יעוץ למנהלים,פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים,בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימוןלמנהלים
ש: יש לי עובדבייצור שהוא מאוד חוצפן הוא מתנהג בצורה עקבית בצורת חוסר משמעת וביום חמישי מהשנקרא הגיעו מים עד נפש ומתפרץ כלפי מנהל הייצור מול כל אנשי הייצור ואמר לו.
אליעד: מהשאמר לו.
ש: בעצם אתהמשפט הבא אבל המנהל הייצור אמר לו שתשאר שעות נוספות בלשון עדינה.
אליעד: "אנירוצה" או "אני מעוניין" או "צריך ש..." או "כדאי ש..." או "אנחנו צריכים ש..." משהוכזה.
ש: כן משהוכזה.
אליעד: לא כיזה מילים שונות יש "תישאר שעות נוספות" או "אתה צריך להישאר שעות נוספות" ויש"תקשיב אנחנו צריכים ככה וככה ואני רוצה ש..." או "אני מבקש ש..." או "אני אומרש...", הלאה.
ש: כן אני לאיודע מה בדיוק היה הטקסט אבל העובד אמר לו "אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצהתישאר אתה" מול כולם. ניסיתי למצוא מה טוב בלהשאיר אותו להמשיך לעבוד בייצור כאילולא קרה כלום.
אליעד: אםבאופן יחסי עד השעה 17:00 הוא עושה את העבודה טוב גם זה דהיינו, הלוואי שכולם יעשואת העבודה טוב עד שעה 17:00 וב17:00 ילכו הביתה אבל צריך להישאר שעות נוספות כי אםלא עושים את העבודה טוב עד 17:00.
ש: כן אבלההתנהגות זה לא אומר שהוא לא עובד טוב.
אליעד: אבל מיעשה את הטעות גם המנהל למה הוא אמר לו את זה ליד כולם לא יכל להגיד לו בצד "תקשיבאני רוצה שתישאר שעות נוספות" הוא לקח סיכון ברגע שהוא אומר לו ליד עובדים אחרים"אתה צריך להישאר" הוא לקח את הסיכון שהוא יגיד לו "אני לא רוצה להישאר" גם המנהלעשה טעות פה.
ש: נכון יכוללהיות.
אליעד: למהיכול להיות למה אתה אומר נכון?
ש: אמרתי יכוללהיות.
אליעד: אוקיטוב תמשיך.
ש: מה טובבלהשאיר אותו עכשיו אני יכולתי להגיד.
אליעד: אתהרוצה לפטר אותו תפטר אם הייתה לך עלות אפס לפטר אותו היית מפטר אותו נכון?
ש: כן.
אליעד: אבלזאת לא עלות אפס.
ש: עולה לילפטר אותו.
אליעד: נכוןזה הכל זאת התשובה.
ש: אני בעדלפטר אותו ניסיתי למצוא סיבה למה להשאיר אותו.
אליעד:יתרונות בלהשאיר אותו?
ש: כן.
אליעד:יתרונות מצד מה, אפשר למצוא לך יתרונות כי אז זה יכול להרוס לך את העסק ואז לא יהיהלך עסק ואז אתה תצטרך להיות מאושר בלי כלום זה יתרון וזה יחייב אותך להיות מאושרבלי שיש לך שום דבר יש בזה יתרון, השאלה יתרון מאיזה היבט יתרון לעסק יתרון לך ביחסלמה יתרון.
ש: ליתרוןהעסק.
אליעד: תראהבאופן יחסי לפחות איך שזה נראה מטרת העסק היא להצליח, להצליח צריך משאבים העובדיםהם חלק מהמשאבים העובדים צריכים להקשיב למנהל הוא גרם לעובדים להבין שלא חייביםלהקשיב למנהל, מההיבט הזה בהנחה שזאת האמת שזה מה שהיה וזה מה שמשתמע וכו' מההיבטהוא מחויב מצד ההגדרות.
ש: מי זה?
אליעד: העובדהזה הוא מחויב מצד ההגדרות שהוא לא טוב לעסק.
ש: זה היתרוןבלהוציא אותו מה היתרון בלהשאיר אותו?
אליעד: נכוןמי אמר שיש יתרון?
ש: אמרת שלכלדבר יש לו יתרון וחיסרון.
אליעד: ביחסלמה מהיבטים אחרים יש לזה אולי יתרון אבל מההיבט הזה איזה יתרון יש לזה, אתה הבנתמה אמרתי כל דבר יש לו חיסרון ויתרון באופן כללי אבל ביחס למה אם נגדיר הגדרהההגדרה היא לחיות בשביל לחיות צריך להיות שבע, מה היתרון בזה שלא יהיה לך אוכל איןיתרון כי הנחת הנחות יסוד ואם תגיד לי "תקשיב אני אין לי שום הנחת יסוד" מה היתרוןבזה אומר לך מה היתרון שיהיו לך בעיות במפעל ואז אתה תצטרך למצוא דרך יותר טובהלעבוד ואז תוכל להביא רובוטים שיעשו את העבודה במקומו ואז תגיד "הכל בזכות זה שהואעשה".
אני יכוללהביא לך סתם למצוא לך יתרונות, אוקי אפשר להביא יתרונות זה יאלץ אותך להחליף אתהמנהלים כי בעצם המנהל עשה טעות ניהולית וזה יאלץ אותך להחליף את המנהלים ואז אםתחליף את המנהלים זה בכלל יתרום לעסק. אפשר להביא המון רעיונות במה טוב נגיד לדוגמאזה יאלץ אותך להגיד למנהל "תקשיב אתה חייב לעבוד איתו" ואז המנהל שלך יהיה חייבלהיות חכם פי מאה ואם הוא יהיה חכם פי מאה הוא יפתור עוד מאה בעיות נוספות, אפשרלהביא לך יתרונות אתה רוצה יתרונות כאלה אפשר להביא לך אותם.
ש: אוקי אזאתה אומר יתרון וחיסרון תמיד ביחס.
אליעד: אבלתלוי מה המטרה.
ש: למטרה.
אליעד: כןתלוי ביחס להגדרות וכו' אבל זהו ובאופן יחסי אם כמעט אין חסרונות לפטר אותו אז תפטראותו אם אתה יכול למה לא.
ש: אתה יודעאני פיטרתי אותו מה שנקרא למען יראו ויראו זאת בעצם הסיבה העיקרית.
אליעד: אוקי,הייתה לנו פעם שיחה דומה כזאת אתם זוכרים בדיוק דומה כזאת שאתה ישבת פה והוא ישבשם, בדיוק בדוגמא כזאת אתה אמרת בדיוק את אותו דבר והוא אמר את אותו דבר.
ש: אבל זה היהבהקשר הזה?
אליעד: זה היהבהקשר דומה כנראה.
ש: אני לאמאמין אבל אם היית מדבר איתו ככה.
אליעד: אוליאבל לא משנה יש כל מיני צדדים למטבע זה לא משנה יש לכל מטבע כמה צדדים.
ש1: אני רוצהלהגיד לך משהו אני אישית דיברתי איתו לקחתי אותו הצידה ודיברתי איתו והוא התנהגבצורה לא יפה גם מולי וזה לאורך זמן לא שהשתגע.
ש2: אולי הואדווקא רוצה מכתב פיטורים.
אליעד: בסדרגם יכול להיות.
ש: אז תגרוםלו להתפטר.
אליעד: פיטרכבר זהו.
ש: פיטרתיאותו.
אליעד: אמר לוסע לשלום צא למבצע סע לשלום.
ש: אולי היהכדאי להשיב אותו, אחד שהולך עד הסוף ככה אולי יכול לתרום לעסק יותר.
אליעד: במההוא הלך עד הסוף בדיוק?
ש: בדרך הלאטובה.
אליעד: אבל זהדרך אגב הדבר הראשון שאני אמרתי אם הוא היה אומר "תקשיב אני בחוזה התחייבתי לעבודעד 17:00 אני עובד עד 17:00 אבל מצד שני אני התחייבתי בחוזה לעבוד עד 17:00" אם הואעובד עד 17:00 הוא עובד הלוואי שכל העובדים יהיו ככה אבל זה הדבר הראשון שכבראמרתי, אמרתי תקשיב אם הוא באמת היה עובד עד 17:00 עובד מצוין אומר "תקשיב אני קורעאת התחת עד 17:00 ב 17:00 אני לא יכול יותר לא מסוגל להישאר יותר".
הלוואי שכלהעובדים יעבדו ככה גם הוא יעדיף שלא ישלם שעות נוספות ושכולם יעבדו בזמנם את מהשצריך אבל גם זאת לא האמת הוא לא באמת הולך עד הסוף הוא נצמד לחוזה רק בסעיף "אתהצריך ללכת הבית.
ש: אבל רגעאני לא מבין אם פיטרת אותו למה שאלת את השאלה?
אליעד: הוארוצה להבין את העיקרון.
ש1: אני רוצהלדעת את ההיפוך.
ש2: מה עשיתטעות?
אליעד: לאטעות רוצה להביא הצעות רוצה לראות עוד זווית, מה אתה אומר?
ש: זה לא תגידככה העובד לפעמים אין עבודה בבוקר פתאום יש את ההזמנה וצריך זה.
אליעד: לאאצלהם יש מספיק עבודה כל הזמן יום ולילה.
ש: יכול להיותיש שאין...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד מורה רוחני, קואצינג מומלץ, ייעוץ /עצות, בעיה עם..., שכנוע, בעיות בעבודה, שכנוע, יתרונות וחסרונות, בעיות משמעת אצלעובדים, מאמרים ועוד ...