תדמית ועיצוב גרפי איך מתחילים? / רווה אסיג מעצב גרפי
עיצוב גרפי ובניית תדמית הם נגזרת הנובעת מהצורך להעביר מסר / אוסף של תכונות
הקשורים למוצר ומגוון התכונות הקשורות אליו.
במילים אחרות. עיצוב גרפי נכון יוביל את הלקוח להסקת מסקנות מהירה בנוגע לאיכות המוצר,
שימושיו, ייחודיות כיו"ב.
מגוון תכונות אלו, מקנות למוצר ערך מוסף שלו כמו לשאר המוצרים הנתפסים כזולים או בסיסיים בעיני הלקוח.
המפגש הוויזואלי הראשוני של הלקוח הפוטנציאלי עם המיתוג של בית העסק, יוצר רושם ראשוני שמשפיע באופן קריטי על היחס אותו יפגין הלקוח כלפי המוצר ומחירו.
דבר הנכון לגבי כל פרט ממנו יכול הלקוח להתרשם, כמו לוגו החברה, אריזת המוצר, כרטיס הביקור, הניירת המשרדית, מודעה בעיתון, אתר האינטרנט של העסק וכלל המעטפת המיתוגית (השפה הגרפית).
השפה המותגית חייבת לכוון לקהל היעד הרלוונטי שהוגדר מראש ולדבר בשפתו.
עיצוב גרפי מקצועי, נכון שיעשה במקביל לקונספט שיווקי שנקבע מראש.
חשוב לוודא שהאופן בו החברה מוצגת בעיני הלקוח יהיה אחיד בשפתו וללא מסרים כפולים וללא חוסר בהירות.
כאשר ניגשים למעצב במטרה למתג את בית העסק / המוצר, כדאי למסור במפורט פרטים על פעילותו, לקוחותיו הקיימים והחדשים אליהם רוצים לפנות ובכלל כל פרט מידע שיעזור לבחור את שפת הפניה הנכונה עבור אותו קהל היעד.
החלק הראשון והבסיס לכל עיצוב גרפי בא לידי ביטוי, בראש ובראשונה, בלוגו החברה.
הלוגו הינו סמל וויזואלי הבא להקל על מי שנחשף אליו לקשר את שייכות המוצר / מסמך גם ללא הצורך לחפש טקסטים. על הלוגו להעביר מסר פשוט, ברור וחד וללא לכלול אלמנטים ומסרים רבים.
החלק השני במיתוג העסק מתבטא בניירת המשרדית. כרטיס הביקור אותו משאירים בשטח, פולדר החברה, ניירת המכתבים ומעטפות הדואר כולם נחשפים באופן יום יומי להמון אנשים ואין סיבה לא לרתום גם אותם למאמץ המיתוגי.
בשלב השלישי מעצבים את שאר ה"מוצרים" ובינהם אתר אינטרנט תדמיתי/ מכירתי (ע"פ אפיון)
בו משתלבים אלמנטים עיצוביים רבים ובו נחשפים ללקוחות פוטנציאליים רבים בעלות נמוכה משמעותית מכל אמצעי פרסום/ שיווק אחר. עיצוב אתר תדמיתי איכותי ידאג גם לשמור על קשר הדוק בינך לבים לקוחותיך הקיימים.
"אם אתם לא נראים, אתם לא קיימים... ואם אתם נראים אז תראו טוב"