שאלה
מהו המבנה הארגוני של פרטנר?
תשובה
המבנה הארגוני של פרטנר הוא מבנה ביטוח היררכי ישנו את המנכ"ל ומתחתם יושבים חמישה סמנכ"לים , שיווק ,טכנולוגיות, כספים, שירות לקוחות ורכש. תחת כל סמנכ"ל ישנם מספר מנהלי אגפים שתחתם יש מספר מנהלי מחלקות .מתחת לכל מנהל מחלקה יש עובדים שכפופים לו .
שאלה
האם העובדים באים לפרטנר כדי להתפתח או שהם מעדיפים לא לעבוד קשה , לעשות את העבודה מבלי להגדיל ראש?
תשובה
העובדים בפרטנר יכולים להתחלק לכמה סוגים: ישנם עובדים שבאים לעבוד באמת רק כדי לחסוך בשנה לאחר הצבא בשביל טיסה , אז באמת הם מגיעים כדי לעשות את המינימום , אך מנגד ישנם עובדים שבאים לעבוד בפרטנר על מנת לקדם את עצמם בחיים , על מנת לקדם את הקריירה שלהם וללמוד דברים חדשים. פרטנר מעדיפה להעסיק אנשים אשר רוצים להתפתח ולהתקדם , אנשים שרוצים להרחיב את הידע שלהם ולא להישאר בקופסא סגורה .
שאלה
איך המנהלים בוחנים את ההצלחה של העובד?
תשובה
לכל תפקיד בפרטנר ישנם יעדים מוגדרים ,לדוגמא נציג שירות לקוחות נבחן ע"פ מדדים כגון ורך זמן שיחה, זמן תיעוד וכדומה. את העובדים שלי אני מודדת ע"פ פרויקטים שאני מקצה להם בתחילת השנה ובמהלכה. הם נמדדים ע"פ מידת ההשקעה שלהם בפרויקט וסיום הפרויקט בהצלחה.
שאלה
באיזה שיטות תגמול משתמשים בפרטנר?
תשובה
התגמולים בחברה הם רחבים ישנם תגמולים שמושפעים ישירות מעמידה ביעדים לדוגמא לנציג שירות לקוחות ישנו תגמול חודשי שמושפע מהעמידה ביעדים שלו, במידה ועמד ב100% יקבל את מלוא התמריץ וכדומה. ישנם גם תגמולים שמקבלים העובדים על מנת להגביר את המוטיבציה שלהם כמו תחרויות במהלך השנה שיכולים להקנות מוטיבציה לעובד. בנוסף ישנם הכרות המתבצעות באופן מיידי שזמינות תמיד למנהל שרוצה לתגמל שעבד טוב .
שאלה
האם ע"י שיטות אלו פרטנר מספקת את הצרכים של העובדים? ואם כן איזה צרכים?
תשובה
פרטנר מנסה לספק את כל צרכיהם של העובדים בין אם אלו צרכים בסיסיים כגון שתייה, ארוחות, שירותי הסעות וכדומה, ובין אלו שירותים שהם מעבר לנדרש כגון שירותים חברתיים נרחבים, פרטנר מקיימת מסיבות רבות ואירועים במהלך השנה, לכל עובדי החברה, ופעילויות מגוונות על מנת לספק צורך זה אצל העובד. פרטנר גם מנסה לתת לכל עובד לממש את עצמו ואת שאיפותיו, על מנת שיוכל להגשים את עצמו.
שאלה
האם התגמול הוא תמיד בהתאם לביצוע העבודה שאותה העובדים מבצעים.
תשובה
ברמת העיקרון פרטנר מתגמלת בהתאם לביצועי העובד, ישנם לכל עובד יעדים מוגדרים מראש אשר עליו לעמוד בהם במידה ועמד בהם יקבל את מלוא התגמול האפשרי. אך בנוסף פרטנר מעוניינת לגרום לנציגים שאינם תמיד מצליחים לעמוד ביעדים שלהם מוטיבציה להמשיך ולנסות ולכן מתגמלת גם ברמות של קבוצה , ע"י טיולים , וקייטרינג לארוחות צוות ע"ח הארגון וכדומה.
שאלה
-איזה תגמול גורם למוטיבציה גבוהה?
תשובה
ישנו מגוון רחב של תגמולים אשר גורמים לעובדים למוטיבציה גבוהה, לפי הנראה לי המוטיבציה הגבוהה נובעת בד"כ כאשר ישנם תחרויות , אשר המקום הראשון עליהם הוא פרס גדול. וגם כן התמריץ החודשי שנותן אפשרות לעובדים להגדיל את משכורתם בסכומים שיכולים להגיע אף ל2000 ₪ מדי חודש.
שאלה
איזה סוגי לחצים מאפיינים את העובדים בארגון ומה הן הסיבות העיקריות שגורמות לעובדים להיות בלחץ?
תשובה
העובדים בחברה נתונים ללחצים רבים במיוחד הלחץ מורגש אצל העובדים בשירות הלקוחות. בשירות בלקוחות העבודה היא ללא הפסקה העובדים מקבלים הפסקות מדודות של חצי שעה, ונמדדים על יעדים כל משמרת. הלחץ נובע מהוספת שעות שנדרשות לעיתים קרובות, מלקיחת שיחות מרובות , מהתמודדות עם לקוחות בעיתיים וכדומה. ישנו לחץ גם בחטיבות השונות בחברה כמו אצלנו בחטיבת הכספים שצריך לעמוד בדוח החודשי ב1 לחודש כי אנו עובדים לפי לוח הזמנים של האצ'יסון שלא עובדים לפי לוח זמנים ישראלי .
שאלה
באיזה שיטות משתמשים כדי להפחית את הלחץ המתקיים בארגון?
תשובה
אנחנו מנסים להפחית את הלחץ בעבודה ע"י מספר פעולות: אנחנו מנסים שלנציגים במידה ועובר יום קשה ורוצים לצאת החוצה כי הם לא מרגישים שהם מתפקדים בצורה טובה במשמרת, אנחנו מנסים לשחרר אותם ולהתחשב במצבם. בנוסף בתקופה האחרונה התחלנו להעסיק לשירות הלקוחות נציגים במשרות לא מלאות כדי שלא ישחקו מהר. וגם פעם בשנה אנו דואגים לפנק את הנציגים ע"י לקיחת כל המוקד ליום פינוק .
שאלה
כיצד מתבצע תהליך גיוס העובדים בחברה ?
תשובה
תהליך הגיוס מתבצע ביום מיוחד שנקרא "יום כתום", ביום זה מגיעים המועמדים לאחר ששלחו ונבחנו קורות החיים שלהם. ביום הנ"ל נבחנים ע"פ מספר מבחנים כגון מבחני אישיות וסימולציות.
לאחר מכן אלו שעוברים את המבחנים ממשיכים לסיווג ביטחוני ואז ראיון עם משאבי אנוש .
לאחר הקבלה לתפקיד ישנו קורס שאורך כחודש וחצי , קורסים זה ממיין גם הוא.
שאלה
-איזה אמצעי תקשורת נהוגים בארגון? איזה מהם הוא הנפוץ ביותר בפרטנר?
תשובה
בפרטנר אנו משתמשים בכל אמצעי התקשורת כתובה, אלקטרונית, מילולית. רוב התקשורת בין העובדים מתבצעת כיום ע"י התכתבויות באימייל. בדרך כלל כאשר מדובר בתקשורת בין מנהל לעובדו ישנם פגישות עבודה הנקבעות מראש.