שיטת המקל והגזר,המקל או הגזר, הגזר או המקל, תמריץ חיובי, תמריץ שלילי, הנעת אנשים, לגרום למישהולהקשיב לך, המקל והגזר, הגזר והמקל, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, שיטות מכירה, איךלמכור?
אז מה אתהאומר מה השאלה?
ש: איך אניגורם לאנשים כשאני מדבר על משהו שהם ירצו להקשיב לי ולחשוב שמה שאני אומר זה מאודחשוב.
אליעד: אוקיעכשיו אמרת שני דברים שונים, מה את רצית להגיד?
ש: אני רקרציתי להגיד משהו כאילו לפני מה שהוא אמר למה אני צריכה להגיע למצב שאני ארצהשיקשיבו לי.
אליעד: עכשיולדוגמא למה עשית ככה שאני אקשיב לך?
ש: לא כי אניבאמת רוצה להבין את זה.
אליעד: יפה אזזה אותו דבר את רואה שיש מצבים שאת רוצה שיקשיבו לך.
ש: נכון.
אליעד: תסביריאת השאלה בכל זאת למה שתרצי כאילו מה אכפת לך מה הם חושבים, תשובה אם היית חייהבג'ונגל לבד לא אכפת לך יש פה אנשים יש פה משחק חלק מהמשחק זה להיות עם אנשיםבקשר.
ש: כן אבל זהכאילו נובע מנקודה שאני מודדת את הערך שלי על פי האינטראקציה עם אנשים.
אליעד: הוא לאאמר את זה זה קשור לזה אבל הוא לא אמר את זה.
ש: יש בזהמשהו שקשור קצת.
אליעד: נכוןמהיבט מסוים הוא תלוי במה שאנשים יתייחסו למה שהוא אומר כי אחרת לא אכפת לו מהאנשים חושבים נכון?
ש: נכון אניכאילו אומרת את זה בגלל, שאני לא תופסת לך את הזה עכשיו.
אליעד: לא אלתדאגי.
ש: זה אחדמהדברים שהכי מפריע לי.
אליעד:אוקי.
ש: וזהובעצם.
אליעד: לא אזמה את אומרת?
ש: זה נושאשהוא מאוד.
אליעד: אתשואלת למה שזה בכלל יהיה חשוב מה שהוא אומר אז אני אגיד לך מה פספסת בתקופה שלאהיית פה אני אסביר לך את השכל שבדבר, זה עובד ככה קודם כל מה האמת שאם הוא רוצה שאםהוא רוצה להיות מאושר בלי תנאים הוא צריך להיות מאושר בלי להיות תלוי במה שאנשיםחושבים ויחשבו אבל יש משחק במשחק הזה יש תנאים והחיים האלה זה חלק מהמשחק כאילובמשחק הזה אתה גם משחק עם אנשים אתה בקשר עם אנשים אתה לא חי בג'ונגלים לבד.
עוד פעם אםהוא היה אומר לי "אני רוצה להיות מאושר ומפריע לי מה שאנשים חושבים" הייתי אומר לומה אכפת לך מה אנשים חושבים עליך, אנחנו אבל לא מדברים עכשיו איך להיות מאושר אנחנומדברים בתוך המשחק יש פה משחק כשאת אוכלת שותה זה החיים מה אכפת לך אם את אוכלת אושותה אז במשחק הזה יש אנשים ואתה רוצה לדעת איך לתקשר איתם זאת תשובה אחת.
תשובה שניהכשאני מסביר לו או כשאני תכף יסביר לו איך הוא יכול לגרום למישהו להתייחס למה שהואאומר בצורה יותר רצינית זה בעצם אני מסביר לו גם בצורה ההפוכה מה גורם לו להתייחסלדברים בצורה יותר רצינית אני כאילו מסביר לו את המוח של עצמו כי בפועל יש הרידברים שקוראים סביבך בטלוויזיה פרסומות פוליטיקה לא יודע מה שאתה מתייחס אליהםבצורה מסוימת, עכשיו כשאני מסביר לך איך לגרום להם להתייחס אליך ברצינות אני גםמסביר לך מה גורם לך להתייחס לאחרים ברצינות. יותר מזה דבר נוסף, את הבנת את התשובההשנייה?
ש: כן.
אליעד: מההייתה התשובה השנייה?
ש: שאתה תסבירלו את השכל שבדבר מה הרעיון.
אליעד: נכוןאת החוקיות, עכשיו דבר נוסף שאני רוצה להגיד לך כשהוא שואל אותי איך לגרום למישהולהקשיב לו יש פה את כל הסיפור הזה מה שאני תכף אספר לו יש את זה גם בתוכו הרי אפשרלהגיד שהוא שואל אותי איך הוא יכול לגרום לעצמו להקשיב לעצמו הרי גם הוא מנהל דושיח עם עצמו זה לא רק מנהל דו שיח עם אחרים לפעמים הוא גם מנהל דו שיח עם עצמו.
יש נגיד בתוכוקול מסוים נגיד שהוא שואל אותי "אם אני נכנס לחדר ואני רוצה שכולם יקשיבו לי" עכשיואת אותה שאלה הוא יכול לשאול "אם יש לי רצון שאני רוצה שיהיה הרצון הכי חשוב שלי"זה בדיוק אותה שאלה זה בעצם לשאול איך אתה גורם בתוכך לכל אחד להשתלט על שאר הקולותודבר נוסף גם בתוכו גם אם הוא היה במדבר לבד זה גם כן היה חשוב לו להבין את זה כיבתוכו יש את כל הדו שיח ובעצם הוא שואל את עצמו למה יש כל אחד שמשתלט על שארהקולות, אתה הבנת מה הבנת?
ש: שבעצם זהלא רק חיצוני זה גם פנימי אני מנהל בתוכי דו שיח עם עצמי יש בתוכי קול אחד שמובילויש בתוכי רצון אחד שרוצה שכל הרצונות יקשיבו לו ואני רוצה להבין את זה.
אליעד: יפה,עכשיו באופן יחסי זה קשה להסביר לבן אדם על עצמו על עצמו כבר הסברנו אלף אלפי פעמיםאז מסבירים עכשיו על הבחוץ ואז כשהוא יסתכל על הבחוץ הוא יבין שזה בכלל על עצמו, מהגורם לך לחשוב שמשהו נכון הסברנו איך לגרום לעצמך לחשוב שמשהו נכון הסברנו. עכשיואנחנו מסבירים את זה בעוד דוגמאות מה יגרום לאחרים לחשוב אז בא תחזור על השאלהמההתחלה, מה השאלה עוד פעם.
ש: איך אניגורם לאחרים כשאני מדבר על נושא מסוים או באותו נושא שאנחנו מדברים אני והאחר איךאני גורם לאחר להקשיב לי ושהוא יחשוב שמה שאני אומר זה מאוד חשוב מאוד מעניין.
אליעד: מאודחשוב או מאוד חשוב לו?
ש: מאוד חשובלו.
אליעד: יפה,עכשיו בא נתקדם מה עושים איך הוא יכול לגרום לבן אדם שכשהוא מדבר עם מישהו לקבל אתתשומת ליבו למשוך את תשומת ליבו מה שזה לא יהיה, מה עושים מה הנוסחה מה עומדמאחורה?
ש: הוא מנסהאולי לדבר על דברים שהוא יודע מראש שהם נושאים משותפים שהוא מתעניין בהם.
אליעד: של מישהשני מתעניין בהם?
ש: של מישהומהצד השני שהוא מדבר איתו.
אליעד: תראיאם הוא היה שואל איך לפתח דו שיח עם מישהו הייתי אומר לו תדבר איתו על נושאיםשמעניינים גם את השני אבל הוא לא שאל איך לפתח דו שיח הוא אמר "בהנחה שאני רוצהלהגיד למישהו משהו איך אני גורם לו להקשיב לי", את הבנת את ההבדל אם הוא היה אומראני רוצה לפתח שיחה עם אנשים הייתי אומר לו תבדוק מה מעניין אותם ותדבר איתם אבלהוא לא שאל את זה הוא אמר "אם אני רוצה לדבר עם מישהו על משהו שלא מעניין אותו ואנירוצה לגרום לו להקשיב לי".
ש: שמתי לבשבשאלה שלי יש הנחה שהוא יקשיב לי רק אם מה שאני אומר זה מאוד חשוב לו.
אליעד: נכוןבסדר שהיא לא בהכרח לא נכונה, מה את אומרת אז איך לגרום למישהו, את רוצה לדבר עםמישהו על משהו שלא מעניין אותו איך את גורמת לו להתרכז במה שאת אומרת?
ש: שאלהמצוינת.
אליעד: מההתשובה?
ש: לא יודעתכאילו אם אני יודעת שזה מראש לא מעניין אותו.
אליעד: אז אתנכנעת.
ש: זה הרבהפעמים קורה כן.
אליעד: אוקיאז איך בכל זאת גורמים לו להקשיב, מה אתה אומר לו?
ש: להראות לושזה קשור אליו איכשהו.
אליעד: כי אתהמדבר על משהו שנמצא בכדור הארץ וגם הוא בכדור הארץ.
ש: לא להראותלו כמה שזה מאד קשור אליו.
אליעד: מה זאתאומרת מאוד קשור אליו?
ש: להראות לואת הנתיב איך זה מתברר בסוף שיש לו השפעה על זה שזה ישפיע גם עליו.
אליעד:תחדד.
ש: להראות לואיך הנושא הזה בסופו של דבר נוגע אליו כאילו גם לא באופן ישיר.
אליעד: צריךלחדד את זה עוד, אוקי את רוצה להגיד משהו?
ש: להראות לומה הוא יכול להרוויח מזה זה מה שעולה לי.
אליעד: אוקיאת רוצה לחדד את זה עוד מה שאמרת זה הכי קרוב באופן יחסי, מה אתה אומר?
ש: או למצואדרך לחבר את זה לרצון שלו או שאפשר גם שהוא ירצה להקשיב לזה בכלל כי הוא רוצה משהואחר ממני זה יכול להיות כאילו מניפולציה שהוא עושה עלי בכלל משהו כזה.
אליעד:שמה?
ש: אפשר לגרוםלו להקשיב לי שהוא רוצה להקשיב לי כי הוא בכלל רוצה משהו אחר ממני וכדאי לו להקשיבלי בדרך כדי להשיג משהו אחר בכלל.
אליעד: אבל מההמהות של מה שאתה אומר להגיע אליו דרך הרצון שלו, עכשיו בא נסביר את זה בפשטות מהאמרנו פעם אם אתה רוצה לגרום למישהו מה אתה צריך לשאול את עצמך באופן כללי?
ש: מה אתהחושב שהוא.
אליעד: לא, מהגורם למישהו לעשות דבר, אתה אומר אני רוצה לגרום למישהו להקשיב למה שאני מספר לו אזמה השאלה ששואלים מה גורם לבן אדם להקשיב למשהו, עכשיו ואם רוצים למצוא את התשובהלשאלה מה גורם לבן אדם להקשיב למשהו מה שואלים את השאלה הנוספת איך מפשיטים אתהשאלה הזאת, איך אני גורם לו להקשיב לי מפשיטים את זה מה יגרום לו להקשיב למשהו מהגורם למישהו להקשיב למשהו איך מפשיטים את זה לעוד דבר איך לגרום למישהו לעשותמשהו.
מה גורםלמישהו לעשות משהו הרי להקשיב זאת פעולה מה גורם למישהו לעשות משהו, תשובה שהואחושב שזה יביא לו יותר תועלת מנזק כי להקשיב זה כרוך במאמץ בפרט אם זה לא מענייןאותו אבל הבן אדם צריך לחשוב שהפעולה תביא לו יותר תועלת מנזק זאת אומרת אם אתהרוצה, עכשיו אנחנו ניקח את זה למקרה הפרטי אז קודם כל אם אתה רוצה לגרום למישהולעשות משהו אתה צריך לגרום לו לחשוב שזה יביא לו יותר תועלת מנזק ואם אתה רוצהלגרום למישהו להקשיב למשהו צריך לגרום לו לחשוב שזה יביא לו יותר תועלת מנזק ואםאתה רוצה לגרום למישהו להקשיב לך אתה צריך לגרום לו לחשוב שההקשבה לך תביא לו יותרתועלת מנזק זאת מהות הדבר.
לדוגמא עכשיובוא ניתן דוגמא, קודם כל זאת הנוסחה הכללית אם אתה רוצה שמישהו יעשה משהו תגרום לולחשוב שזה יביא יותר תועלת מנזק יביא לו שהוא יחשוב לא שזה חשוב חשוב לא מעניין שזההוא יביא לו יותר תועלת מנזק אז איך מתקדמים מפה שלב ראשון אתה צריך לזהות את סולםהערכים שלו ברור, שלב ראשון צריך לזהות מה סולם הערכים שלו מה הדברים שנתפסים עבורוכטוב ומה הדברים שנתפסים עבורו כרע כי איתם אתה מתמרן אותו אחר כך.
יפה אז דברראשון אתה צריך, אם את נגיד רוצה לגרום למישהו להקשיב לך דבר ראשון תשאלי לאיזהנושא שלא מעניין אותו את רוצה לגרום לאמא שלך להקשיב לסיפור על משהו וזה לא מענייןאותה נגיד איך את משכנעת אותה להקשיב קודם כל את שואלת את עצמך איזה דברים עושים להטוב ואיזה דברים עושים לה רע, מה היא לא אוהבת בחיים ומה היא אוהבת בחיים. זה דברראשון עכשיו את צריכה למצוא את הקשר בין זה שהיא תקשיב לסיפור שלך לבין הדברים שהיאחושבת שהם טובים.
שימו לב זה לאאיזה דברים טובים יצאו לה מזה אלא איזה דברים שהיא חושבת שהם טובים היא תחשוב שיצאולה מזה, זאת אומרת לא מחויב בכלל שזה יגרום לה תועלת לא מחויב בכלל שזה יהיה טובעבור כולם הסיפור, מה שמחויב מה שהיא חושבת שזה טוב היא תחשוב כשהיא תקשיב לסיפורהזה זה יגדיל לה את הסיכוי להשיג את מה שהיא חושבת שזה טוב. עכשיו הסיפור גם לאצריך באמת לגרום לה להרגיש טוב מספיק שהיא תחשוב שזה יגרום לה להרגיש טוב סיימנו,זאת אומרת זה בכלל גם לא משנה אם באמת היא תקשיב לך אם יצא לה מזה תועלת או לא מהשמשנה זה שהיא תחשוב שיצא לה מזה תועלת, עכשיו אם באמת יצא לה מזה תועלת הסיכוישהיא תאמין לך בפעם הבאה גדול יותר.
ש: עכשיודוגמא לראות את זה איך זה.
אליעד: אז תןאתה דוגמא תמציא דוגמא.
ש: ידעתישתגיד את זה, נמשיך לדבר ואני אחשוב על דוגמא.
אליעד: באופןכללי עוד פעם אתה שואל את עצמך איזה אינטרסים איזה חסרונות, הוא אמר צריך לגרום לבןאדם להבין שזה קשור אליו ואמרתי לו תדייק היא אמרה רווח אבל קשור אליו זה לא מספיקטוב, קשור למילוי החסרונות שלו איזה חסרונות הוא חושב שיש לו איזה בעיות הוא חושבשיש לו איזה רצונות הוא רוצה ואיך אני משכנע אותו שהפעולה הזאת תמלא לו את הרצונותשל מה שהוא רוצה. עכשיו שימו לב זה לא איך הפעולה תמלא לו את הרצונות איך אני משכנעאותו שהפעולה תמלא לו את הרצונות זה בכלל לא משנה אם הפעולה מילאה לו את הרצונות אולא, משנה שהוא חושב שהיא תמלא לו את הרצונות.
נגיד לדוגמאשהוא רוצה מה הוא רוצה נגיד לדוגמא מה בן אדם רוצה נגיד, סתם תמציא מה בן אדם רוצהלמצוא זוגיות נניח עכשיו אתה רוצה לספר לו סיפור, עכשיו אתה יכול לשאול את עצמך איךזה שהוא יקשיב לי לסיפור זה יגרום לו למצוא זוגיות יותר מהר אבל זאת לא השאלההנכונה, השאלה היא זה איך אני משכנע אותו שזה יגרום לו להשיג זוגיות זה בכלל לאמשנה יכול להיות שזה יגרום לו לא להשיג זוגיות.
ש: שיחשוב שזהמוביל אותו.
אליעד: נכוןכי הוא עושה את הפעולה לא בגלל שזה עוזר לו אלא בגלל שהוא חושב שזה היה עוזר לו איןשום קשר בין מה שזה עושה, אתה עושה את הפעולה כי חשבת שזה יביא לך תועלת לא כי זהמביא לך תועלת יכול להיות שאתה שותה רעל אבל אתה חושב שזה בריא ולכן במקום לשאול אתעצמך אם הוא יעשה את זה איך זה יקרב אותו למה שהוא רוצה תשאל את עצמך איך אני יכוללשכנע אותו כי זה לא משנה בכלל מה האמת אתה צריך שהוא ישתכנע אתה מבין.
ש: אתה צריךלהיות איש מכירות טוב.
אליעד: ככהעובד איש מכירות בעיקרון איש מכירות בודק מה אתה רוצה מה המוצר והוא מסביר לך שאםתקנה את המוצר תקבל את זה, מה אתה רוצה את הבחורה מה הוא רוצה למכור לך את הרכב אתהרואה קח את הרכב תקבל את הבחורה אבל איפה הבחורה אבל איפה הבחורה אין בחורה אבל הואגרם לך לחשוב שזה ביחד ככה זה עובד.
נגיד לדוגמאאומרים לך נגיד שהשטן רוצה לגרום לבן אדם לעבוד קשה כל החיים אז מה הוא עושה הואאומר לו "אתה יודע אם תהיה עשיר תהיה מאושר" עכשיו אין קשר זה לא קשור כאילו אבלאתה אומר "טוב אם אני אהיה מאושר אז בוא נעבוד הרבה עד שזה" ואז אתה זה ואתה אומרדפקו אותי אבל כאילו אתה לא מתאמץ כי באמת זה יביא לך את האושר אתה מתאמץ כי אתהחושב שזה יביא לך את האושר זה קורה ככה כאילו עובד האדם כאילו זה כולם אותו דבר זהלא משהו שהוא לא נפוץ ומה המסקנה שאם אתה משוכנע במשהו שאתה מתאמץ תגיד "רגע שכנעואותי שזה ככה או שזה באמת ככה".
ש: ככה אניבודק את עצמי.
אליעד: טובהבנו את זה אתה רוצה להוסיף?
ש: אפשר גםללכת מהכיוון השני של לגרום לו לחשוב שאם הוא לא יקשיב לך זה יהיה נורא.
אליעד: כן הואאומר ככה, מה אני אמרתי אני אמרתי על הצד שתגרום לו להבין שאם הוא יקשיב לך זהיגדיל את היתרונות שלו וימלא לו חסרונות, עכשיו הוא אומר דבר נוסף אתה יכול לשחק עםהבן אדם לא רק על להגדיל לו את היתרונות ואז כדאי לו להקשיב לך אלא גם אתה יכוללעשות לו את ההיפוך להגיד לו ואם לא תקשיב לי זה יגדיל לך את החסרונות ואם לא תשיגאת זה יהיה לך רע ומר שזה נכון שזה אותו דבר. עכשיו בואו נדבר על זה מה היתרונותבלשכנע בן אדם שאם הוא יקשיב לך יהיו לו יתרונות ומה היתרונות בלשכנע בן אדם שאםהוא לא יקשיב לך יהיו לו חסרונות לכאורה שניהם משיגים את אותה תוצאה כי בסך הכלהסופי הוא חושב שאם הוא יקשיב לך יהיו לו יותר יתרונות מחסרונות אבל מה היתרונותבלאיים עליו או במקל ובגזר, מה היתרונות?
ש: פה הואיבוא ופה הוא יברח.
אליעד: לאבהכרח קודם כל בשניהם יכול להיות שהוא יבוא ובשניהם יכול להיות שהוא יברח, לא באמתזה לא מחויב בא תחשוב אם מישהו מאיים עליך אומר לך אם לא תקשיב ככה וככה והוא ישכנעאותך בזה אז מהיבט מסוים יש פה כל מיני יתרונות וחסרונות, מהיבט מסוים אתה יכוללהגיד לא רוצה להקשיב כי אני כאילו מרגיש מישהו משתלט עלי משהו כזה הוא לא באלטובתי הוא מאיים עלי בכלל. למרות שהשאלה איך אתה מציג לו את זה אתה אומר אם לאתקשיב לי מישהו אחר יגרום לך נזק ואני מציל אותך מזה או אם לא תקשיב לי אני אגרוםלך נזק וכדאי לך להציל את עצמך מזה נגיד. בכל מקרה השאלה היא מה אנשים מעדיפים יותרלפעול מתוך שלא יהיה להם רע או לפעול מתוך שיהיה להם טוב, מה התשובה?
ש: אותו דברלא?
אליעד: שזה לאמשנה משנה בסוף בפער זה לא באמת משנה להגיד אני רוצה שיהיה לי טוב זה כמו להגיד אנילא רוצה שיהיה לי רע זה אותו דבר, בסוף השאלה בעוצמה השאלה כמה טוב יהיה וכמה רעיכול להיות.
ש: לא אבלאנשים רוצים להרגיש שהם עושים את זה כי הם רוצים לא כי הם פוחדים אני חושבת.
אליעד: זהאותו דבר אבל אני מבין מה את אומרת אבל זה אותו דבר.
ש: יכול להיותשזה אותו דבר אבל הם רוצים להרגיש שהם עושים את זה כי הם רוצים ולא כי הםפוחדים.
אליעד: שזהכאילו אפשרי ולא מחויב, היא אומרת שאם אתה פועל מתוך זה שאתה מפחד זה כאילו "מחויבלי אני מפחד מחויב" אבל אם אומרים לך לא יקרה לך שום דבר רע ומזה יצא לך משהו טובלמרות להגיד למישהו יצא לך משהו טוב זה כאילו להגיד לו ואם לא לא יהיה לך את זהכאילו זה אותו דבר רק בעטיפה.
ש: כן אבל כאןהם מרגישים שזה כאילו בחירה חופשית שלהם וכאן הם מרגישים כאילו הם מאוימים אניחושבת שהם מעדיפים להרגיש את זה הם אוהבים להרגיש כאילו זאת בחירה חופשית.
אליעד: ועכשיובואי נסביר את ההפך למה אנשים מעדיפים לפעול מתוך מקום שאתה מאיים עליהם ולא מתוךמקום שזה רק נותן להם עוד בונוס.
ש: כי זה מניעאותם יותר בקלות.
אליעד:למה?
ש: כאילו איןלהם ברירה.
אליעד: כי איןלו ברירה כי הרבה פעמים בן אדם אומר "עזוב אם זה רק ייתן לי תועלת אז עזוב אנימוותר על זה" לא רק תועלת זה גם יביא לך נזק "טוב אז אני חייב בסדר", אנשים עושיםדיאטה לא רק כדי להיראות טוב אלא גם כדי שלא יצחקו עליהם שהם נראים לא טוב מה מניעאותו שהוא יראה טוב או "תקשיב אתה רוצה שיצחקו עליך אז תעשה דיאטה". מה מניע את הבןאדם יותר תלוי לפעמים אתה רוצה שמישהו ידחוף אותך שירביץ לך ולפעמים אתה אומר עזבואל תרביצו לי תדברו איתי יש יתרונות וחסרונות בשני הצדדים.
ש: לא אני לאאומרת שלא אני אומרת אבל שהבן אדם עצמו רוצה להרגיש כאילו הוא בוחר את זה.
אליעד: אבלאני שואל האם זה מחויב האם זאת האמת האם באמת בן אדם מעדיף להרגיש שהוא בוחר, רגעבואי נדבר מה המהות של מה שאת אומרת את אומרת המהות היא ברגע שאתה אומר לו תעשהבגלל שלא יהיה לך הוא מרגיש שזה בלי בחירה, זאת אומרת תעשה כדי שיהיה לך טוב ברגעהוא מרגיש שזה עם בחירה ובן אדם מעדיף לפעול מתוך תחושה של בחירה, האם האמת היא שבןאדם מעדיף לפעול מתוך תחושה של בחירה האם זה מחויב או שיכול להיות שבן אדם אומר "לאאני מעדיף לעשות את זה בלי בחירה כי בלי בחירה אין לי נגיד ספק מה לעשות".
לפעמים בן אדםמתוך בחירה הוא לא רוצה לפעול הוא אומר "עזוב אני לא יודע כבר מה לעשות אני לא יודעלעשות ככה או לעשות ככה קח את הבחירה דחוף אותי למשהו". יש מצבים שאתה מעדיף לפעולמתוך בחירה אני לא אומר שלא מה שאת אומרת יש מצבים שאתה אומר אתה מרגיש נגיד שיותרמדי משתלטים עליך ואתה אומר "אני רוצה לפעול מתוך בחירה" כי אתה מרגיש חוסר בחירהואז אתה אומר "אני רוצה שאני אוכל לבחור" אבל יש מצבים שאתה מרגיש עודף בחירה אתהכבר לא יודע מה לעשות עם עצמך ואתה אומר "הלוואי שכבר יקרה איזה משהו שיכריח אותי",יכריח אותי פירושו שאם לא יהיה לי רע כאילו שלא יהיה ברירה אני כבר חייב לעשות, אמתאו לא אמת עובדתית.
ש: אני חושבתשהתכוונתי למשהו אחר.
אליעד: למההתכוונת?
ש: אני מנסהעם עצמי להבין למה התכוונתי אני אחשוב על זה.
אליעד: לאעכשיו תחשבי על זה.
ש: אני חושבתשהתכוונתי שבעצם האיום לא יכול לעבוד לאורך זמן שהתחושה של בן אדם שהוא מאוים זה לאיכול לעבוד לאורך זמן.
אליעד: קודםכל האם את מסכימה שלהגיד למישהו אם תעשה ככה יהיה לך טוב זה גם איום, קודם כל אתרואה שזה אותו דבר?
ש: כן אבל הואלא מרגיש ככה.
אליעד: שניהאז קודם כל את מתכוונת לומר אם הצורה היא של איום אז זה לא יכול להחזיק לאורך זמןכי בפועל שניהם איום שניהם מקל ושניהם גזר, יפה אז מה את אומרת אם אתה מוכר לו אתזה בצורה של איום זה לא יכול להחזיק לאורך זמן למה לא?
ש: אז זהו זאתהתחושה שלי כרגע.
אליעד: אז אניאגיד לך למה לא, אז למה לא כי את אומרת בסופו של דבר הוא ירצה להתמרד הוא יגיד "לאאני לא אכפת לי אני אעשה ככה".
ש: משהו בתוכוירצה משהו לא מודע אפילו...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד אימון עסקי, הדרכה, אליעד כהן, הקשבה, המקל אוהגזר, פילוסופיה, איך ל..., שכנוע טכניקות, טכניקות, מאמן אימון אישי ועוד...