תכונות אופיטובות, תכונות אופי רעות, הנוסחא אל האושר, דרך רוחנית, עצלנות, חריצות, נחישות,יהירות, פשרנות, קיצוניות, ללכת עם האמת, ללכת עד הסוף, להגיע להארה, להשיגאושר
ש: טוב אזהשאלה שלי, לפי מה שאני יצא לי לשמוע לפני שנתיים בכדור הארץ כי אני יודע שמה שאתהמלמד לא...
אליעד: אניחושב שלא.
ש: אני חושבשזה לא נראה כאילו מבחינת אחרים.
אליעד: עדכה.
ש: עד כההשאלה שלי איך זה יכול להיות, איך אנשים לא חשבו על זה, איך אנשים פיתחו משהוכזה?
אליעד: אתהבנת מה הוא שואל?
ש: כן.
אליעד: הואאומר שעד כה הוא קרא הרבה ספרים והוא טוען שעד כה הוא לא נתקל בצורת חשיבה דומה למהשיש פה, עכשיו אני מניח שיש דברים דומים אבל לא מצאת משהו שהוא, או שנראים דומיםאבל אם אתה מכיר את זה יותר לעומק אתה אומר "כן אבל פה זה משהו אחר", אתה אומר איךיכול להיות שלא חשבו על זה. עכשיו מה איזה תשובות אפשריות לשאלה?
ש: שלא קראתימספיק.
אליעד: שיכוללהיות שלא קראת מספיק או שקראת ולא הבנת שגם אצל אחרים זה אותו דבר ותשובה נוספתכאילו מה השאלה זה כמו לשאול את ההוא שהמציא מנורה "תגיד לי איך אתה חשבת על זה,איך יכול להיות שכולם רצו אור בלילה ולא חשבו לעשות מנורה" כאילו איזה שאלהזאת?
ש: אני חשבתיעל הרעיון הזה ואז...
אליעד: אבלאיך הם לא חשבו על זה, זה כל כך פשוט כאילו. אני אתן לך דוגמא שמעת על מישהו נגידשהיה לו בעיה במסך במחשב הוא כבר רצה לקחת את זה למעבדה ואז הוא אמר "רגע במקוםלקחת את זה למעבדה אולי שנייה נסדר את החוטים" ופתאום זה עבד אז אמרו "איך לא חשבתעל זה קודם".
ש: יש לזההסבר.
אליעד: מהההסבר?
ש: מה הוא עםהמחשב, אני יכול להעלות השארה למרות שאני לא מכיר אותו.
אליעד: תעלההשארה, זה מדובר עליו כן, כן נו.
ש: לא כי נגידהרבה פעמים יש לך משהו בתת מודע ואז כאילו אתה פתאום יש איזה סיטואציה שכאילומזכירה לך את זה אז נגיד ההוא עם הנורה עם החשמל אז יכול להיות שמשהו כאילו גרם לו,גם קודם כל הוא התבסס על דברים שקדמו לו כמובן, פיזיקה שהתפתחה והכל אז ברגע שהיהמספיק כלים.
אליעד: אז גםאני יכול להגיד לך שזה מבוסס על מה שהיה קודם אבל תשאל על מה שהיה קודם על מה הואמבוסס.
ש: בסדר אזאני אגיד לו שישאל אותך, אם באמת כאילו התבססת על דברים.
אליעד: אבל זהלא תרוץ נגיד שאני אגיד לך "אתה יודע למה הבנתי את מה שהבנתי כי למדתי מרבי נחמן"אתה תגיד "כן אבל הרבה למדו מרבי נחמן", זה כמו שאני אגיד לך "אבל כולם בדורו ידעואת חוקי הפיזיקה אז למה הם לא המציאו את החשמל". כל המצאה אתה יכול לשאול איך היאהומצאה.
ש: כן אבלנגיד מה שאומרים על ניוטון.
אליעד:כן.
ש: יש אתהסיפור לא יודע אם זה אגדה באמת, כשהתפוח נפל לו מהעץ שזה. אז כאילו אני מניח שישאיזה משהו שזה טריגר.
אליעד: אבלאיך כולם לא חשבו על זה קודם הוא הראשון שנפל לו תפוח על הראש.
ש: כי זהחיבור של אחד ועוד אחד כאילו עוד משהו ועוד משהו קטן שהדבר הזה פתאום, כמו נגיד שישסטרטאפ נגיד מישהו מביא איזה רעיון לסטרטאפ למה דווקא הוא מביא את הרעיון הזה, נגידגם לי היה איזה פעם רעיון.
אליעד: אז מהאתה שואל אותי, אז מה השאלה שלך אלי?
ש: אז אניאומר האם אתה יכול להביא את השניים שלושה דברים האלה כשאתה אומר כאילו "וואלה אצליזה" התובנות האלו יביאו את זה למשהו כאילו, כי נגיד למשל פעם חשבתי על רעיון ואיךהרעיון הזה בא לי רעיון שכאילו לא היה קיים ולצערי לא מימשתי אותו בזמן, מישהו אחרעשה אותו ועכשיו הוא די מסודר והרעיון הזה איך הוא הגיע אלי מזה שאני כאילו זהקשור...
אליעד: אבל לאבא לך הרעיון לממש את זה היה לך רק רעיון לחשוב על הרעיון.
ש: לא היה לירעיון לממש את זה.
אליעד: אז למהלא מימשת את זה?
ש: סיבותאחרות.
אליעד: כי לאהיה לך רעיון לממש את זה מספיק.
ש: לא היה לימספיק נכון.
אליעד:אוקי.
ש: אבל אנייכול להגיד שאיך זה הגיע הרעיון הזה זה שלקחתי תחום מסוים שאני מכיר שאני מתעסק בוכאילו שקשור לגיטרות ואז חשבתי על תחום אחר ואז כאילו כמה דברים התערבבו לי ביחד אזאמרתי רגע למה לא לעשות איזה משהו כאילו שמחבר את הדברים ביחד.
אליעד: אםתיקח קיצוניות תוסיף לזה שכל, תוסיף לזה אמת אין שלא תגיע.
ש: מה זהקיצוניות בכוונה?
אליעד:קיצוניות.
ש: איזשהודבר?
אליעד: כלתחום לא משנה מה תוסיף לזה שאתה מחפש את האמת, תוסיף לזה שאתה יש לך שכל ואתה מפתחאת השכל ורוצה שיהיה לך שכל ואז אחד מחזק את השני ואז אתה מגיע לקצה, לקצה של השכלמשהו כזה. אפשר להגיד משהו אחר תיקח יוהרה תוסיף לזה טיפשות, נועזות אתה גם תגיעלזה כי אם אתה מאוד גאוותן אז אתה תגיד "אני רוצה להיות אלוהים" ואז אתה תהיהאלוהים, אתה צריך להיות מספיק טיפש להאמין שאתה יכול נגיד זה גם כן סוג של תכונותשיכולות לקדם אותך.
ש: הגדרת אתזה בקיצוניות למעשה.
אליעד: יש דרךאגב עוד דבר שקידם אותי נגיד עצלנות טוטאלית אני כל כך עצלן שלא הייתי מוכן להתאמץאמרתי אני חייב למצוא פתרון, זאת אומרת שגם עצלנות יכולה לעזור לך במקרה הזה.
ש: תורםמעצלנות?
אליעד: כן דרךאגב עוד תכונה טובה שיכולה לעזור לך זה רחמנות, אם אתה נגיד לא רחמן אז לא כל כךאתה כאילו סובל כזה זורם עם הסבל אבל אם אתה רחמן אתה כל כך מרחם על עצמך שאתה אומר"אין אני חייב למצוא לזה פתרון לחסרונות". דרך אגב עוד תכונה שיכולה לעזור לךלדוגמא נגיד אכזריות אם אתה נגיד רחמן אז אתה תהיה כזה אתה יודע חלש מוג לב, תגיד"לא אי אפשר וזה בוא נזרום עם המערכת" ואם אתה אכזרי אתה אומר "אין דבר כזה אני לאאכפת לי כלום, אני אלחם בהכל ואני אנצח". יש לך עוד דבר שיכול לעזור לך עוד תכונהנגיד, מה ההפך של עצלנות?
ש:חריצות.
אליעד: חריצותיכולה לעזור לך מאוד אם אתה עצלן אתה אומר "אין לי כוח לחפש" אתה מבין אבל אם אתהחרוץ אתה אומר "אני אחפש ואני אמצא". בקיצור כל תכונה יכולה לעזור לך אלא מה שכלהתכונות יכולות לעזור לך כאשר אתה מוסיף להם את המרכיב הסודי שהוא אמת או הואקיצוני, קיצוני ואמת זה אותו דבר כאילו ללכת לקצה של הדבר ואם תהיה רק עצלן רקחרוץ, רק טיפש רק חכם, רק משהו אתה תגיע לזה. זאת אומרת מספיק שתיקח יכולת אחת שלךותפתח אותה עד הסוף את יכולת הזיכרון לא יודע מה, משהו סתם יכולת תגיד "אני עכשיומפתח את זה עד הסוף" אתה תגיע לאותה נקודה.
ש: נקודה שבהאתה יכול להמציא משהו בקיצור.
אליעד: לנקודההסופית של המנגנון.
ש: לאהבנתי.
אליעד: לאהבנת מה?
ש: הנקודההסופית של המנגנון איזה מנגנון הוא מנגנון לחשיבה או מנגנון?
אליעד: של כלהמנגנונים.
ש: זאת אומרתאבל יש מנגנון שהוא האמת של הכל.
אליעד: המקיףהכללי כן.
ש: המקיף כלליאני מסכים עם כזה דבר למה אני לא מבין בכלל את המילה הזאת "המקיף הכללי".
אליעד: הנהעכשיו הבנת מקיף כללי זה מה שמקיף את הכל, קוראים לזה מקיף כללי הוא מקיף אתהכל.
ש: פיזית?
אליעד:פיזית.
ש: פיזית הואמקיף את הכל?
אליעד: כן.אתה הבנת, מה הבנת?
ש: זה שילובשל קיצוניות על השכל.
אליעד: עם כלתכונה אחרת, לא זה לא משנה זה עם כל תכונה.
ש: אבל כשאתהאומר תכונה זה כבר קיצוניות.
אליעד: כל דבראם תיקח אותו לקצה תגיע לאותו מקום אבל מה גרם...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד מורה רוחני, קואצ'ר, NLP,אימון, חריצות, פסיכולוג, אימון אישי, רע, חינוך, אושר ועוד ...