חיים ומוות, למהלחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות,סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצהלמות
ש: הנושא זהגם משהו אישי אבל נגיד מתוך דוגמא של העיתון, אני קורא עיתון בעיתון אסון שקרהלאיזה משפחה אז אני מנסה לבדוק זה טוב זה רע אז נגיד בדברים שכליים אז אני מגיע מהקרה אם הם מתו, משהו טרגי כן אבל אז זה משהו.
אליעד: משהוטרגי או משהו שנראה טרגי?
ש: משהו שנראהטרגי.
אליעד: משהושנראה טרגי או שכרגע נראה לי טרגי?
ש: כרגע נראהלי טרגי אבל כרגע אני מנסה לספר לך את התהליך שעברתי, התהליך שעברתי מצד השכל שאנימתבונן האם טוב לחיות או טוב למות אז אני באמת לא יודע.
אליעד: זה טובלמות אבל בעד ארצנו.
ש: כן אז אנילא יודע מה יותר טוב מבחינת התבוננות השכל שלי, אני לא יודע בסופו של דבר כשאניעושה את המאזן אני לא יודע אם זה טוב אבל מצד שני אני אומר לעצמי הרי אני נפשירצוני כי אני יודע שאני רוצה לחיות.
אליעד: רקרוצה לחיות?
ש: לא.
אליעד: טוב אזמה השאלה?
ש: אני מעדיףיש לי העדפה.
אליעד: אתהצודק אז מה השאלה?
ש: יש ליהעדפה לחיות ולא למות ואז אני גם שופט אותה.
אליעד: ביחסלהעדפה שלך.
ש: כן אז.
אליעד: נכוןעד כאן נכון.
ש: לא, אז אנישואל שאלתי את עצמי למה אני בוחר, למה אני מעדיף הרי במאזן השכלי יש בזה מאזן מסויםלמה הרצון שלי מעדיף את הצד של לחיות ולא את הצד למות?
אליעד: אתהשואל שאלה ואתה אומר "אם אני בשכל מבין שאין הבדל בין לחיות ללמות אז למה אני מעדיףדווקא לחיות ולא למות" זה מה שאתה שואל.
ש: או יותראני אחדד יותר.
אליעד: זה מהשאתה שואל, כן תחדד את זה.
ש: אני אחדדאת זה אפילו נגיד בשכל יש איזה העדפה מסוימת נגיד ספציפית זה לא ברור אם עדיף למותאו לחיות, כן אבל נגיד בשכל באופן יחסי נגיד יש העדפה מסוימת לחיות אבל למה באמתלבחור לחיות כאילו.
אליעד: לא כיהעדפה, לא משנה יש העדפה.
ש: אז מה עםההעדפה?
אליעד: אזההעדפה היא היתרון של הדבר, אתה מעדיף את מה שיש לך את מה שאתה חושב יותר שנכוןואתה מעדיף את הדבר שנראה לך יותר נכון שכלית. תתרכז יש רק שתי אפשרויות או שתגידלי שאתה חושב שבשכל יש יותר סיבות לחיות מאשר למות ואז התשובה היא שזאת הסיבה שאתהרוצה לחיות ולא למות או שתגיד לי "לא, בשכל יש לחיות ולמות אותן סיבות" ואז תשאלאותי "אם יש אותן סיבות אז למה אני רוצה לחיות ולא למות", תשובה אותה סיבה שישנפרדות. זה כמו לשאול "אם הכל אחד אז איך זה שאני רואה שתיים" זאת אותה שאלה "אםהמהות היא אותה מהות אז איך זה שנהיו שתי צורות שונות" זאת בדיוק אותה שאלה.
ש: איך זה אםלמות זה.
אליעד: באנגיד שיש את אותו דבר אם המהות של המציאות היא אחד אז איך באחדות אחת נמשכו פעולותמשתנות, איך באחדות אחת נהיה פעולות שונות זה כמו לשאול "אם הכל אחד, אם במהות הכלאחד אז איך זה שיש שתיים" זאת אותה שאלה. אז מה אני אגיד לך ולכן אם אתה רוצה לדעתלמה באמת אתה רוצה לחיות ולא למות למרות שאתה רואה שלחיות ולמות זה אותו דבר בכמותבשביל זה אתה חייב לדעת למה העולם קיים ורק שתדע למה יש נפרדות רק אז תדע למה ישנפרדות בצורה של רצון לחיות ולא למות. נגיד אתה לא רוצה למות כי אתה רוצה לדבר איתיזאת גם סיבה לא? למה אתה רוצה לחיות כי אתה מכיר אותי.
ש: כן אבל אםאני הייתי מת אולי הייתי מדבר איתך יותר כי אני רוצה לדבר איתך יותר נגיד.
אליעד: יותר,אני לא מדבר עם מי שמת לא מדבר.
ש: אה כן?
אליעד: מאיפהאני יודע אני אומר לך אני לא מדבר רק עם מי שחי. מה ההפך יכול להיות שהיית באמת מתהיית מבין יותר טוב את מה שאמרתי קודם זה נקרא שדיברת איתי יותר. מה שאני אומר עודפעם אם אתה חושב שלחיות ולמות יש כמות שונה יותר לכיוון הלחיות אז זאת בדיוק התשובהלמה אתה רוצה לחיות ואם אתה חושב שיש כמות שווה אז התשובה לשאלה "למה זה ולא זה"היא בעצם להגיד לך תחפש תשובה לשאלה אחרת.
ש: עכשיו לאאבל על זה יש לי, גם אם יש העדפה שכלית אבל אני לא חושב שמה הרצון כפוף לשכל?
אליעד: הנהיפה הרצון כפוף לשכל זה אפילו אותו אחד, זה אחד מחייב את השני.
ש: אז לאהשכל?
אליעד:לא.
ש: לא, אבל ישהבדל גם הפוך שהרצון משעבד את השכל.
אליעד: אתהיודע למה אתה רואה יותר יתרונות בלחיות כי אתה יותר רוצה לחיות.
ש: זה בדיוקמה שרציתי להגיד.
אליעד: אתהיודע למה אתה רוצה לחיות כי אתה רואה יותר יתרונות בלחיות ואתה יודע למה אתה רואהיותר יתרונות בלחיות כי אתה יותר רוצה לחיות. עכשיו אתה יכול להגיד מי התחיל, מיהתחיל ההוא שרוצה לחיות הוא גרם לי לראות שיש יתרונות בלחיות או בגלל שראיתי שישיותר יתרונות בלחיות בגלל זה רציתי לחיות, איפה ההתחלה?
ש: עכשיו זהשיש העדפה שכלית זה לא מחייב את הרצון?
אליעד: אתהיכול להגיד הרצון מחייב את השכל או אתה יכול להגיד השכל מחייב את הרצון, תגיד "לא,אני מבין" לא עכשיו זה כבר מחויב.
ש: נו אזבסופו של דבר מה אז למה אני בוחר לחיות?
אליעד: ואםהיית בוחר למות למה אתה בוחר למות שאלה.
ש: איך אנימחפש את התשובה.
אליעד: אתהמנסה להבין למה העולם קיים אם תבין למה העולם קיים פתרת את כל השאלות.
ש: איך הכיווןשלי לברר למה העולם קיים איך העולם קיים?
אליעד: אניאסביר לך מה שאתה צריך לעשות זה לצאת לרחוב, להסתכל על השמש ולשאול "למה יש שמש"ואז תמצא את התשובה, זהו תשאל שאלה "למה יש שמש" פשוט תשאל תעשה בירורים כפשוטו,"למה יש שמיים" תשאל את השאלה שאלת את זה פעם, שאלת?
ש: קראתיבבראשית.
אליעד: אז זהוהנה התשובה, אז הנה זה התשובה אז אתה יודע למה אתה לחיות כי אלוהים נתן לאדם רצוןלחיות זאת התשובה וזה גם כתוב בבראשית כתוב "ויפח באפיו נשמת חיים" נכון, הוא נתןלך רצון לחיות ולכן אתה רוצה לחיות זאת התשובה הנה קיבלנו את התשובה. אז מה השאלהיש שאלה, אני אומר לך תחפש אתה רוצה את התשובה אתה צריך לשאול, אתה בבראשית קראתשאלוהים עשה את העולם אבל לא קראת למה, כתוב למה? יפה צריך לבדוק מה היה לפני כן,להתקשר "אה למה הוא ברא את העולם מאיזה סיבה" בא ננסה להגיד למה, אני לא מתווכחהעולם נברא לפי בראשית אבל למה זה לא כתוב בבראשית למה.
ש: ישכל...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד ייעוץ טיפולי, פסיכותרפיה הוליסטית, כהן אליעד,רצון, עולם, הסוד, סיבות למות, עולם, כהן אליעד, שכנוע ועוד ...