מיד כשניגשתי אתר האינטרנט של שי פינוי דירה הבנתי שזה מה שאני צריך להביא אלי לבניין. אני גר בבניין רב קומות אשר רמת האיכפתיות של השכנים מההזנחה שלו – מהם והלאה. בעיות התברואה נוראיות ומבדיקות שערכתי לצנרת ולתשתיות הכל היה תקין. משמע – הירידה בתברואה נובעת מהאספנות שחלה בבניין – נטו. אחד הדיירים שגר כאן גר עם עובד סיעודי בשל מוגבלויות מהן הוא סובל, ויום אחד החלטתי לראות אם זה הוא שאוגר. לא טעיתי. ראיתי אותו סוחב ניירות מפח האשפה ועוד כל מיני פריטים שהשתיקה יפה להם. הודעתי לוועד הבית שחייבים להזמין שירות פינוי אספנות כפייתית והמלצתי להם על שי פינוי.
תגובות וועד הבית לקריאה שלי
"שטויות, מה הבעיה לנקות"? כמו גם – "ידוע שאברם (שם בדוי) סובל מבעיות לא צריך לעשות מזה סיפור" – אלה היו רק חלק מהתגובות של וועד הבית בישיבה. הם הציעו שכולנו נירתם למאמץ וננקה, ובהתחלה – לא אמרתי כלום, שיתפתי פעולה, אבל זה לא עזר. הריחות החריפים לא פגו גם כשהחדר היה נראה מצוחצח יחסית. לטעמי – הוועד, שהשתכנע בסוף, השתכנע מאוחר מדי, אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם. וועד הבית יצר קשר עם שי פינוי.
שי פינוי בעת הפינוי
פינוי אספנות כפייתית התבצע בבניין שלנו על הצד הטוב ביותר. לא רק שחדר המדרגות פונה מהתכולות המזהמות ומהריחות הרעים שהיו בו, העובדים הצליחו להגיע למוקד ה "רעש", דירתו של אברם (שם בדוי) ולשכנע אותו לפנות את דירתו מבלי עזרת האפוטרופוסים. מפאת אחריות שגילתה החברה, נציגיה הודיעו להוריו של אברם על הכוונה לערוך פינוי דירה כחלק מהמאמץ לסילוק מוקדי הזיהום בבניין. הפינוי החל להתבצע ביתר שאת, ותכולות לא מחמיאות החלו להיערם מדירתו של אברם החוצה. למען האמת, סידורן היה נראה אפילו יפה, על אף הגועל שבקע מהן, רק משום כושר הסידור המהפנט של עובדי חברת שי פינוי. מיותר לציין שאברם זכה לדירה לתפארת הבניין כולו: מצוחצחת ומבריקה.
השלמת הליך הפינוי
החברה ערמה את כל ערימות התכולה שהפרידה מאזור הבניין והחלה לשנע אותן לאתרי פינוי מורשים. חשוב לציין כי זה משהו שטרם ראיתי. כמי שיש לו לא מעט חברים שעברו דירות ונעזרו בשירות פינוי לפני הובלה, שזה שירות פשוט בהרבה מאשר פינוי אספנות כפייתית החברות שהם שכרו פינו לרחוב וסיבכו אותם מאד עם שוטרים ופקחים שעברו בקרבת מקום. כאן, כל בדל כי קטן שהוצא – גם פונה, והכל נשאר נקי. יתרון נוסף שהבנתי כי קיים בשי פינוי הוא רמת הסמך (המובהקות שבבטיחות) של העובדים. בדרך כלל, אם עובד של חברה נפצע, למזמין העבודה יש אחריות על כך לא פחות מלבוס הישיר על פי חוזר מנכ"ל של משרד העבודה. כאן, כל עובד צויד בביטוח צד ג' המבטח אותו אישית מפני מקרים כאלה.