להרגיש טוב בלירע, שיטות להרגיש טוב, איך לא להרגיש רע? להטיל ספק ברע, הטוב שברע, לרצות להיותקיים
אז למי שמכירולמי שלא מכיר דיברנו שיש כמה דרכים להיפטר מרצון שעושה לבן אדם רע, אוקי דרך אחתזה להטיל ספק למה אתה מאמין בזה והאם זה בהכרח נכון והאם זה בהכרח נכון עד שנפטריםמזה. נכון אבל הנה היא מציגה פה מקרה לדוגמא היא אומרת "תראה אני מטילה ספק ואני לאמצליחה להיפטר מהרצון, נכון למרות שאני בטוחה שזה רע וזה עושה לי רע ואני בכלל לאמאמינה בזה וזה לא פה ולא שם לא נפטרת ממנו". מה הסברנו מה הדרך השנייה אומרת?
ש: לראות מההרווח של זה מה מרוויחים מזה שאנחנו חושבים שזה רע, מה התמורה בזה.
אליעד: יפה אזהדרך השנייה אומרת זה ברגע שיש לך דבר שאת חושבת שהוא רע ואת לא מצליחה להיפטר ממנותבדקי מה הטוב הנסתר שיוצא לך מזה שאת מאמינה שזה רע. נגיד שאת חושבת שלהיות לבד זהרע ואת חושבת שלחשוב שלהיות לבד זה רע זה מטופש, אבל למה רע לך מזה שאת לבד? כיאיפשהו זה עושה לך טוב זה שאת חושבת שלהיות לבד זה רע.
ש: זה עושה ליטוב לחשוב שלהיות לבד זה רע.
אליעד: מההטוב? שכשאת ביחד זה עושה לך מאוד טוב בזכות זה שאת חושבת שלהיות לבד זה רע, ישאינטרס שגורם לך לשמור על המחשבה שעושה לך רע המחשבה שעושה לך רע היא עושה לך טובבמשהו. דאע"ש האלה שעושים לך רע משהו אתה מזדהה איתם אם לא היית מזדהה איתם בכלל,איך אתה מזדהה איתם? באמצעות זה שאתה לא רוצה להרוג את בני הערובה שנמצאים איתםנגיד.
ש: מה עודפעם?
אליעד: כלוםאיך נגיד מה אני מזדהה עם דאע"ש? אתה מזדהה איתם דרך בני הערובה שנמצאים לידם כי אםהיו בלי בני ערובה היית הורג אותם אז הם נמצאים עם בני ערובה אז אתה לא הורג אותםבשביל לא להרוג את בני הערובה, זאת אומרת יש לך הזדהות איתם בגלל בני הערובה.
ש: יש מלאהזדהות עם דאע"ש.
אליעד: לדוגמאלא יודע כמשל. עכשיו השאלה היא כזאת באיזה מקרה השיטה הזאת שאומרת תבדוק מההיתרונות, זה לא מה ששאלנו פעם בשיחה הקודמת אבל זה הולך ככה השאלה באיזה מקרה אםבן אדם יבדוק את היתרונות שיוצא לו מהמחשבה הרעה באיזה מקרה זה יפסיק לעבוד לו.לכאורה ואני לא מדבר על המצב של מה שדיברנו שהוא לא יודע להטיל ספק, נגיד שיש בןאדם שיש לו איזה רצון והוא יודע להטיל בו ספק והוא יודע להעיף אותו לעזאזל את הרצוןהזה.
נגיד יש לומחשבה שאומרת לו "אני חייב להיות בריא" והוא יודע להטיל בזה ספק שלא אכפת לו אם הואבריא או חולה, אוקי הלאה עכשיו הבן אדם הזה רע לו מזה שהוא חולה ואז הוא בודק "למהרע לי מזה שאני חולה? אני יכול להיפטר עם המחשבה הזאת אבל אני רוצה להזדהות איתה",למה אתה מזדהה עם המחשבה הזאת? כי אז זה עושה לך מאוד טוב שאתה בריא שאתה מצליח"אתה אומר "איזה כייף שאני בריא". על כל הטוב הזה אתה צריך לוותר עליו אם אתה לאתזדהה עם המחשבה שאומרת לך שלהיות חולה זה רע.
אוקי עכשיוהשאלה היא מתי זה יפסיק לעבוד, מה הבעיה שעלולה להיווצר לבן אדם שיראה את היתרוןבחיסרון. עוד פעם בן אדם יש לו חיסרון ואומרים לו "אבל תראה מה קיבלת בתמורה".
ש: שהיתרונותיעברו לו זה הפחד שלו, זה כמו שבן אדם בעל פחד לדוגמא והוא רוצה לבטל אותו, טוביאללה בוא נבטל את הכל.
אליעד: לא הואלא רוצה לבטל את הכל הוא אומר "ואין בעיה מוכן להישאר עם הרע בשביל לקבל את הטוב"אז לכאורה זה גרם לו להיות שלם עם המצב נכון, הוא אומר "אין בעיה אני מוכן לשלם" בןאדם אומר "למה אני משלם ככה וככה?" בא תראה מה אתה מקבל בתמורה "זה מה שאני מקבלבתמורה? אוקי זה שווה לי, למה חברת זה וזה לוקחת לי מאה שקל כל חודש?" אתה יודעבתמורה למאה שקל אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה עם אנשים, לא שווה לך בשביל מאה שקללדבר עם אנשים? שווה אוקי אז הכל בסדר.
איפה באיזהשלב התשובה הזאת של תראה את היתרונות שיוצא לך מהרע באיזה שלב זה לא יפתור יותר אתהבעיה?
ש: כשאני ארצהפתרון לא הגיוני.
אליעד: נכוןכי מתישהו בן אדם יגיד "נכון שאני מבין שתמורת הרע זה יוצא לי טוב" אז לכאורה פתרתאת הבעיה כי קיבלת טוב בתמורה לרע אבל אתה אומר אבל "לא אני לא רוצה טוב בתמורה לרעאני רוצה את הטוב בלי הרע".
ש: זה הדילהראשון בדיל של השכל הרגיל האנושי, כולם יסכימו עם טוב יש רע יש טוב סוחרים בין טובלרע, עכשיו הבקשה הזאתי היא בקשה שהיא מורדת לגמרי.
אליעד: עכשיובא נחזור אחורה מה אני הסברתי, קודם כל זה נכון עכשיו בא נחזור אחורה מה אני הסברתילמי שעוד לא היה פה הסברנו את זה במקרה לפני יומיים, אז יש את שתי השיטות יש אתהשיטה שאומרת תטיל ספק ויש את השיטה שאומרת תבדוק את היתרונות והחסרונות. ואם בןאדם רואה שהשיטה של היתרונות והחסרונות לא עובדת מה הוא צריך לעשות? לעבור לשיטה שללהטיל ספק אם להטיל ספק לא עובר תבדוק מה היתרונות שיוצא לך מזה.
לפעמים בן אדםמרגיש רע ממשהו כי הוא לא יודע איך להטיל בזה ספק ולפעמים בן אדם מרגיש רע ממשהו כיהוא פשוט רוצה להזדהות עם זה למרות שהוא מטיל בזה ספק, הוא יכול להטיל בזה ספק אבלהוא עדיין רוצה להזדהות עם זה כי זה עושה לו איכשהו טוב. אז לכן מה אנחנו עושים? אםבן אדם מגיע למצב שהוא רואה את היתרונות שיוצא לו מלהזדהות עם המחשבה הרעה ואז רעלו מזה שהוא אומר "כן אבל אני רוצה טוב בלי רע", עכשיו עוברים לאיזה שיטה? של להטילספק.
מה זה אומרלהטיל ספק? האם אתה בטוח שאין טוב בלי רע האם אתה בטוח בזה, אם בן אדם מטיל בזה ספקהוא יראה שלא לא בטוח שאין טוב בלי רע "אני בכלל לא בטוח שיש הבדל בין טוב לרע" ואזעוד פעם נגמר לו המשחק והשאלה שתישאל היא אז השאלה היא כזאת, מה טוב מה היתרונותשיוצא לבן אדם מזה שהוא חושב שאין טוב בלי רע. עוד פעם אמרנו בן אדם יש לו רע אמרנולו תבדוק מה הטוב שיוצא לך מזה, זה כמו להגיד לו "אין טוב בלי רע אדוני אתה יודעלמה רע לך? בתמורה אתה מקבל את הטוב" ואז הוא אומר "אבל אני לא רוצה את זה", אז מההיתרונות בזה שאתה מאמין שאין טוב בלי רע?
תשובה שבזכותזה אתה קיים ואז בעצם כל פעם כשבן אדם רע לו, אז עוד פעם זה עובד ככה אם בן אדם רעלו ממשהו הוא יכול לבדוק מה היתרונות שהוא מקבל בתמורה ואם בן אדם רע לו מעצם זהשהוא צריך להרגיש רע בתמורה לטוב שיבדוק מה היתרונות שיוצא לו מזה, מה היתרונותשיוצא לו מזה שהוא צריך לשלם רע בתמורה לטוב שהוא קיים. למה? כי אם הוא היהבפרספקטיבה שיש טוב בלי רע, טוב בלי רע זאת פרספקטיבה שהיא לא שכלית, פרספקטיבהשהיא לא שכלית אתה גם יכול להיות אני בלי לא אני ואז זה מאבד את כל המשמעות ואז אתהלא קיים.
בתמורה אתהקיים והתשלום על זה שאתה קיים הוא שאתה מבדיל בין טוב לרע ואז ממילא הטוב והרע זהשני הפכים וזה בלי זה לא יכול להיות קיים, זאת התמורה שאתה מקבל. ואם בן אדם יגיד"כן אבל אני רוצה להיות קיים בלי זה" אין בעיה תטיל ספק ואז הוא עוד פעם יצא מהשכלהנה אתה קיים גם בלי לדעת שאתה קיים מה הבעיה "לא אני קיים ורוצה לדעת שאני קיים"נגיד בסדר, אוקי בשביל לדעת שאתה קיים זה מה שאתה רוצה? כן, בשביל לדעת שאתה קייםצריך להגדיר להבדיל יש יתרון וחיסרון.
לגבייךבפרקטיקה כשאת כשמשהו מציק לך תבדקי מה הטוב שזה עושה לך אם יש לך נגיד רעש מהשכניםואת ממש מתלוננת על זה תבדקי מה עושה לך טוב לגור לידם כי אם היה לך רק רע בלגורלידם היית עוברת משם.
ש: לא הייתהשאלה בכלל.
אליעד: לאמשנה לא מעניין, כל פעם שמשהו עושה לך רע משהו מישהו נגיד יתוש עוקץ אותך עושה לךרע נכון, מה הטוב שיוצא לך מזה מי עושה לך רע יתוש עוקץ אותך אבל מה זה מפריע? זהמפריע נגיד זה שהוא עוקץ לך את היד לדוגמא אבל אם היד לא הייתה עושה לך טוב בהנחהשאת לא יכולה להיפטר מהיתוש היית נפטרת מהיד אין לי יד היתוש לא יכול לעקוץ לי אתהיד, את אומרת "לא אבל היד עושה לי טוב" אז היא עושה לך טוב יש לך מחיר שזה גם עושהלך רע כשהיתוש עוקץ אותה משהו טוב יוצא לך מזה.
ש: או להטילספק מה שאמרת נכון או שאני אבדוק, אני אחזור על זה שאני אבדוק שהבנתי כשמשהו עושהלי רע אני אבדוק מה הטוב שיוצא לי מזה.
אליעד:כן.
ש: ואם אני לאמצליחה לעשות את זה אז אני פשוט אטיל ספק או שאם אני לא מצליחה להטיל ספק אני אבדוקמה הטוב שיוצא לי.
אליעד: יש פהשתי שאלות, שאלה ראשונה האם את בטוחה שאת חייבת להזדהות עם הרצון הזה אם את אומרת"לא אני מבינה שאני לא חייבת להזדהות עם הרצון הזה" אז את יודעת למה את מזדהה איתו?כי משהו טוב יוצא לך מזה.
ש: תמיד זהככה?
אליעד: תמידזה ככה. עוד פעם אם את אומרת "אני מבינה שיוצא לי מזה משהו טוב אבל הייתי מוכנהלוותר גם על הטוב הזה אני לא יודעת איך" תטילי ספק עד שתראי שזה לא מחויב. אם אתהאומרת "לא אני מבינה שזה לא מחויב אז למה אני ממשיכה להזדהות עם זה?" יש לך בזהאיזה משהו טוב שיוצא לך מזה, נגיד הילד שלך נגיד את מעירה לו על משהו.
ש: הטוב היחידשיוצא מזה זה שאני רוצה להיות קיימת.
אליעד: בסדרזה המחיר מה את רוצה.
ש: זההמחיר?
אליעד: ישמחיר לכל דבר.
ש: או שעל מהשדיברתי מקודם כאילו או שיש טוב בלי רע שזה מחוץ לשכל.
אליעד: אם אתרוצה טוב בלי רע זה מחוץ לשכל. הבנו? כן מה אתה אומר.
ש: יש איזהכלי מסוים שאני איפשהו ראיתי אותו העניין הזה של השאלה אם זה עושה לי טוב או רע,אני לוקח כדוגמא את הכי רע נניח מה אני בטוח שהכי רע לדוגמא אם יש אש פורצת אש אומשהו כזה זה משהו שאני חווה אותו מאוד...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד אימון אישי ועסקי, אימון עסקי, NLP, רוחניות,ספקנות, מאמן עסקי, שכנוע, אימון אישי, להרגיש רע, לא להרגיש רע ועוד...