הדרך הנהוגה, המוכרת והמקובלת ביותר לקדם אתרי אינטרנט באמצעות התוכן שלהם מתבססת על שימוש במילות מפתח. אתר אינטרנט המעוניין לעשות כן, יערוך סקר שוק וניתוח שיניבו עבורו רשימה של 5-15 מילות מפתח עיקריות שבאמצעותן יקודם האתר במנועי החיפוש. לאחר שתגובש רשימת מילות מפתח רלוונטיות, הן תשובצנה בצורה קשורה ואינטגראלית בטקסטים שונים אשר יופיעו בין דפי האתר. מינון ההופעה של מילות המפתח באתר הן משתנה עליו יש ויכוח ער בין מקדמי האתרים השונים - יש הטוענים שהם אמורים להופיע בצפיפות של 2-3 אחוזים מהטקסט הכולל, לעומת אחרים שיטענו שהן צריכות להופיע בצורה מודגשת בצפיפות של 10-15 אחוזים (אין הנחייה חד משמעית בנושא של גוגל). כך או כך - קידום אתרים באמצעות תוכן משובץ מילות מפתח היא הדרך היעילה והטובה ביותר לקדם אתרים כיום (כמובן שאין זה אומר שיש לזנוח את אפיקי הקידום האחרים במקביל).
אך איך בוחרים מילות מפתח לקידום? ישנן מספר שיטות לעשות זאת, כאשר המרכזית והמומלצת מכולן היא עשיית שימוש בכלי שמציעה גוגל העונה לשם - Google AdWords. הכלי הנוח והמאוד שימושי הזה מאפשר לכם להקיש מילת מפתח מרכזית לקידום (אם אתם עוסקים בקידום אתר של מוזיקאי, לדוגמה, תוכלו להקיש בשורת החיפוש את מילת המפתח המרכזית: "מוזיקאי", "מוזיקה ישראלית", "זמר" ועוד), ו-Google AdWords תתן לכם רשימה של מילות מפתח דומות, ורלוונטיות למילת המפתח שהקשתם, על פי רמת הפופולאריות והשימושיות שלהן.
כך, תוכלו לגבש רשימה של 5-15 (תלוי בכמות הטקסטים שאתם מתכוונים לכתוב) מילות מפתח מרכזיות, אותן תשבצו בהדגשה ובהרחבה בטקסטים שימלאו את דפי אתרכם. הדבר יסייע לקידום האתר שלכם בהתאם למילות המפתח, כך, שלדוגמה אם מישהו יקיש בשורת החיפוש של גוגל את המילה "מוזיקאי" או "מוסיקה" (בהנחה שאלו מילות מפתח בהן בחרתם להשתמש), האתר שלכם יופיע ברשימת התוצאות. במידה והטקסטים שתכתבו יהיו איכותיים, והאתר שלכם יעמוד בתקנים נוספים של SEO, יגדלו הסיכויים שלכם לזכות לחשיפה גבוהה יותר בדירוג תוצאות החיפוש.