רובנו מכירים את עולם יחסי הציבור מידוענים ומתאגידים. באנו לנפץ את המיתוס ולדבר דווקא על העסקים הקטנים.
מהם יחסי ציבור?
יחסי ציבור זוהי למעשה, גישה שיווקית, אשר נתפסת בעיני הציבור כאמינה יותר מאשר דרך הפרסום. ההבדל בין שתי הגישות הוא בכך, שפרסום כרוך בתשלום עבור כל הופעה פומבית (קמפיינים, פרסומות בתקשורת הכתובה והמצולמת, שלטי חוצות ועוד) בעוד שיחסי ציבור משווקים בעזרת היכרות מעמיקה יותר עם העסק ועם העומדים בראשו, כאשר ישנה שליטה על אופי החשיפה של העסק ושל האנשים בו.
איך זה עובד?
משרדים, העוסקים ביחסי ציבור עבור הלקוחות שלהם, הם בעלי קשרים רבים בעולם התקשורת. היות שכך, באפשרותם לקדם חשיפה של העסק בערוצי התקשורת השונים בהתאם לאופי העסק. לדוגמה עסק, הקשור באמהות טריות ובתינוקות, יכול ליהנות מתוכנית בוקר, אשר נשים רבות צופות בהן במהלך חופשת הלידה. מרבית בעלי העסקים אינם יודעים כיצד להגיע לחשיפה כזו ולכן הם נעזרים באנשי מקצוע מהתחום.
אמינות היא שם המשחק
חשבו עם עצמכם - מה היה יותר מפתה אתכם: פרסומת בטלוויזיה, או צפייה בריאיון אישי עם בעל העסק בטלוויזיה? לכאורה, מדובר באותו מדיום תקשורתי, אך כאשר ללקוחות הפוטנציאליים ניתנת ההזדמנות להכיר טוב יותר את הפנים שעומדות מאחורי העסק, נעים יותר לשמוע עליו.
זמן שווה כסף
בעוד שפרסומת ממוצעת היא בעלת זמן מסך של כשלושים שניות, ריאיון או כתבה הם בעלי זמן מסך ארוך יותר באופן משמעותי ויכול להגיע גם לכדי רבע שעה! וכל זאת נעשה בטוב טעם וללא שיווק אגרסיבי.
עסק קטן - גדול מהחיים!
כאמור, יחסי ציבור הם בעיקר מנת חלקם של סלבריטאים ועסקים גדולים, אך דווקא עסקים קטנים יכולים להרוויח מכך לא פחות ולעתים אף הרבה יותר! הסיבה לכך היא, שלעסקים קטנים אין חשיפה גדולה, אשר יכולה לקדם ולהרים אותם גבוה. רק תחשבו על כמות האנשים, אליהם העסק הקטן יכול להיחשף במסגרת של כתבה או שתיים, בין אם מדובר בתכנית טלוויזיה, כתבה בעיתון או באחד האתרים הגדולים.