קידום אתרים הוא תהליך מורכב הכולל אוסף של כלים המיועדים להגדלת החשיפה לאתר מסוים תחת מילים המתאימות לתחום בו עוסק, חלקם בתשלום ישיר לפי מספר הכניסות או החשיפות וחלקם באמצעות שיטות שונות המיועדות לביצוע אופטימיזציה של האתר במנועי החיפוש המובילים. רבים טועים לחשוב כי קידום אתרים הוא תהליך המתבצע לאחר סיום בניית האתר אולם קידום אתרים צריך להיות משולב בכל התהליך, החל מתכנון האתר דרך בנייתו ועד לאחר העלאתו לרשת.
כלי קידום אתרים בהם נעשה שימוש לאחר עליית האתר הם רבים ומגוונים, אולם על-מנת לסייע להם ולתרום עוד יותר לקידום האתר חשוב להקפיד על מספר כללים עוד בעת בנייתו-
- טרם תחילת התהליך חשוב להגדיר באופן המיטבי את מילות המפתח המובילות ואת מילות המפתח המשניות. קידום אתרים מבוצע על סמך אופטימיזציה למילות מפתח מסוימות ולכן הגדרתן הנכונה היא שלב קריטי בתהליך. מומלץ להיעזר בכלי אופטימיזציה שונים באינטרנט ולחפש מהן מילות המפתח של האתרים המתחרים.
- למרות כל השיטות המתוחכמות של קידום אתרים המיועדות להערים על הרובוטים של מנועי החיפוש, עדיין הדרך הותיקה מכולן היא הגדרה נכונה של תגיות ה-META של האתר ובעיקר אלו הנוגעות לתיאורו, לשמו ולמילות המפתח שלו. עם זאת, חשוב שהן לא יכילו מילים שאינם קשורות לתכני האתר וישקפו נאמנה את תוכנו.
- ארגון האתר במבנה היררכי ויצירת מפת אתר הן כלים חשובים של קידום אתרים והם מקלים על מנועי החיפוש לאתר את כלל דפי האתר ולמפות את הקישורים ביניהם.
- בחירת כלי הפיתוח של האתר צריכה להיות גם היא מוכוונת קידום אתרים - אתר המבוסס על פלאש יהיה קשה יותר לקידום. גם אם נעשה שימוש בפלאש מומלץ להשאיר את התוכן והקישורים טקסטואלים על מנת שיזוהו ביתר קלות על-ידי מנועי החיפוש.
- גם כתובות הדפים עצמן יכולות לתרום לקידום- יצירת דפי תוכן שהנושא שלהם הוא גם שם הדף יכולה לתרום משמעותית לתהליך קידום אתרים . מילים בכתובת דף האינטרנט מזוהות כמשקפות נאמנה את תוכן הדף.