12 מיליון שקל, זהו הסכום אותו הייתה חייבת חברה ישראלית לבנק הפועלים. בהסדר פשרה, בו סיפקה מ.א בקרה וניהול לנתבעים חוו"ד, הבנק מחק כ-85% מהחוב והעמיד אותו על 1.9 מיליון שקלים.
בשנת 2005 הגיש בנק הפועלים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע תביעה על סך של 7.5 מיליון שקל, נגד חברה, מנהליה והערבים לחובותיה, בגין יתרות חוב שנצטברו בחשבונותיהם.
הנתבעים הגישו באמצעות עו"ד לירון סגל בקשת רשות להתגונן, אליה צרפו את חוות דעתו של דוד אברון מנכ"ל מ.א. בקרה וניהול בע"מ המתמחה ב חישוב ריבית ו בדיקות בנקים , אשר בדק את התנהלות חשבונות הנתבעים.
בינתיים החוב תפח, עד שבדצמבר 2008 הגיע על פי ספרי הבנק לסכום של למעלה מ-12 מיליון שקל.
בימים אלה ותוך כדי ההתדיינות המשפטית, הצליחו הצדדים להגיע להסכם פשרה לפיו, במקום יתרת החוב כפי שמופיעה בספרי הבנק ישלמו הנתבעים סכום קטן בהרבה. על פי הסיכום, מדובר ב- 1.9 מיליון שקל בלבד -כ-40% בלבד מסכום החוב המקורי וכ- 15% מהסכום המצטבר שעמד על 12 מיליון שקל.
בנוסף הוסכם, כי בהתמלא תנאים מסוימים יקבל הבנק 70% מכל סכום שתקבל החברה באם תקבל, במסגרת הליך בוררות בין החברה לבין שני גופי צד ג' אחרים, וזאת עד לסכום מרבי של 5.6 מיליון שקל.
בחברת מאבקרה מציינים כי הסדר הפשרה מהווה הישג מרשים עבור הנתבעים, הן בהסדר הפשרה עצמו והן בסכום הנמוך אותו ישלמו עפ"י ההסכם.
לדברי מומחי החברה, לא פשוט להגיע להסדר מחיקת חובות עם הבנק, בטח שלא לחברות שאינם טייקונים או תאגידי ענק, עם זאת, נתוני מ.א בקרה וניהול מצביעים על עליה במספר הסכמי הפשרה בתקופה האחרונה. בחברה יודעים לספר כי בהתנהלות נכונה גם חובות של עסקים קטנים ובינוניים יכולים להצטמצם.
"אל תירתעו מן העובדה שאתם בורג קטן בהשוואה לבנק", אומר דוד אברון, מנכ"ל מאבקרה וניהול. "הבנקים אכן אוהבים לחפש את החובות מתחת לפנס, מכיוון שאת החובות הקטנים קל יותר לגבות". מאידך, מציין אברון "הבנקים מוחקים חובות גדולים ללקוחות הגדולים".
אברון מוסיף כי ההתנהלות הנכונה שעסק צריך לסגל לעצמו על מנת להביא למחיקת חובות, בעת הצורך, היא בראש ובראשונה להיעזר בעו"ד המגובה במומחה. "אסור לקחת את סכום החוב כמובן מאליו. מעטים המקרים בהם מוצאים חשבון בנק ללא טעויות לרעת הלקוח", אומר אברון.