא לכך שהכרטיסים שבידינו הם הטובים ביותר שהיו יכולים להיות בזכות זה שנמנענו מכל הטעויות שהיינו יכולים לעשות? השוו מחירים של הדפסת כרטיסי ביקור

מאת: דניאל seoריקוד20/10/162280 צפיות
מעוניינים להדפיס כרטיסי דפוס? לא בטוחים לאילו מחירים לצפות? חוששים שירמו אתכם ויבקשו מחיר גבוה מדי? כל המידע שאתם צריכים ורוצים כאן:

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162355 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoאנימציה28/09/162217 צפיות
אין אחד שלא המתין דקות ארוכות למונית חולפת וככל שההמתנה התארכה כך גם המונית התרחקה והייאוש גבר.. זה כנראה קרה לכל אחד או אחת מכם, יש כאלו שזה קרה להם יותר, יש כאלו שקצת פחות ויש כאלו שעוברים את אותם רגעי משבר על בסיס יומי.. כן כן שמעתם נכון- על בסיס יומי!!

מאמרים נוספים בנושא פרסום באינטרנט

מאת: nirפרסום באינטרנט01/11/213832 צפיות
אין נוסחא קבועה עבור ניהול מוניטין ומעולם לא היתה. כל עסק פועל בסביבה עיסקית אחרת מתחרה באתרים שונים ומנסה להשיג מטרות עיסקיות שונות. ועדיין הגישה הבסיסית שמלווה את תחום ניהול המוניטין מספר שנים לא השתנתה בהרבה. מה כן השתנה – היחס של גוגל לפופלאריות.

מאת: משה סויסהפרסום באינטרנט04/12/202338 צפיות
יש ברשותכם עסק פעיל או חדש והינכם מעוניינים לפרסם אותו למכירה באינטרנט, מה עליכם לעשות על מנת למכור את העסק במהירות.

מאת: אמורפרסום באינטרנט01/07/172893 צפיות
פלטפורמת הרשת החברתית מאפשרת לעסקים ולחברות להגיע לקהל יעד רחב, והאפשרויות החינמיות של שיווק דרך פייסבוק מלהיבות ואפקטיביות כשלעצמן. יחד עם זאת, אם אתה בעל עסק המעוניין בקמפיין שיווקי שיקפיץ את העסק שלך לרמות פעילות וחשיפה חדשות במהירות

מאת: אמורפרסום באינטרנט28/06/172823 צפיות
מה היתרונות של שיווק בפייסבוק, ומדוע כדאי גם לעסק שלך להיכנס לרשת החברתית הגדולה ביותר? עבור אלו שעדיין לא קפצו על עגלת הפרסום של הרשתות החברתיות, הנה מדריך קצר בנושא פרסום בפייסבוק באדיבות טרגט, חברה לשיווק באינטרנט.

מאת: שרון צרפתיפרסום באינטרנט30/11/162415 צפיות
איך בדיוק יודעים למקד את הפניות של הלקוחות שהתבצעו מאותם אפיקים מסוימים בלבד ולנטר את הפעילות לפרסום שחוסך משאבים פיננסיים לבית העסק? ניתן למקד את הפניות בעזרת מספרים וירטואליים פשוטים לביצוע, בין היתר. קראו הלאה ותגלו מידע חשוב לפרסום ממוקד.

מאת: רועי כץפרסום באינטרנט08/09/162944 צפיות
חברת בניית אתרים יוצרת עבורך, בעל עסק קטן או גדול, בין אם אתה נגר, מטפל, אמן או חנות, וזקוק לכל הסיוע שתוכל לקבל. הקמת אתר אינטרנט בחינם מאפשרת לך לבנות את אתר האינטרנט שלך כך שלקוחותיך יוכלו למצוא אותך.

מאת: רועי כץפרסום באינטרנט15/08/162859 צפיות
חושב על יצירת אתר אינטרנט בחינם? צור קשר עם חברת בניית אתרים. אתר בחינם מאפשר לך להשיק בלוג, לקבל לידים באמצעות דואר אלקטרוני, ולקבל דומיין אישי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica