קידום אתרים הוא שם כולל למגוון רחב של טכניקות שמטרתן הגדלת חשיפת אתר אינטרנט בקרב קהל היעד. הדרך הנפוצה והבטוחה ביותר להשגת חשיפה מקסימאלית, קשורה מן הסתם לכלים החושפים בפנינו את כמות המידע הגדולה ביותר ברשת: מנועי החיפוש. מטרת מנוע החיפוש, לפחות אחד המכבד את עצמו, היא להשיב על שאילתא אותה הציג המשתמש במהירות הרבה ביותר, ובאופן המדויק ביותר. השאיפה של מפתחי אלגוריתמי החיפוש העומדים מאחורי המנוע, היא כי הקישור הראשון שיופיע בפני מגיש השאילתא יהיה הקישור אותו חיפש. קידום אתרים היא אומנות קידום האתר במעלה מדרג התוצאות של מנועי החיפוש עד למקומות הראשונים.
אך מלאכה זו, קידום אתרים, מורכבת יותר משנדמה. מנועי החיפוש משתמשים באלגוריתמים סבוכים להפליא, רכיבי בינה מלאכותית, מאגרי מידע המכילים כמויות עצומות של מידע סטטיסטי על אתרי אינטרנט ועוד. כיון שמניפולציה בקוד עצמו אינה אפשרית מסיבות ברורות, הדרך היחידה לקדם אתר היא ע"י אופטימיזציה של מנוע החיפוש, או SEO (Search Engine Optimization). הכוונה, כאמור, אינה אופטימיזציה פיזית של מנוע החיפוש אלא אופטימיזציית המידע עליו עובר מנוע החיפוש, כלומר עריכת התוכן באתר כך שיענה בצורה הטובה ביותר על קריטריוני החיפוש של המנועים השונים. בפועל, עריכת התוכן היא היא קידום אתרים.
על מנת לקבל את הניקוד הגבוה ביותר בבדיקת איכות התוכן של מנוע החיפוש, לא די בהצפת העמוד והאתר במילות המפתח הרלוונטיות. נקיטה בגישה זו עלולה להביא לתוצאות הפוכות כיוון שמנועי החיפוש יודעים לזהות אתרי "זבל" ולדחוף אותם לתחתית המדרג, ובמקרים מסוימים אף להוציא את האתרים מן המדרג כליל. תוכן האתר חייב להיות טקסט איכותי, קריטריון שנבדק ע"י מס' ההופעות של מילות המפתח, פיזורן בדף, מבנה הטקסט בעמוד, כותרות וכולי. כלומר, ככל שהאתר ישדר למנוע החיפוש בצורה הטובה ביותר "אני דף מידע לגיטימי ואמין, ויש בי מידע רלוונטי ולא פרסומי" הסתברותו להגיע גבוה יותר בקריטריון גדול יותר. לפיכך, קידום אתרים לא יכול להתבצע על ידי כל אדם, אלא רק על ידי אלו הבקיאים באומנות קידום אתרים, היודעים ומכירים את הדרכים להפיק את המרב מקריטריוני החיפוש הנוקשים של המנועים, ובנוסף עליהם להיות כותבים מוכשרים.