שאלות מתוךנפרדות, לשאול בלי נפרדות, לשאול פנימה, לשאול החוצה, איך לטפל בחרדה, טיפול בחרדה,למה יש חרדה
ש: האם אפשרלשאול שאלות שלא מניחות נפרדות אם לא איך להמשיך לחפש את האמת בלי לשאול שאלות?
אליעד: באנתחיל עוד פעם בא נתחיל את הראשון.
ש: האם אפשרלשאול שאלות שלא מניחות נפרדות?
אליעד: איאפשר, מה בוא אני אסביר את השאלה ובוא נסביר את התשובה, הוא שואל האם אפשר לשאולשאלה בלי להניח איזו הנחה שיש נפרדות בעיקרון אי אפשר כי מה זה שאלה, שאלה זה שישלנו שתי אופציות אם יש שתי אופציות מה השאלה, נכון או לא נכון אתה מבין מה אנימסביר. עכשיו אתה תופסים אותך מכל הצדדים יש לך כאילו מבוך מאחורה דוחפים אותך פהדוחפים אותך, עכשיו אתה שואל לאיפה ללכת "יש לי רק קדימה כאילו אין לי שאלה" אבל אםיש לך שלושה אפשרויות לאיפה ללכת?
ש: בסדר אזאין לי אוקי.
אליעד: רגעכדי לשאול שאלה אתה חייב להניח שיש שאלה, מה זאת שאלה ספק בין משהו למשהו.
ש: הוא רושםאז אם לא איך להמשיך לחפש את האמת בלי לשאול שאלות זה לא הבנתי מה הוא רוצהלהגיד.
אליעד: אניאסביר אז הוא אומר, הוא שואל איך לחפש את האמת.
ש: בלי לשאולשאלות.
אליעד: קודםכל מי אמר לא לשאול שאלות.
ש: אתה.
אליעד: אמרתילא לשאול שאלות.
ש: כןלשאול.
אליעד: לא הואשאל איך אפשר לחפש את האמת בלי לשאול שאלות כאילו הוא אומר שניה, הוא אומר אם כלשאלה נובעת מנפרדות אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאול שאלות, הוא אומר "אנילא רוצה להיות בנפרדות אז איך אני אחפש את האמת", מה לא הבנת את זה אני אסביר לךרצו לשאול שאלה מקדימה הוא אומר "תראה האם כל שאלה כדי לשאול אותה האם צריך לפני כןנפרדות", תשובה כן הוא אומר "אוקי ואם כן אז איך אני יכול לחפש את האמת בלי לשאולשאלות" הוא כאילו אומר "אני רוצה להגיע לאמת בלי נפרדות" אבל עצם זה שאתה רוצהלהגיע לאמת אתה כבר לא משנה בכל מקרה הרעיון, לא אז אני אענה על תשובה מתחכמת אחרתתשאל שאלות אבל על השאלות עצמן.
מה זאת אומרתעל תשאל שאלות על העולם כי אז אתה יוצר נפרדות ומתחיל לחפש תשובות, אל תשאל שאלותעל העולם תשאל שאלות על השאלות עצמן זאת אומרת כשיש לך שאלה תשאל "האם השאלה עצמהנכונה" אל תחפש תשובה. עכשיו בוא אני אסביר לך דוגמא ממך בסדר, דוגמא נגיד בן אדםיש לו איזו חרדה למשהו עכשיו אם הוא מתחיל לחפש פתרונות לחרדה מה הוא בעצם עושהמחזק את החרדה בעיקרון, תראה ברעיון זה אותו תהליך. מה הוא שאל, מה הבן אדם שאל הבןאדם שאל האם אפשר לשאול שאלות בלי נפרדות ענינו שלא, הוא אמר "אז איך אני יכול לחפשאת האמת בלי לשאול שאלות" אמרתי לו תשאל שאלות על השאלות עצמן כאילו לך עם הנפרדותאבל פנימה לא החוצה.
עכשיו בוא אתאותו דבר נעשה אותו על חרדות, בן אדם שואל "האם אפשר לנסות ללכת לטיפול לצאת מחרדותאו למצוא פתרון לצאת מחרדות בלי לחזק את החרדות עצמן" התשובה אי אפשר כי אם יש לךחרדה נגיד שאתה מפחד שלא יהיה לך כסף ואתה הולך לעבוד, מה אתה מחזק את הפחד מלאבדאת הכסף. זאת אומרת כל דבר שאתה עושה כדי להתמודד עם פחד אתה בעצם אומר לעצמך בראששהפחד מוצדק, נגיד שאתה מפחד שלא יהיה לך כסף אתה הולך לעבוד ואז אין לך כוח לעבודואז אתה אומר "לא אבל לא יהיה לי כסף" מה בעצם עשית עם הפחד שלא יהיה לך כסף אתהבעצם מניע את התהליך של העבודה ואז בעצם חיזקת את הפחד שלא יהיה לך כסף, אתה כאילומבסס אותו אתה לא סתם מעלים אותו.
נגיד יש בןאדם שמפחד שלא יהיה לו כסף הוא אומר "מה זה משנה לא יהיה לי כסף אני אמות מה אכפתלי" אבל אם אתה אומר "לא מה פתאום אני צריך ללכת לעבוד" מה בעצם אתה עושה אתה מחזק,אתה אומר "נכון זה פחד מוצדק" אתה כאילו מתחמק מהפחד ובעצם חיזקת אותו זה בדיוקאותו דבר ואז השאלה הנשאלת היא "איך אני יכול לצאת מחרדות", התשובה היא תמצאפתרונות לחרדות אבל תתמודד עם החרדות עצמן אל תחפש פתרונות לחרדות, תבדוק אם החרדותעצמן נכונות בכלל.
ש: ברור שהןנכונות אני חש אותן.
אליעד: לאהחרדות הן נכונות אתה חש אותן אבל תנסה לבדוק נגיד בא לך פחד "אולי לא יהיה לי כסף,אולי אני אהיה לבד, אולי אני אמות", בסדר אז במקום להגיד "אולי אני אהיה חולה אניישר רץ לרופא", "רגע ואם אני חולה אז מה, אז מה יקרה אז אני אמות אז אני אמות, אזמה קרה" כאילו תעשה הפוך כאילו זה בדיוק אותו דבר עם השאלות, כאילו אל נגיד שיש לךשאלה "האם אני חי לנצח או לא" דוגמא נגיד שאלה אל תחפש תשובה עכשיו אם אתה חי לנצחאו לא, תשאל "רגע האם יש דבר כזה בכלל לחיות לנצח, האם בכלל זה משנה אם אני חילנצח".
ש: זה כאילוכשאני עולה למעלה זה כאילו אני שואל את השאלות את עצמי, זה מה שאתה רוצה להגידבעיקרון.
אליעד: אניאומר שכל בן אדם בעולם שיש לו בעיה אז יש שתי אפשרויות או שהוא מחפש פתרון החוצהשאומר "אוקי אני אהיה רעב מה אני עושה הולך לאכול" ויש בן אדם שכשהוא רעב, עכשיו מהקורה עם בן אדם אם תמיד הוא מרגיש שכשהוא רעב הוא הולך לאכול מה קורה הרבה פעמיםהוא מתחיל להשמין כי לפעמים הוא חושב שהוא רעב והוא לא רעב אבל כשבן אדם בריא בנפשוכשהוא רעב הוא לא ישר הולך לאכול הוא בודק "האם אני באמת צריך לאכול", בדיוק לא"רעב יאכל" כן בעצם אבל באמת יש בעיה, באמת יש שאלה כאילו תבדוק אם בכלל השאלהקיימת זאת אומרת קופץ בך צורך אם אתה ישר רץ למלא אותו מה בעצם עשית כאילו אמרת"נכון אני חייב את זה", עכשיו אמללת את עצמך כאילו תבדוק "רגע יש בכלל בעיה אוליאין בעיה, אולי לא צריך" אתה מבין.
ש: אני הבנתיאת הרעיון.
אליעד: באתירק להראות שזה אותו דבר, באתי רק להראות שהרעיון שאומר שכשאתה מחפש פתרון לבעיה אתהבעצם מפתח את הבעיה, כן אם אתה עכשיו.
ש: אז כאילולא לעשות כלום.
אליעד: או לאלעשות כלום או לעשות לכיוון ההפוך לכיוון שאומר "בוא נראה אם אפשר להשקיט את הבעיה"כאילו אם אתה רוצה לריב עם המערכת.
ש: אז אתהמפסיק אותה.
אליעד: לא זהמה שאני מסביר אם אתה רוצה לריב עם הבעיה אז תריב עם השורש שלה, זאת אומרת אם יש לךפחד ממשהו אל תחפש "איך אני פותר אותו" תחפש "בוא נבדוק למה אני בכלל מפחד ממנו" זהבדיוק, רגע אני רק רוצה לסיים בזה זה בדיוק מקביל לשאלות ראיתם אותו דבר. יש לנותהליך כללי של אחדות מול נפרדות כל מה שאתה עושה זה נפרדות, אתה רוצה לעבור לאחדותתלך לתוך השורש של הנפרדות כאילו אם אתה כבר יש לך שכל כל שאלה זה מהשכל, אתה רוצהלצאת מהשכל איך באמצעות שאלה אבל איזה שאלה לא שאלה בשכל אלא שאלה על השכל, כאילותיקח את השכל ותשאל על השכל עצמו ואז תצא ממנו, כאילו קח את השכל עצמו ותשאל "מיאמר שהשכל נכון" וזה יוציא אותך מהשכל.
ש: ואז איפהתשב.
אליעד: "באיןשכל".
ש: מבחינתהחוויה נגיד של החרדה לדוגמא.
אליעד:בכלום.
ש: איך כלוםאם אני עכשיו בחרדה אז אתה אוטומטית נכנס לזמן אומר לעצמי "אז רגע".
אליעד: לאכשאתה בחרדה...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד אימון אישי לחיים, ייעוץ נפשי, NLP, כהן אליעד,חינוך, אליעד כהן, נפרדות, שאלות מתוך נפרדות, אושר, לקוחות ועוד ...