מתבייש לרקוד לידאנשים, אימון אישי לביטחון עצמי, חסימה רגשית, דימוי עצמי, חסם רגשי, הערכה עצמית,פחד מכישלון, ביישנות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת הביטחון העצמי,
אז מה אתהאומר?
ש: אם אנינניח אני עכשיו הולך לרקוד ועולה לי מחשבה שאם אני רוקד אז אני.
אליעד: לאאולי דרך זה יחשבו שאני מפסידן טיפש.
ש: אולי יחשבושכן ואני שוכח שהמחשבה הזאת ירדה ממני, קודם כל מי אמר שאני חושב את זה בכלל.
אליעד: אתה לאשמעת את זה ממני את "אני חושב את זה בכלל" לא שמעת ממני וגם אם שמעת ממני אתה לאאומר את זה כי שמעת אתה אומר את זה כי אתה זוכר את זה מהשיגעונות האחרים שלמדת.
ש: לא אנישמעתי את זה ממך אמרת לו שיגיד.
אליעד:לא.
ש: כן קודם כלשזאת מחשבה.
אליעד: לאאמרתי לו את זה.
ש: כן.
אליעד: לאנכון.
ש: תסתכלבוידאו.
אליעד: אניאסתכל אחר כך עד הבוקר אני אביא לך את "הOutput".
ש: כן שזאתמחשבה.
אליעד: אני רקאתה יודע כשאני אסתכל בוידאו אני פשוט אמחק, אני אחליף את המילה ואז אתה לא תוכללדעת מה היה. טוב מה אתה רוצה לדעת, מה השאלה?
ש: לא רוצהלדעת אני אומר שנניח במפגש הקודם דיברנו על העניין של הרצון, אתה דיברת על הענייןשל הרצון אמרת שכשעולה בי רצון אני יכול לשאול את עצמי "מי אמר שאני חייב למלא אתהרצון הזה".
אליעד:כן.
ש: נניח עכשיואם למשל אני רוצה לעשות משהו.
אליעד: שזאתבעצם שאלה טיפשית השאלה הזאת "מי אמר שאני חייב למלא את הרצון הזה" שאלה מפגרת, למהזאת שאלה מפגרת כי רצון פירושו שצריך למלא אותו, מה זה "מי אמר שצריך למלאות אותו"אני רוצה זה עצמו.
ש: אני עכשיובא לי סיגריה סתם לדוגמא ואני אומר "מי אמר שאני חייב למלא את הרצון הזה".
אליעד: הרצוןהוא שלי מה זה "מי אמר, אני זה שאני רוצה זה מה שאומר שאני צריך למלא אתהרצון".
ש: אבל מי אמרשאני חייב להיות עבד של הרצון הזה.
אליעד: הרצוןשלי אמר את זה.
ש: אז לא ברגעששאלתי.
אליעד: הנהנתתי לך גם את התשובה.
ש: אבל ברגעששאלתי את השאלה הזאתי.
אליעד: אז אתההופך את הרצון לאפשרי ולא למחויב, נכון "מי אמר" זה כאילו אתה מטיל ספק ברצון אתהאומר "אולי הוא לא מחויב, אולי זה רק אפשרי".
ש: זה לפעמיםמשחרר אותך לכמה רגעים וזה, עכשיו נניח ואני הולך ואני רוקד ועולה בי מחשבה "מי אתהמפסידן ולוזר" מי אמר שהמחשבה הזאתי נכונה זה לא מה שקשור.
אליעד: אבלהוא חושב שהיא נכונה.
ש: שאלתי אולילרקוד כמו מפסידן לוזר אני לא.
אליעד: זה כברלא משנה איך שתרקוד זה טוב, מה זה משנה זה לא משנה בכלל הרעיון הוא זה שמה שאתהמפחד ממנו אל תפחד ממנו זה לא משנה כבר איך תרקוד, הפחד שאולי יחשבו שאני משהומסוים אז שיחשבו שאני משהו מסוים זה לא משנה בכלל מה יחשבו, תחשוב שאתה נמצא בלולתרנגולות וכולם מסביב תרנגולות והם קופצים "קוקוריקו" תרקוד.
ש: אבל זה הכלהוא חושב את זה, זה עוד לא הגיע לאחרים זה הכל בראש שלו.
אליעד: זה מהשאמרתי לו עכשיו לא, מה אמרתי לו עכשיו.
ש: אז ברגעשמישהו ראה אותך אתה כבר חושב את זה "אתה מפסידן ולוזר ואתה רוקד".
אליעד: נכוןזה מה שאמרתי לו שהוא חושב שהוא, הוא לא רוצה שידעו את מה שהוא לא רוצה לחשוב עלעצמו.
ש: אז אם אניעכשיו נמצא שם ואני זוכר שזה אני חושב את זה עוד אף אחד לא אמר לי מילה.
אליעד: אבל זהלא עוזר ולמה מה שאתה אומר זה לא עוזר כי אתה מושך אותו למוחלט "תזכור שרק אתה חושבאת זה" בסדר אבל אז הוא גם יזכור שרק הוא זה שחושב שהוא רוצה לרקוד וגם הוא רק הואזה שחושב שיש קיר, אתה כאילו אומר לו "מה פתאום זה רק אתה חושב שאתה זוכר, אתה רקחושב את זה זאת רק מחשבה" אבל על כל דבר זה מחשבה אז אין משמעות בכלל.
ש: אתה לאהולך עד הסוף עם המחשבה הזאת.
אליעד: כן אזלמה לרקוד אז גם כן למה לרקוד זאת רק מחשבה שאני רוצה לרקוד, לא אני אומר שבתוךהעולם היחסי שהוא במו עיניו רואה איפה הוא הפסיד הוא לא צריך להגיד "זאת רק מחשבה,לא זאת לא רק מחשבה זאת מציאות אבל אני אפרש אותה אחרת".
ש: בפירוש שליהוא זה שגורם לי לסבל.
אליעד:נכון.
ש: אז אם אניזוכר שהפירוש שלי גורם לי לסבל?
אליעד: אז אתהיכול לפרש פירוש אחר אבל אם אתה חושב שהפירוש שלך מחויב אם הוא חושב שהדברים, תראהעובדתית נגיד שיש דברים שגורמים לו לחשוב שהוא מפסידן טיפש נגיד עכשיו אבל הוא יכוללפרש את זה ככישלון והוא יכול לפרש את זה כהצלחה הוא יבחר, עכשיו יש לך בחירה אתהרוצה לעשות לעצמך רע תפרש את זה "מפסידן טיפש".
ש: אז זה מהשאני רציתי להגיד אז אתה אומר לי שזה מנקודה אחרת אם אני מפרש את זה שזה הצלחה אזאל תרקוד.
אליעד: אבלאני לא אומר לו זאת רק מחשבה אני אומר לו זה המחשבה היא אמיתית אבל השאלה היא איךאתה מתייחס אליה, לא משנה בסוף זה מתחבר.
ש: אליעד למהזה מתבטא אצלו דווקא בריקוד כאילו, מה הסיבה שזה נופל דווקא על ריקוד ולא על משהואחר.
אליעד: רגעאחד.
ש: למה זהמתלבש לו על הנקודה הזאת כי נראה לי שהוא זה.
אליעד: את כלשאר הדברים שאמרתי עד היום הבנת.
ש: טוב מה זאתהשאלה הזאת.
אליעד: מהאכפת לך אני שואל.
ש: לא יודע אםהבנתי את כל הדברים שאמרת.
אליעד: הנהאשתך היום דיברה איתך בבוקר, על משהו אשתך דיברה איתך בבוקר על משהו כלום?
ש: אתה אומרמשהו לא אופרטיבי.
אליעד: לאמשנה היא דיברה איתך על משהו?
ש: כן.
אליעד: יפההיא ביקשה משהו, משהו סתם אתה לא צריך להגיד לי מה.
ש: כן.
אליעד: עכשיולמה היא ביקשה את זה ולא משהו אחר, את זה אתה שואל?
ש: כי זה מהשהיא הייתה צריכה באותו רגע.
אליעד: אז זהמה שהוא באותו רגע רצה.
ש: לא אבל זהלא מה שאני שואל, אתה הבנת מה אני שואל.
אליעד: אתה לאהבנת מה עניתי.
ש: אני הבנתינראה לי מה ענית.
אליעד: אתהשואל למה זה מתבטא.
ש: אני שואללמה ספציפית זה נפל על הנקודה הזאת ולא לנקודה אחרת.
אליעד: מהלדוגמא, זה כמו להגיד "למה היא אוהבת את החולצה האדומה ולא את החולצה הירוקה".
ש: לא נראה לילא הבנת.
אליעד: אושאתה לא הבנת אותי או ששנינו לא הבנו.
ש: יכוללהיות.
אליעד: השאלההיא למי זה מפריע, אוקי כן דבר תסביר את השאלה, מה השאלה שלך?
ש: השאלה שליכי לי יש תיאוריה למה זה דווקא שמה.
אליעד: כן מההתיאוריה שלך למה זה דווקא שמה, אתה חושב שהיא נכונה התיאוריה הזאת?
ש: כן.
אליעד: אז למהאתה שואל, אז למה אתה אומר שזאת תיאוריה?
ש: אני רוצהלבדוק אותה, אני שואל כי אני רוצה לבדוק אותה.
אליעד: אז אתהחושב שהיא נכונה או שאולי היא נכונה?
ש: אני חושבשאולי היא נכונה אבל אני חושב שהיא נכונה.
אליעד: אתהחושב שהיא נכונה אז למה לבדוק?
ש: כי אנירוצה לבדוק מה אכפת לך.
אליעד: אבלהיא נכונה בשביל מה לבדוק דבר נכון, אתה בודק אם יש פה קיר יש פה קיר למה אתה לאבודק תבדוק.
ש: אני אסבירלך כי אני רוצה אולי לקבל עוד פרספקטיבה.
אליעד: אז אתהלא בטוח שהיא נכונה.
ש: לא אניאומר אני חושב שהיא כן נכונה.
אליעד: אבלשאולי חסר בה משהו.
ש: אולי אנייכול להרחיב בתוכה.
אליעד: אז היאעצמה לא נכונה במאה אחוז משהו חסר בה.
ש: לא דיעזוב.
אליעד: למה מההתיאוריה שלך דווקא ככה ולא אחרת?
ש: שלדעתיכאילו וזה דווקא מסתמך על מה שכאילו משיחות קודמות.
אליעד: כןידעתי שאם הוא יגיד מסתמך הוא צריך לגלגל את זה עלי, כן ש...?
ש: ששיפוטמסוים שהיה לו בעבר ספציפית בנקודה הזאת שהוא יותר חזק נגיד מדברים אחרים.
אליעד: זה גםיכול להיות אבל זה חצי אקראי, תגיד למה דווקא זה ולמה בהתחלה השיפוט הזה ולא שיפוטאחר.
ש: למה אתהדווקא יושב ככה.
אליעד: לא הואניסה להגיד משהו אחר, הוא ניסה להגיד, אתה הבאת את זה מוידאו מסוים, לא משנה משיחהאולי זה היה מוידאו.
ש: לא זה מאזהדיבור שהיה לנו זוכר שאמרת "עושים לך" ואמרתי לך "להראות לך מה זה עושים לך", אמרת"זה לא זה אנשים עוד" נכון?
אליעד: אני לאזוכר על מה אתה מדבר, סתם אני זוכר ואני מטעה אותך שאני לא זוכר, תקשיב מאוד פשוטיכול מאוד להיות.
ש: זאת אומרתברגע הנורא הרבה פעמים אנשים רוקדים לא רוקדים.
אליעד: אבל זהיכול להיות בעוד דבר שכשהוא רואה מישהו אחר רוקד הוא ישר מנסה לנתח "רגע הוא ככה אוככה".
ש: הוא יודעלרקוד או שהוא סתם זה ואז.
אליעד: שהואמסתיר בו הוא מחפה בזה משהו נגיד ואז לכן הוא מלביש את זה על עצמו ואז הוא ממשיךלרקוד משהו כזה. תראה אין תשובות מוחלטות זה הכל תיאוריות, אבסולוטי אין תשובותמוחלטות כן אמרתי לך אי אפשר למצוא תשובה מוחלטת לשאלה "למה זה מתבטא", אי אפשרלמצוא תשובה מוחלטת למה כל תשובה תשלח אותך לעוד שאלה "אז למה דווקא ככה ולמה הואחשב ככה, ולמה הוא הבין ככה ולמה הוא זכר ככה ולמה הוא הרגיש ככה" תמיד יביא לך עודשאלה.
ש: אז למהרשימו ולמה משתמשים בה בתור תשובה.
אליעד: זה לאמשנה אני רק אמרתי לו שיגיד שאין תשובות מוחלטות?
ש: לא בכלל מהזה רשימו?
אליעד: זהנושא אחר.
ש: אפשר לשאולמה זה רשימו?
אליעד: כן מהפירוש המילה רשימו רושם זיכרון, היית בחנות בסמים ויודעים שהיית בחנות בשמים בלישקנית, איך יודעים נשאר הרשימו נשאר רושם.
ש: אוקי.
אליעד: זהנקרא רשימו זיכרון רושם.
ש: יש משהושאין ברשימו?
אליעד: לאאפילו לכלום יש רשימו.
ש: הרשימו הזהעובד כל הזמן?
אליעד:נכון...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד קואצינג מומלץ, מאמן אישי, הסוד, פילוסופיה,לביטחון עצמי, הביטחון עצמי, מאמרים, אימון אישי, לביטחון עצמי, בטחון עצמי ועוד ...