קידום אתרים, כשמו כן הוא, שם כולל למגוון טכניקות שמטרתן להביא למיקסום פוטנציאל החשיפה של אתר לקהל היעד שלו. בחזית הטכנולוגיה, עומדות טכניקות קידום אתרים המתרכזות במניפולציה של אלגוריתמי החיפוש של מנועי החיפוש השונים, במטרה להגיע לאחוזי הפגיעה הגבוהים ביותר כאשר מתבצע חיפוש בנושאים הקרובים לאתר אותו מנסים לקדם.
הרעיון
כאשר מתבצע חיפוש במנוע חיפוש, נעשים שימושים באלגוריתמים מתוחכמים הנעזרים בקריטריונים שונים ומשונים על מנת להבטיח כי האתרים שיוצגו למשתמש כתוצאה לחיפוש אותו התחיל, יכילו את המידע האיכותי ביותר ובכך יקלעו כמה שיותר קרוב למטרת החיפוש של המשתמש. קידום אתרים הוא בעצם העלאת האתרים במעלה המדרג הנ"ל, כיוון שככל שהאתר יופיע גבוה יותר ברשימת התוצאות אותה יראה המשתמש, כך יגדל הסיכוי כי המשתמש יכנס לאתר וייחשף אליו. והרי זאת מטרת בעל האתר.
הפתרון
מחקרים מראים כי אתרים המופיעים במדרג התוצאות במקומות 10 והלאה דינם לכליה, כיוון שמשתמשים נוטים לא להיכנס כלל למקומות הנמוכים במדרג. אחד הקריטריונים בהם מתחשבים מנועי החיפוש הוא איכות התוכן באתר, כלומר ככל שיהיה יותר מידע באתר ובו מילות המפתח יפוזרו בצורה טובה ולכל פיסת טקסט תהיה כותרת מתאימה, הוא יענה בצורה טובה יותר על קריטריון איכות של מנוע החיפוש. עריכת תוכן האתר בצורה נבונה היא שיטת קידום אתרים נפוצה ובדוקה, אך דורשת מומחיות והשקעה, וכמעט ולא ניתן להצליח במימושה ללא ניתוח מעמיק, מחקר ובעיקר כתיבה איכותית.
קידום אתרים – יש מי שיודע לעשות את זה
נחוצה מומחיות להצלחת קידום אתרים וזאת משום שמנועי החיפוש, יש לזכור, פותחו ע"י אנשים מוכשרים הדואגים לשפר ולייעל את ביצועם ללא הפסקה. אנשים אלה חשים מחויבות עזה ללקוחותיהם, בדיוק כמו כל נותן שרות, לכן שימוש בטכניקות קידום אתרים קלוקלות כגון הצפת העמוד במילות המפתח, העתקת תוכן וכולי לא יניב הופעה במקום טוב יותר במדרגי התוצאות, אלא להיפך ולעיתים אף יגרור נידוי מרשימות התוצאות. חשוב לזכור כי ככל שתוכן האתר יהיה איכותי יותר, כך הסיכוי שיופיע במקומות גבוהים יותר ברשימות החיפוש יהיה גבוה יותר, והדרך והפוך את התוכן של אתר אינטרנט לאיכותי יותר היא ע"י פנייה לאנשי מקצוע.