א. סתימה בקולט - הצטברות אבנית גורמת לסתימת הקולט. התוצאה היא מערכת סולארית או דוד שמש שלא מצליחים לחמם את המים, על אף שעות ארוכות ורצופות של קרינת שמש ישירה. הצטברות אבנית פוגעת ביעילות הדוד וגורמת לבזבוז אנרגיה וחשמל. מומלץ לבצע שטיפה לקולט או להחליפו במקרה של אבנית קיצונית.
ב. נזילת מים - זו תקלה הנפתרת על ידי הזמנת שירותי אינסטלציה. רוב הנזילות מופיעות בחלקי הצנרת המחברים בין הדוד והקולט. על מנת לתקן נזילת מים יש להחליף את הצנרת ולבדוק את מקור הבעיה. עם זאת, חשוב להבחין בין נזילת מים מהצנרת לבין נזילת מים מהדוד. נזילה מהדוד נגרמת כאשר הדוד ישן, או במקרים בהם המעטה אינו אטום כהלכה.
ג. תקלה בגוף חימום - מים לא חמים עשויים להעיד על תקלה בגוף החימום. הפתרון במקרה כזה הוא להחליף את גוף החימום. תפקידו של גוף חימום הוא לחמם את מי הצריכה והחלפתו כוללת לעיתים גם את החלפת הפלאנג' והתרמוסטט.
ד. קצר חשמלי - תקלה במערכת החשמל נפתרת על ידי הזמנת חשמלאי. את התקלה מזהים על ידי קצר בכל הדלקה.
המלצות על מניעת תקלות בדוד שמש
תקלות דוד שמש נפוצות הן לא גזירה משמיים. מלבד תקלות שנובעות מבלאי ושחיקה, יש הרבה דרכים למנוע את הבעיות השונות. חשוב לתחזק את הדוד והקולט אחת לשנתיים ולהזמין טכנאי לבדיקה כללית. כך ניתן לעקוב אחר מצב מערכת החימום ולמנוע הצטברות של תקלות קטנות. טיפול מהיר בתקלות חוסך בהוצאות והוא משתלם בטווח הקצר והארוך.
מלבד האמור לעיל, כדאי לבדוק האם הדוד נמצא תחת מסגרת תקופת האחריות. כך אפשר לקבל חלקי חילוף מקוריים מהיצרן ולדאוג לטיפול יסודי במערכת הסולארית והדוד.