קידום אתרים הוא שם כולל למכלול הפעולות המבוצעות ע"י בעלי האתר, או חברה חיצונית, על-מנת להעלות את דירוג האתר במנועי החיפוש ולהביא להגברת החשיפה שלו. כיום אתר אינטרנט הוא הכרח לכל עסק המכבד את עצמו, ולו הקטן ביותר, מאחר והוא מאפשר חשיפה לקהל לקוחות רחב יותר ובכך תורם לשיווק ולפרסום העסק. האינטרנט בעולמנו כיום הוא אוטוסטרדת המידע המשרתת אנשים רבים לחיפוש תוכן , שירותים ומוצרים שונים. לכן, לא מספיקה הנוכחות ברשת האינטרנט אלא החשיפה ברשת אשר משמעותה- הגברת הסיכויים שגולש אשר יחפש את המוצר או השירות שאני מוכר יגיע דוקא לאתר שלי ולא לאתר מתחרה.
כיצד משרת קופירייטינג את תהליך הקידום?
קידום אתרים כולל פעולות רבות לאופטימיזציה במנועי חיפוש, כאשר אחת העיקריות והאפקטיביות שבהן הוא כתיבה ועריכה של תוכן שיווקי. מנועי חיפוש נותנים דירוג גבוה לאתרים המכילים תוכן רב מתוך הנחה שאתר המכיל טקטסים רבים אשר כוללים מילות חיפוש מסוימות בתדירות גבוהה הוא הרלוונטי ביותר עבור הגולש שהקליד את אותן מילות חיפוש. לכן, אחת הדרכים הזולות ביותר, אך עם זאת האפקטיביות ביותר, לקידום האתר היא על-ידי שימוש בתוכן. יש להגדיר היטב את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לתחום בו עוסק האתר ולהתחיל ביצירת תוכן משמעותי ומעניין אשר יכיל בתדירות גבוהה יחסית את אותן מילות חיפוש. כך יסווג האתר שלנו כאתר תוכן עשיר עבור אותן מילות מפתח והדרוג של האתר בתוצאות החיפוש יעלה.
כיצד יוצרים תוכן מתאים?
תוכן שיווקי אשר ישיג את מטרתו צריך לעמוד במספר קריטריונים חשובים-
- אורך- יש ליצור תוכן באורך משמעותי הכולל כ-300-500 מילים בכל טקסט ולא להסתפק בפסקה בודדת או בתיאור מוצר סתמי.
- ענין- מטרתו של תוכן היא אמנם משיכת גולשים לאתר, אולם אם הגולשים יגיעו לאתר ויתאכזבו מהתוכן הם יעזבו אותו מיד ולא יחזרו אליו שנית. יש להקפיד כי התוכן יהיה מגוון, מעניין, משמעותי ומגרה לפעולה.
- שילוב טבעי של מילות המפתח- מילות המפתח צריכות להשתלב בטקסט באופן טבעי, ולא מלאכותי, אשר יאפשר קריאה זורמת.
- צפיפות- יש להקפיד כי מילות המפתח ישולבו בטקסט מספר רב של פעמים, אך לא רב מידי, ובפריסה אחידה לאורך הטקסט.
- קישורים- מומלץ לקשר מילות מפתח של תוכן אחר באתר כאשר הן מופיעות בטקסט. כך אנו מגבירים את מספר הקישורים הנכנסים לדף ומשיגים אפקט נוסף לקידום.