|
|
|
|
|
אמרי שפר ט"ז כסלו ה'תשע"ה
|
|
|
"אם אתה רוצה את הקשת בענן, אתה צריך לסבול גם את הגשם"'"אנשים חכמים מדברים בגלל שיש להם משהו להגיד; טיפשים בגלל שהם חייבים להגיד משהו." (פאלטו (429-347 לפני הספירה)''בשפה, כמו בחיים, צריך לדעת איפה לשים הדגשים""הזמן הוא חייט שהתמחה בתיקונים"האריה והנמלה (פרפראות וגמטריות עלון 107)
האריה העשיר התהלך ביער, רעב עד מאוד. בפינת היער הבחין במראה מוזר. עוגת תפוחים חמה טרייה ומדיפה ריח מתקתק שהייתה מונחת על גבי גבעה קטנה... במעלה הגבעה זיהה את הנמלה החרוצה...'היא ודאי עושה פעמיה לעבר העוגה שלי', חשב האריה. 'מוטב שאזדרז'. הנמלה החרוצה הייתה גם היא רעבה עד מאוד, והיא אכן צעדה בעקבות הריח המשכר. 'היי, נמלה קטנה ועניה, זוהי העוגה שלי. אני זיהיתי אותה ראשון, ומעבר לכך אני רעב עד מאוד', אמר האריה. 'אדוני מלך החיות, כבר זמן מה שאני פוסעת בעקבות העוגה. העוגה היא שלי, ורק שלי'. לשמע קולות המריבה התאספו חיות היער והביטו במתרחש. לא נראה היה כי האריה והנמלה יגיעו להסכמה על זהות הבעלים של העוגה הטעימה. הויכוח הקולני התמשך. לפתע, הבליח במוחו של הינשוף החכם הפתרון. 'אולי תחלקו בינכם את העוגה', פנה אל עבר הניצים. 'אבל כיצד נקבע למי יגיע חלק גדול יותר?' שאלה הנמלה. 'פשוט מאוד', ענה הינשוף. 'לעשירים ניתן מעט ואילו לעניים ניתן הרבה'. החיות כולן היו מרוצות עד מאוד מן ההסדר ההוגן. האריה והנמלה לחצו ידיים ונפנו לשלב חלוקת השלל. הינשוף החכם לקח את הפיקוד. הוא בצע את העוגה לשני חלקים ומסר את החלק הגדול לידי האריה. 'היי', קראה הנמלה, 'מדוע קיבל האריה את חלקי בשלל?' 'נמלה יקרה, הכל מתחיל ונגמר בהגדרה. אצלנו ביער, העשיר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה. העשיר הוא זה שזקוק להכי מעט...'
חוויית השבוע שלי
http://2all.co.il/web/Sites13/hy3/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
מנכ"ל ארגון "אורי עוז-הפקות"חבר בעמותות "רוח טובה" "החוויה היהודית"מנהל קשרי חברה וקהילה ב"קמפוס מופת למדעים",אחראי על מיזמים חינוכיים ,קשרי קהילה ומשימות לאומיות בפרוייקט "מצליח" -מצויינות לימודית חברתית, מנהל אתר "תורה" http://www.torah.in/he1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת דוד דרומר
הגמ' מביאה סגולה להצלחה בלימוד:ללמוד ליד נהר - סימן טוב הוא - כשם שמי הנהר שופעים ואינם פוסקים, כך לא יפסק לימודכם ויצליח. (כריתות ו.(
|
אין ספק שתמימות מעלה נשגבה היא, אבל אין לה ערך אצל הרמאים ...
|
בסוף, הכול יהיה טוב. אז אם זה לא טוב, זה לא הסוף !!
|
אדם צריך להאמין שאפילו קש המונח על הארץ הוא בגזירת השם יתברך שגזר להיות מונח שם. ויש השגחה פרטית איך תהא מונחת עם הקצוות לכאן או לכאן. (אמרי פינחס).
|
דבר גדול זה להיות בשמחה - כל ההישג של היצר הרע הוא לא רק עצם העבירה, אלא העצבות שאחר כך "... (שמש ינון)
|
הגאון החסיד רבי הילל מפריטש אמר: כשמתרגלים לחושך, מתחילים לחשוב שהחושך הוא אור.
|
אם אין לאדם אישה, אין לו במה לתרץ את מעשיו; אבל כשיש לו אישה, היא משמשת בעבורו 'עזר כנגדו' ומעתה יש לו תירוץ נוח לכל מה שאין הוא רוצה לעשות, בטענה שהאישה אינה מסכימה לכך.
|
מאמרים נוספים בנושא יהדות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?
|
טענות של דתות אחרות.
ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?
|
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.
|
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.
|
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו.
האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?
|
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?
|
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.
|
|
|
|
|