אחת המכות הניתכות בכל פעם מחדש על בעלי אתרים ברשת, היא ההבנה כי ההוצאה אף פעם לא נגמרת, ובעוד בניית אתרים מורכבת מעלות חד פעמית ההוצאות הנלוות לה עלולות להיות גבוהות במידה ניכרת מהמתוכנן. בניסיון לעשות קצת סדר בין מכלול השירותים שאנו נדרשים להם באתר, צריך כל בעל אתר להחליט מה יהיו השירותים שעליהם הוא מתכוון לשלם ממיטב כספו. הקביעה הזאת לעיתים קצת מסובכת כיוון שכל שירות תכליתו אחרת, אך כאשר בוחנים את הדברים לעומקם, מגלים כי בהצבת הנחות היסוד הנכונות, מהות כל השירותים, זהה להפליא – התוצאה היא זו שמשנה את התמונה...
בהנחה ש...
נניח לצורך מאמר זה שההחלטה על בניית אתרים נעשתה תוך מתן שיקול דעת רציני, לא אימפולסיבי וכי עלותו של האתר היא קצת יותר מן הערך "חינם", אזי באתר הושקעו מחשבה תחילה ומרבית המודולים הקיימים באתר הם הנחוצים להפעלתו התקינה. משמעות הדבר כי כעת, כל האמצעים שברשותך, חייבים להיות מופנים לעבר המטרה הבאה: להביא עוד לקוחות לאתר, וכן כמובן למטרת המשנה החשובה לא פחות: לגרום להם לקנות...
הערוצים העומדים בפנייך כעת להשגת המטרות הללו הינם מגוונים, אך ברוב המקרים מסתכמים בשלושת השמות הבאים: שיווק באינטרנט, קידום אתרים, אמצעי המרת גולש לרוכש...
אז מה היה לנו שם?
למעשה, ארגז הכלים העומד לרשותו של בעל האתר הממוצע מכיל שלל כלים לפתרון כל בעיה או משבר, השאלה הנשאלת היא כמה עולה כל שירות ומה תועלתו על פני החלופה הזולה יותר?
את החשבון בדבר עלות השירותים אותם תבחרו ליישם על האתר, אשאיר לכם לעשות, כל אחד והתקציב העומד לרשותו, עם זאת, חשוב להבין כי ישנם מספר כלים שעלותם אפסית ויעילותם גבוהה מאוד, גם בהיבט של קידום האתר, שיווקו וכך גם בהמרת הגולש המבקר באתר והפיכתו לרוכש שירות, פעם אחר פעם.
אז מה חינם פה?
בעצם הכל עשוי להיות חינם אם רק לומדים לעשות אותו, אבל כמו כל דבר בחיים, זה דורש השקעה לא מעטה וגם לא מעט ידע וזאת בעיקר בכדי להביא את המאמצים להשגת תועלת בלבד.