רשת האינטרנט שינתה בצורה חסרת תקדים את ההרגלים שלנו, ויש שיגידו שהיא שינתה מן הקצה אל הקצה את הדרך שבה אנחנו חושבים ואת הדרך שבה פועל המוח שלנו (צפייה בקטע הוידיאו המאלף הזה תבהיר לכם מספר דברים בעניין). אם בעבר נזקקנו לשירותיו של שרברב, סביר להניח שהיינו פותחים ספר טלפונים ומחפשים שרברב באזור החיוג שלנו, ואילו כיום, בלחיצת כפתור אפשר להגיע לרשימה עדכנית של אינספור בעלי מקצוע הנמצאים במרחק פסיעה מביתנו. אם בעבר היינו תוהים לגבי סוגיה אינפורמטיבית כלשהי היינו פונים לעבר האינציקלופדיה וקוראים בעיון על הנושא, לעומת הקלות הבלתי נסבלת בה כל המידע בעולם פרוש לרשותנו בחינם, ובמרחק חיפוש זריז בגוגל.
בדומה לאלו, אחד המיומנויות שהשתנו בצורה מהותית מאז התעצמות האינטרנט היא הדרך שבה אנו כותבים. אם טקסטים בעיתונים ומגזינים היו עד לפני 2 עשורים ארוכים, מפורטים, עתירי אנקדוטות, ומרובי רבדים, הרי שכיום, עם הזמינות האינסופית של האינפורמציה שקיימת באינטרנט, הפכו הטקסטים המגזינים, שמקורם ברשת, לקצרים, תמציתיים, פשוטים מאוד להבנה, ולא מתחכמים מדי. בנוסף, רשת האינטרנט מאפשרת לנו לעשות שימוש ב-קישורים, שבעצם מאפשרים לנו לעבור בצורה מהירה מעמוד לעמוד, מרעיון לרעיון, בלי הצורך להסבירו בצורה מפורטת מחדש. אך אלו הם לא השינויים היחידים. כתיבה לרשת הפכה בשנים האחרונות לשם קוד לכתיבה ייעודית לצורך קידום של אתרי אינטרנט במנועי חיפוש (אופטימיזציה). מדובר בכתיבה פשוטה, השומרת על מבנים מסוימים, אופני הדגשה, ושימוש מבוקר במילות מפתח רלוונטיות, לצורך קידום תוכן האתר ברשימות התוצאות של מנועי החיפוש השונים, ובעיקר זה החשוב והדומיננטי של גוגל.
כתיבה נכונה לרשת, כזו שתשיג עבור אתר האינטרנט שלכם את התוצאות הטובות ביותר, היא דבר פשוט מאוד בבסיסו, אך היא דורשת תרגול רב, הבנה עמוקה של תחום קידום האתרים ושל הצורה וההיגיון שנמצא בבסיס רשת האינטרנט והאלגוריתמים של מנועי החיפוש. קיימים מאמרים רבים ברשת (וכן בבלוג זה), המנסים לתת טיפים והצעות איך לכתוב בצורה נכונה ומיטבית ברשת, ובמקביל קיימים אנשי מקצוע מיומנים שמקצועם ותחום התמחותם המרכזי הוא כתיבה ייעודית לרשת.