בטרם נכנסו המורים לתחילת הפעילות במסגרת רפורמת אופק חדש הם נדרשו לערוך תיאומים רבים במטרה לקיים פגישת צוות מחנכות, צוות אנגלית או מדעים בכדי לספק מענה לכלל התלמידים. לפני הרפורמה נערכו הפגישות על חשבונם של המורים בשעות אחר הצהריים ועל חשבונם. כצוות המחויב למטרה משותפת עובדים המורים תוך הכרהבתרומתו של כל אחד מהם למען המאמץ הכללי. התנאים החדשים מספקים מוטיבציה רבה יותר, הן מבחינת השכר והן מבחינת הפעילות החינוכית. בכך כל מורה עובד למען תרבות שיתוף, התייעצות, שיתוך ועבודה בצוות במקום התרבות האגוצנטרית שהייתה נהוגה במערכת החינוך טרם הרפורמה. תוכנית אופק חדש מאפשרת כיום לכל מורה לדעת כי יום העבודה, בנוסף להוראה הפרונטאלית כולל גם עבודה חשובה שמחייבת אותו בשיתוף פעולה במטרה להגיע לתוצאות טובות יותר. כמו כן, המשאבים שנוספו לבית הספר בכדי לממש את רפורמת אופק חדש אפשרו למורים לפתח תוכניות לימוד חדשות, להעשיר ולתגבר תלמידים וכמובן לגבש את צוות ההוראה בחדר המורים.
הסתדרות המורים אופק חדש – מענה חינוכי חדש
יישום ההיבטים החינוכיים של אופק חדש מחייב את כלל המורים לשתף פעולה ולעבוד כצוות מוביל ויעיל. לדוגמה, כאשר יש חלוקה של הכיתה לקבוצות לימוד פרטניות חייבת להתקיים התייעצות עם המורים המקצועיים במטרה להבטיח שהתלמידים יפיקו את התועלת המרבית מהמסגרת. בשורה התחתונה, הדיאלוג הרצוף, שכביכול נכפה על המורים, מקיים למעשה בשטח מבנה רציף של לימודים והכנות המאפשר למורים להתייחס לתלמידים באופן הרבה יותר אישי ובעל חשיבות במטרה להעניק להם את המענה החינוכי והדידקטי הטוב ביותר וכמובן לקבל את התגמול הראוי.