בשנת 2007 הוציא שר התחבורה דאז, שאול מופז, 30 אלף שקלים מתקציב הקשר עם הבוחר, על הקמת אתר אינטרנט חדש (זהו הסכום הגבוה ביותר שהוציא חבר כנסת ישראלי על הקמת אתר אינטרנט). הידיעה הזו לכדה את תשומת ליבם של מספר בלוגרים ישראלים, שבתגובה לבזבוז כספי הציבור, הם החליטו להריץ יוזמה פרטית משלהם בשם "המופז בלוג", שיהיה בלוג "מתחרה" לאתר הרשמי של שאול מופז. אותם בלוגרים נחרדו, ככל הנראה, מתג המחיר הלא-פרופורציונאלי ששילמו אנשיו של מופז על אתר אינטרנט לא איכותי במיוחד, והחליטו להדגים איך במעט מאוד משאבים, ובתוספת קצת ידע והתמצאות בתחום האינטרנט, אפשר להקים אתר מתחרה שיאפיל בעשרות מונים באיכות שלו, ובחשיפה לה הוא זוכה, על אתר האינטרנט הרשמי והיקר של חבר הכנסת שאול מופז.
"המופז בלוג" נבנה על פלטפורמת הבלוגים "וורדפרס" שהיא פלטפורמה חינמית, ופשוטה מאוד לתפעול, וכדי להשקיע כמה שפחות בתפעול היום יומי של האתר, הותקנו עליו תוספים שתורמים לאופטימיזציה של האתר, לנגישות שלו למנועי החיפוש, וכן תוסף שמעדכן אותו בצורה אוטומטית בידיעות חדשותיות שמפורסמות בהקשר של שאול מופז ב"גוגל ניוז".
קשה מאוד להאמין, אבל ארבעה חודשים אחרי שעלה המופז-בלוג לאוויר, הוא עקף בסיבוב את האתר הרשמי של שאול מופז, ודורג לפניו בהפרש משמעותי בתוצאות החיפוש של גוגל. למעשה, אם תקישו את צירוף המילים "שאול מופז" (ללא גרשיים) בגוגל תקבלו את המופז-בלוג בעמוד התוצאות הראשון. לעומתו, בעמוד ה-9 של תוצאות החיפוש תמצאו את האתר הרשמי של חברת הכנסת שאול מופז, זה שהושקעו בהקמתו 30 אלף שקלים מתקציב משלם המיסים.
הסוד להצלחתו של המופז-בלוג נעוץ בהבנה של מקימיו את כללי המשחק ברשת, ואת הדרך שעל פיה גוגל מדרג את האתרים. אם אנשיו של שאול מופז השקיעו את מיטב כספם באתר כביכול מעוצב וחדשני (אפשר להתווכח על כך), אז אנשי המופז-בלוג השקיעו בסך הכל 4 שעות של עבודה על הקמת אתר וכן אופטימיזציה נכונה שלו. ועם התוצאות בשטח אי אפשר להתווכח – אלפי גולשים בלבד ביקרו בשנה החולפת באתרו הרשמי של שאול מופז, לעומת מאות אלפים של גולשים שהגיעו לבלוג "המתחרה".