זוגיות, מה יותרחשוב? חזק בדיבורים, חלש במעשים, העיקר המעשים, העיקר הדיבורים, אהבה, פחדממחוייבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדהממחוייבות
אליעד: במערכתיחסים יש קטע של לפעמים אומרים: "מה שחשוב, העיקר זה המעשים, לא משנה הדיבורים,העיקר המעשים". ויש כאלה שאומרים: "מה שחשוב זה דיבורים", למרות שפחות אומרים אתזה. עכשיו מזה אומר דיבורים? נגיד שמישהו בא בהצהרות אהבה ויש מישהו שמבצע.
עכשיו השאלההיא מה האמת? האם באמת מה שחשוב זה, העיקר המעשים? זאת השאלה.
ש: העיקרהמעשים יחסית לדיבורים.
אליעד: כן,אתה שמעת פעם מישהו שאומר "מה שחשוב זה המעשים ולא הדיבורים"? "אל דיבורים, מעשים,רוצה לראות מעשים, מכיר את זה?".
ש: מכירמכיר
אליעד: מהבאמת יותר חשוב? דיבורים או מעשים?
ש: ביחסלמה?
אליעד:דיבורים למעשים?
ש: מה יותרחשוב ביחס למה?
אליעד: במערכתיחסים זוגית נגיד, נגיד לנאמנות, לכל דבר שאתה רוצה.
ש: גם דיבורזה מעשה
אליעד: אבלבהנחה שיש הבדל בין דיבור למעשים, כי אחרת לא היה את המושגים האלה מלכתחילה
ש: לא תמיד זהנכון, יש מקרים שאתה יכול לתת...
אליעד: מהיותר חשוב דיבורים או מעשים?
ש: מעשים
אליעד:מה?
ש: כעקרוןמעשים
אליעד:בטוח?
ש: כעקרון כן,כי המשפט מתייחס לאם אתה..
אליעד: תתרכזטוב טוב, אתה נגיד יוצא עם מישהי, מה יותר חשוב לך? הדיבורים שלה או המעשיםשלה?
ש: אם אניצריך לבחור אז מעשים שלה.
אליעד: תמיד?בטוח? אתה יכול לדמיין את עצמך שאתה בוחר את הדיבורים ולא את המעשים?
ש: לא בטוח,במידה ואני יחייב לבחור.
אליעד: אנישואל האם אתה יכול להעלות על דעתך מקרה שאתה אומר "מה שחשוב לי זה דיבורים. מעשיםלא חשוב לי, חשוב לי דיבורים".
ש: ברור, ברורשאני יכול להעלות על דעתי מקרה כזה.
אליעד: למה?באיזה מקרה נגיד את יכול להגיד: "מה שחשוב לי זה הדיבורים ולא המעשים"?
ש: בכל הנושאשל תקשורת.
אליעד: לא, מהקשור תקשורת עכשיו? לא, לא תקשורת, לא שהיא מדברת אתך או לא מדברת אתך.
נגיד שמישהיאומרת לך "אני אוהבת אותך" אבל ומישהי מתנהגת כאילו היא אוהבת אותך.
מה חשוב לךיותר שהיא תגיד לך שהיא אוהבת אותך? או שהיא תאהב אותך? או שהיא תתנהג בצורה שהיאאוהבת אותך?
ש: שתתנהגבצורה
אליעד: אז אתהבטוח שזה יותר חשוב?
מה אתהאומר?
ש: היא יכולהלהתנהג בצורה כזאת אבל בפנים היא לא אוהבת ממש.
ש: או שאתה לאתפרש את זה
אליעד: ששש...רגע, הוא עכשיו
ש: היא יכולהלהתנהג ולעשות הצגות אבל בפנים היא לא אוהבת.
אליעד:אוקי
ש: עכשיו, זהגם, שאם היא גם אומרת שהיא אוהבת אותך זה גם לא מחייב שהיא באמת אוהבת אותך. אזצריך פה להפעיל שיקול דעת. ולפעמים, ראשית מעשה במחשבה תחילה.
אליעד: אתהאומר, יש כאלה שהולכים לדיבורים, כי דיבורים יותר קל להם. יותר קל לו להגיד "אניאוהב, אני אוהב, אני אוהב", כי זה ללא עלות. אבל מעשים, הוא מזלזל, מתייחס נגידבזלזול ואז בא הבנאדם מהצד השני ואומר לו: "תקשיב, מה שחשוב לי זה מעשים, לאדיבורים, דיבורים, מה עוזר לי דיבורים? רוצה לראות מעשים בשטח.
אבל מצד שנייש אנשים שאצלם זה הפוך, שהם לוקחים את המשפט שאומר: העיקר זה המעשים ולא הדיבוריםומסתתרים מאחוריו כדי כאילו להתנהג באהבה, אבל זה לא באמת בלב שלם, אי אפשר באמתלסמוך עליהם, כי עבורם, הדיבור יותר מחייב אותם מהמעשים.
ש: לאהבנתי
אליעד: נניחשאתה יש לך מחויב שחברה שלך תאהב אותך, נניח שזה המחויב שלך, אוקי?
עכשיו, מהההוכחה היותר גדולה שהיא אוהבת אותך? זה שהיא מתנהגת בצורה שהיא אוהבת אותך? או זהשהיא אומרת שהיא אוהבת אותך?
תשובה, לאנכון, תשובה לא נכון, תשובה: זה סובייקטיבי לגמרי, זה יכול להיות ככה, יכול להיותככה.
למה? איך יכוללהיות? איך יכול להיות? יכול להיות מצב, שהיא אומרת לך שהיא אוהבת אותך והיאמתכוונת לזה, וזה שהיא מתנהגת בצורה כאילו היא לא אוהבת אותך זה כי היא לא יודעתאיך להתנהג, כי יש לה הרגלים רעים, כי היא מבולבלת, כי משהו.
אבל, היאאוהבת אותך. ויכול להיות שזה מאוד חשוב לך.
אתה אומר, אניחשוב לי לדעת שהיא אוהבת אותי יותר מאשר היא תתנהג אלי בכבוד.
כאילו, עודפעם, אם, זה שהיא מתנהגת אליך לא בכבוד, זה מוכיח לך שהיא לא אוהבת אותך נגיד, אזזה בעיה.
אבל יכוללהיות מצב אתה אומר, זה שהיא אומרת שהיא אוהבת אותי זה מחויב, זה הצהרה, אני קונהאת המשפט שלה
וזה שהיאמתנהגת אלי בצורה שהיא לא אוהבת אותי זה כי היא לא יודעת איך להתנהג, כי היא עוד לארגילה, כי היא לא למדה, כי פה, כי שם, מה שחשבו לי זה לדעת שאת רוצה שזה יצליח.
מה שחשוב ליזה לדעת את הכוונות. מה שחשבו לי, גם אם לא הצלחת, לפחות ברמת הפורמלי, אתהבעניין.
לעומת זאתיכול להיות מצב הפוך, במקרה הספציפי הזה, שמישהי מתייחסת אליך בכבוד וזה וזה וזהאבל היא לא אוהבת אותך, היא מחכה לרגע להיפתר ממך, או שהיא אתך בלית ברירה, גם זאתאופציה.
עכשיו זהאפשרות אחת ובמקרה כזה יהיה חשוב יותר הדיבורים. יש מצב, שחשוב יותר המעשים.
למה?
אם בנאדם,לדוגמה יותר קשה לו המעשים, כי עבורו המעשים יותר מחייב, הדיבורים זה בא לו יותרבקלות, אז אומרים לו: "אדוני, מה אכפת לי מדיבורים, דיבורים אתה לא מתכוון אליהם,רוצה לראות את המעשים".
אבל השאלה היאעוד פעם, מה המשמעות של הדיבורים ומה המשמעות של המעשים?
יש אנשיםשעבורם דיבורים יותר קשים ממעשים, יש אנשים שהם יכולים לבוא כל בוקר לעבודה אבל לאמוכנים לחתום שהם עובדים פה. הוא מוכן כל יום לעשות את אותה פעולה אבל הוא לא מוכןלהתחייב, כי ההתחייבות, היא יותר קשה לו, הוא מוכן לעשות את זה כל החיים רק לאלהתחייב על זה. כי ההתחייבות קשה לו.
ואז, במקרהכזה, מה שיותר חשוב זה ההתחייבות, תתחייב. "עזוב, תפקשש קצת במעשים אבל תתחייב,ההתחייבות זה הנקודה פה. למה אתה לא מתחייב? כי אתה לא רוצה להתחייב. אתה אומר:'אני מוכן לעשות הכל אבל אני לא רוצה להתחייב. '".
אז ההתחייבותהיא המחויב, היא הטאבו, היא החותמת. לעומת זאת יש מצב שבנאדם יכול לתת מילים מכאןועד הודעה חדשה, אבל מעשים מאוד מאוד קשה לו, למה? כי היא לא באמת מתכוון למילים.במקרה כזה, מה שחשוב זה המעשים, לא המילים.
אז מה שאנימנסה להגיד, יש אנשים שעבורם הקושי שלהם הוא בלבצע מעשים, ואז: אדוני אתה נמדד לפיהמעשים. ויש אנשים שעבורם הקושי זה המילים, כי מעשים, הם יכולים להיות נחמדים אבלהם לא בהכרח, הם לא מוכנים להתחייב, לא מוכנים לקחת אחריות או משהו כזה. ושמה דווקאהמחויב יהיה הדיבורים, לא המעשים.
נגיד, לדוגמה,נניח, נגיד שיש מישהו שמתייחס למישהי מאוד יפה נניח. אבל הוא אף פעם לא אומר להשהוא אוהב אותה. הוא מתייחס מאוד יפה.
עכשיו מהיבט,אם הכי חשוב זה המעשים, אז היא יכולה לצפות שפשוט יתייחס אליה במעשים עוד יותרגדולים, במקום לקנות לה פרח, יקנה שלושה פרחים. אבל היא אומרת: 'לא, אני לא רוצהשתקנה לי 3 פרחים, אל תקנה לי 5 פרחים, רוצה שתגיד לי שאתה אוהב אותי, במילים'.
כי המיליםיוצרות לו מחויבות, כי המילים יוצרות לו את המחויבות.
לעומת זאת ישמקרה שמישהו יכול להגיד 100 פעם ביום 'אוהב אותך' והוא לא עושה שום דבר. 'לא אדוני,אתה תתחיל לעשות מעשים, אל תוסיף לי עוד מילים, תוסיף מעשים'.
לכן, התשובההיא שזה תלוי במשמעות הסובייקטיבית של אותו בנאדם ספציפי, מה המשמעות שלו למילים,מה המשמעות שלו למעשים. וגם אצל השומע איך הוא חווה את המעשים? איך הוא חווה אתהמילים? זה הכל, זאת התשובה.
אז מה חשוביותר מעשים או מילים?
ש: תלוי במהחושב זה ומה חושב ההוא.
אליעד: תלוי,מה שחשוב יותר זה מה מבטא יותר אהבה. מה מבטא יותר אהבה? המילים או מעשים? תלוי,פעם זה, פעם זה, אין חוקיות מסוימת.
ש: מה שמחויבזה האהבה
אליעד: זה מהשאמרתי מלכתחילה
ש: יש כאלהנגיד שהמחויב שלהם זה כסף
אליעד: מהקשור עכשיו כסף?
ש: שהוא אומרלה אני אוהב אותך...
אליעד: מהחשוב יותר כדי להיות עשיר? שתרוויח כסף? או שתרצה להרוויח כסף?
ש: תרוויחכסף
אליעד: לאנכון
ש: אותודבר
אליעד: לאנכון
ש: לא מספיקלרצות את זה
אליעד: לאנכון, תסתכל, שני בני אדם, אתה עכשיו צריך להמר למי יהיה יותר כסף בעוד X שנים. למיאתה מהמר, על ההוא שמרוויח כסף כרגע, או על ההוא שאומר שהוא רוצה להרוויח כסף? הואחזק המעשים, הוא חזק בדיבורים. לא בהכרח שהוא שמרוויח עכשיו כסף עוד X שנים יהיה לופי 10, יכול להיות שהוא תמיד יישאר בלבל הזה, הוא יעלה טיפה יותר, טיפה פחות, אבלהמילים, הוא אומר שהוא מחויב, אז הוא ימצא כבר את הדרך להשיג את המטרה, גם יכוללהיות.
ש: שינית אתהשאלה באמצע
אליעד: מהשאני מנסה להראות שלא תמיד המעשים, אחרת אין שאלה, כי אם אתה אומר 'חשוב לי שיהיהלו 100 שקל, אם יש לו 100 שקל ברור שזה עדיף, אני אומר 'לא תמיד המעשים לוקחים',אני מסביר עוד פעם כי הרעיון של, כי מילים, המשמעות של מילים זה מחויבות, אחתהמשמעויות של מילים זה מחויבות, ובנאדם נגיד יכול לדוגמה לעבוד במקום עבודה כליום.
נגיד שיש לךעובד. מה יותר חשוב לך? שהוא יכיר בסמכות שלך? או שיתנהג טוב? לפעמים מה שחשוב לךזה שהוא יתנהג טוב ולפעמים חשוב לך שיכיר בסמכות שלך.
כאילו, אם ישלך נגיד עבד, מעובד עברתי לעבד, נגיד שיש לך עבד והוא עושה את כל מה שאתה רוצה אבלאתה יודע שאתה לא יכול לסמוך עליו, כי הוא לא נאמן לך, כי אתה יודע שהוא לא מוכןלהיות עבד, זה בעיה, זאת אומרת שאתה אומר, עדיף לי שהוא היה מצהיר אמונים והיה טועהמדי פעם, בטעות אנוש, מאשר שהוא לא מצהיר אמונים והוא עושה הכל.
כי כשהוא אומרלך 'אני לא מוכן להצהיר שאני עבד זה לכשעצמו, גם להצהרה יש...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד ייעוץ טיפולי, יועץ פילוסופי, הסוד,אושר, פחד ממחויבות, הסוד, זוגיות, לא רוצה להתחייב, חרדות, אהבה ועוד...