יזמות הינה עולם עשיר ומלא תת תחומים אותם ניתן לפתח לאינספור כיוונים שונים ברכישת הניסיון וההשכלה הראויים. פתיחת עסק כשלעצמה אינה מעידה בהכרח על ניסיון יזמי אולם בהחלט מהווה בסיס עסקי המוכיח את קיומן של תכונות יזמיות כלשהן. גם ההחלטה על פתיחת עסק יכולה להראות פוטנציאל לפיתוח כשרון יזמי. מה הם הצעדים הנכונים לפתיחת עסק? האם ניתן לשפר את פעילותו של עסק קיים ממילא? כיצד מקדמים את בית העסק, במידה וכך? המאמר הבא מפרט את הצעדים החשובים בדרך להקמת מיזם או לפתיחת עסק ראשון.
אמונה היא הבסיס להכל
אמנם לא מעט אנשי דת טענו כי אמונה היא הבסיס להכל אולם גם על מנת להצליח בעולם העסקים ישנה חשיבות מרבית לאופן ההתמודדות עם האתגרים העסקיים שמביא עימו העסק החדש, וישנם לא מעט כאלה. לפיכך האמונה בטוב הכללי ובמזל הינה אמצעי בסיסי בסדרך להגשמת המטרות החשובות ביותר של האדם בכלל ושל מקים העסק בפרט. המזל הינו בין האלמנטים המשמעותיים ביותר בהצלחתו של כל יזם ובלעדיו לא היו העסקים מצליחים כל כך.
ניהול הזדמנויות
על מנת להצליח במטרה נדרשים לא רק מוטיבציה והתמדה. הערנות והעיניים הפקוחות יסייעו באיתור הזדמנויות משמעותיות הממתינות בדרך. ניצול הזדמנויות הנקרות בדרך הינו חלק משמעותי מכל מיזם שהצליח אי פעם ולמעשה, אחוז ניכר מהמשקיעים והיזמים פועלים בהתאמה להזדמנויות הנקרות בדרכם. הזדמנויות הינן חלק הכרחי בהקמת מיזם - כל שנדרש הוא לשים לב אליהן. אנשים משמעותיים, עסקים הנוגעים לתחום הרלוונטי ועוד - כל אלו מהווים גורם מסייע בהקמת העסק.
עם היד על הדופק
אמנם, מוטיבציה הינה בין הגורמים המשמעותיים ביותר המניעים כל יזם אולם ללא מודעות והקשבה לאופן הפעולה והמחשבה של האדם, הוא עלול לפעול בפזיזות ולגרום לתוצאות לא רצויות. לפיכך, על כל יזם להכיר את התכונות שלו ואת המניעים לפעולותיו.
בניית תכנית עסקית
יזמים רבים כמו גיא גלבויז ואחרים כבר מבינים את החשיבות שבבניית תכנית עסקית ושל ההשפעה שלה על יישום המיזם. התכנית העסקית היא זו המתווה את אופן הפעולה ולמעשה היא החוק היוצר של העסק.