הסכם רפורמה בחינוך העל יסודי "עוז לתמורה" נחתם ללא שנשאלה דעתם של המעסיקים - רשויות מקומיות ובעלויות אחרות אשר עליהם לשאת בנטל התקציבי . יישומו ללא בחינה מחודשת של כל סרגלי הקצוב יביא להגדלת הגרעונות ברשויות המקומיות אשר אין ביכולתן לשאת או לחילופין תגרום להקטנת השקעות בחינוך ע"מ לא לפרוץ את המסגרת התקציבית.
למאמר המלא...
|
על מוסדות הוראה "מוכר שאינו רשמי" חלה חובה להעסיק עובדי הוראה בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים של עובדי הוראה
על אף שאינם צד להסכמים אלה וזה מאחר ומשרד החינוך מתנה מתן רישיון למוסד בהתחייבות של הבעלות לתשלום שכר עובדי הוראה בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים וטבלאות משרד החינוך. משרד החינוך אוכף קיום התחייבויות אלה באמצעות ביקורות שכר המבוצעות ע"י רואי חשבון מטעמו . מוסד שעפ"י ממצאי הביקורת נמצא כי אינו משלם שכר בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים של עובדי הוראה נדרש להחזיר כספים למשרד החינוך.
למאמר המלא...
|
פס"ד חדש של בית הדין הארצי לעבודה קבע כי גם עובדי הוראה , המבוטחים בקרנות הוותיקות , יפוצו על הפרשות ביתר בסך 1.5% ( הפרשה של 5.5% במקום 4% עפ"י ההסכם הקיבוצי של עובדי ההוראה) בשנים 2004 -2009
למאמר המלא...
|
בית משפט לעניינים מינהליים ב"ש קיבל עתירה של בית ספר תורני סביבתיי נגד מ.מ.מצפה רמון וקבע כי עליה להשתתף בתקציב בית הספר בהתאם להוראות חוק נהרי ( סעיף 11א לחוק החינוך הממלכתי) . בית המשפט דחה את עמדת המדינה
וקבע::
1. השתתפות הרשות תחושב על סמך כל התקציבי החינוך המושקעים על ידה בבתי ספר רשמיים לרבות השתתפות בפרוייקטים חינוכיים דוגמת קרן קרב.
2. ההשתתפות תחושב בהתאם למספר התלמידים הרשומים במוסד לרבות תלמידי חוץ
למאמר המלא...
|