אם התבקשתם להגיש הצהרת הון על ידי הרשויות כדאי לכם למהר לעשות זאת, הדרך הטובה ביותר להגשה מהירה של המסמכים היא פנייה אל רואה חשבון או יועץ מס, אם יש לכם כבר איש מקצוע שמטפל בחשבונות שלכם הוא יוכל לטפל גם בהגשת הצהרת ההון, נציין כי רוב אנשי המקצוע גובים תשלום נוסף בעבור טיפול במסמכי הצהרת הון והגשתם.
מהי הצהרת הון?
זוהי הצהרה בה מפורטים כל הנכסים הקיימים שלכם וכל ההתחייבויות הכספיות, באמצעות הצהרת הון רשויות המס מבקרות את הדיווח על ההכנסות. טופס הצהרת הון יבקש אתכם לפרט אודות תכולת הבית, תכשיטים, הלוואות, חשבונות בנק, קופות חיסכון, נכסי נדל"ן, רכבים וכן הלאה. ההצהרה מסכמת את הנכסים העומדים לרשותכם ואת ההתחייבויות וכך למעשה מגדירה מהו ההון הנקי שלכם.
בכדי להבהיר את הנושא נסביר, הצהרת הון מחשבת את סכום שווי הנכסים שלכם ומתוך סכום זה מחסירה שווי של הלוואות או חריגות בחשבון הבנק. כך למשך, אם שווי הנכסים הוא 100,000 שקלים ושווי ההתחייבויות הכספיות הוא 60,000 שקלים, ההון הנקי של האדם הוא 40,000 שקלים בלבד.
נדגיש כי הצהרת הון מתייחסת לתקופה מסוימת, עליכם לאסוף מסמכים ופרטים בהתאם לשנה המבוקשת. דיוק חשוב מאוד בהצהרת ההון, חשוב להבין כי על פי הדיווח שלכם יבחן מס הכנסה את התנועה העתידית בחשבונות ואת ההון העתידי שלכם.
מתי תתבקשו להגיש הצהרת הון?
כל אדם שמקים עסק חדש מתבקש למלא הצהרת הון ולהגיש אותה, בהמשך הדרך על בעל העסק להגיש מחדש הצהרת הון אחת ל-4 שנים. יהיו מקרים בהם מתבקשים בעלי עסקים להגיש הצהרות מס במועדים תכופים יותר.
הגשת הצהרת הון חדשה תתבסס תמיד על הצהרת ההון הקודמת, הקפידו לשמור את המסמכים ולהשתמש בהם בהצהרות ההון הבאות ליצירת עקביות.