הדרך הנכונה אלהאושר, לסבול כדי להיות מאושר, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, למצוא את עצמי, רוצהלהיות מאושר, טיפ לאושר, טיפ להיות מאושר, קשה להיות מאושר, חיפוש האושר, מחפש אתהאושר
הרעיון אומרכזה דבר נגיד שהמציאות נגד רצונך ורע לך הרי אתה מבין שזה סבל, הרי זה סבל המציאותנגד רצונך ורע לך ואתה סובל מזה, עכשיו אתה מבין שהסבל הזה הוא נצחי כי בהגדרה שלוהוא חייב להיות נצחי כי לא משנה מה תעשה תמיד יהיה משהו במציאות שלא כרצונך ואםאולי יבוא רצון חדש.
ש: למה אנימרגיש שהסבל הזה נצחי.
אליעד: אתהמבין מה יקרה אם לא תסבול לא תהיה קיים.
ש: כן אבל אנילא רואה את זה ככה, אני חושב שאולי הסבל הזה לא נצחי.
אליעד: מה אתהחושב שיש איזה מציאות שאם תגיע אליה לא תסבול יותר?
ש: אני אסבולהרבה פחות שאני אתפוס את הסבל בצורה אחרת.
אליעד: ואזאתה תסבול מזה שאתה לא סובל.
ש: כןאבל.
אליעד: מה כןאבל?
ש: לפעמים אניאולי חושב שזה יותר משחק מאשר חיים אמיתיים.
אליעד: אבל אזאתה תסבול, אתה רוצה שאני אספר לך על אנשים שבאים לפה ואומרים לי "רע לנו מזהשאנחנו חושבים שהחיים משחק ואנחנו לא מסוגלים לעשות כלום כי כל דבר נראה לנו כמשחק"יש גם כאלו שסובלים מזה.
ש: כן אנימאוד אשמח לשמוע על אנשים כאלו.
אליעד: ישאנשים שסובלים מזה שאומרים "כל דבר שבא לי לראש אני לא מצליח להתייחס לשום דברברצינות הכל נראה לי פה חסר משמעות, הכל נראה לי פה משחק, הכל נראה לי סתמי מצד אחדאני לא מפחד מכלום מצד שני אני גם מדוכא מזה שאין לי שום רצון" יש חיסרון בכל דבר.עכשיו אני מנסה להגיד לך משהו אחר, תראה אם אתה אומר נגיד עכשיו שיש לך את הסיפורהזה, אם אתה אומר "תראה אני בכל מקרה סובל" אז בא ננסה לסבול, אז בוא אני אומר לךבא תחליף את הסבל לנסות להבין את הסיפור עם הדבר והיפוכו וכו', עכשיו אתה אומר "בכלמקרה אני עד המוות סובל, בכל מקרה עד המוות אני סובל, בכל מקרה אני צריך לסבול" אזבוא נסבול בסבל הזה של הלהבין שהסבל הזה של הלהבין יכול להיות שיצמיח לי תועלת,עכשיו לא רק יכול להיות עבורך זה יכול להיות אבל ההיגיון אומר שהוא יצמיח לךתועלת.
יש רציונלמאחורי אם הייתי אומר לך "אתה סובל תקרא תהילים" אתה אומר "למה שאני אקרא תהילים מהלקרוא תהילים יעזור לי", "לא תקרא תהילים", "אבל למה איך לקרוא תהילים יעזור לי"אבל אם אני מסביר לך את הדבר את ההיגיון הזה, תקשיב אם תראה את הדבר והיפוכו ובכלדבר תחפש את ההפך ותיקח מחויב תהפוך לאפשרי זה ייתן לך מיומנות לקחת דברים שנראיםלך רעים להפוך אותם לטובים, זה דבר שהוא הגיוני זה לא משהו שהוא מיסטי זה לא "תאמיןלי שיש איזה אלוהים שירחם עליך", זה משהו שהוא אתה אומר "וואלה הגיוני אם אני אקחהרבה דברים שנראים לי מחויבים ואראה את ההפך שלהם ואני אראה שהם רק אפשריים וואלהאולי אני אצליח אחר כך לקחת איזו תחושה רעה להגיד שמחויב לי שזה רע, לא זה טובבכלל" זה הגיוני, עכשיו אלא מה זה קשה לך לעשות את זה אוקי אז תסבול. עכשיו אניאומר אם בכל מקרה אתה מרגיש רע אז כבר תלך במסלול שבו אולי יוצאים. אני לא אומרשאתה לא עושה את זה אני רק רוצה לחדד את הדבר.
ש: לא, אנימבין האמת היא שאני באופן לא עושה את זה, לא עושה את זה כל כך.
אליעד: חשבתישתגיד שבאופן יחסי אתה עושה את זה, באופן יחסי אתה עושה את זה.
ש: באופן יחסיאני עושה את זה קצת. לעשות את זה זה בעצם להזדהות עם אמרה שאומרת "שמע אתה בכל מקרהתסבול עד סוף ימי חייך, תתחיל ללכת אולי יש צ'אנס שתשתחרר".
אליעד: למהאולי זה לא הגיוני אבל?
ש: אולי אפילונניח בטוח אבל זאת עבודה מאוד קשה אוקי.
אליעד: יכוללהיות שבאופן יחסי.
ש: אני רקאומר שההסתכלות הזאת על החיים היא מדכאת בפני עצמה.
אליעד: אוקיאתה צודק אז תמשיך בדיכאון הנוכחי, תחשוב עדיין שאתה בדיכאון בגלל האקסית ולהגיד"אין תקווה" זה לא מדכא, מה היתרון בזה שאתה אומר "או יש תקווה" לפחות אתה יכוללהשלות את עצמך נגיד שזה שקר לפחות אתה יכול להשלות את עצמך שיש תקווה, פה איןתקווה אבוד לך.
ש: אז זה רקאנשים ספציפיים?
אליעד: אתהיודע משהו יש דבר אחד שאתה אף פעם לא תוכל להגיד לעצמך "ניסיתי אותו ולא הצלחתי"אתה יודע מה, מה שאני הצעתי לך כי לא משנה כמה רע יהיה לך לא משנה מה יעבור עליךאני לא אהיה בעולם נגיד אתה תישאר ואז אתה תגיד "כן אני יודע שמאוד רע לי אבל ישדבר אחד שלא ניסיתי אותו, את זה לא ניסיתי את כל הדברים האחרים יכול להיות שניסיתיזה לחשוב חיובי ולהאמין והכל ניסיתי" ויש דבר אחד שלא ניסית אתה לא יכול להגיד"ניסיתי ולא עבד לי", יגיד לך הרבי "תקשיב תחזור בתשובה תהיה מאושר" אין בעיה תחזורבתשובה אתה לא מאושר, יגיד לך זה "תהיה נוצרי תהיה מאושר, תהיה בודהיסטי תהיהמאושר" זה לא מאושר, "תעשה מדיטציה תהיה מאושר" אתה אומר "ניסיתי ישבתי עשיתימדיטציה לא נהייתי מאושר" אבל יש דבר אחד שאתה יודע שלא עשית אותו לא התעסקת עםהשכל של ההפכים לקחת דברים ולהפוך אותם ולהגיע למצב שאתה הופך, שיעשה היפוך שזהמדויק זאת נוסחה זאת לא אמונה, זה לא "תאמין לי שאם תשתוק יהיה לך טוב, אם תראה חציהכוס המלאה יהיה לך טוב, אם תתפלל יהיה לך טוב" לא זאת לא אמונה יש בזה היגיוןמדויק.
רע נוצרמהתנגדות של רצון ואתה רוצה את מה שאתה רוצה כאילו והכל בסוף מבוסס לך על "הישוהאין, יש לי אין לי, יש לי חיסרון יש לי יתרון" כל הסיפור. קח דברים תהפוך אותםממחויב לאפשרי תגיע למצב שהתפיסה של "היש ואין" תהפוך להיות אפשרי ולא מחויב ואזהגעת לשלמות זה הכל, זאת נוסחה זה לא פה אין פה אמונה, אין פה שום אמונה זאת נוסחהמדויקת. כל החוויות שלך מבוססות על הפרדה בין "יש לאין" שב תהפוך את כל המחויבים,תגיע למחויב הראשון של "היש ואין" תהפוך גם אותו סיימת את המשחק זאת נוסחה, עכשיוזה משהו שאתה יודע שלא עשית אותו.
ש: כן אתהאומר זה הכל כאילו זה משהו פשוט.
אליעד: דע לךכי כשלי היה רע ואמרתי "רגע מה אני יכול לעשות שיהיה לי טוב, את זה ניסיתי את זהניסיתי, ניסיתי הרבה דברים" אמרתי "יש דבר אחד שלא ניסיתי". רבי נחמן אמר "תחפש אתהאמת ושתהיה אמת אמיתית, נקי ברור צלול מזוכך ללא שום דופי" אמרתי "את זה לא חיפשתיאת האמת אף פעם, הכל עשיתי", אבל פעם אחת חיפשת מה האמת, פעם אחת שאלת את עצמך "אניחייב פעם אחת לראות מה האמת על משהו" הכל נגיד ניסית אבל אתה אומר "בוא ניקח פעםאחת מה האמת", סתם תיקח איזה מחשבה תבדוק האם באמת זה ככה לקחת סתם מחשבה נגיד לאיודע מה, נגיד שמחברים את המחשב לחשמל המחשב נטען הגיוני, אתה בטוח אבל במאה אחוזשזה ככה אולי זה לא ככה מאה אחוז, אתה אומר "בוא פעם אחת נבדוק עד הסוף אבל, רוצהלהיות בטוח במאה אחוז אם זה ככה או לא ככה לא תשעים ותשע נקודה, רוצה מאה אחוזלהיות סגור על מאה אחוז אם זה נכון או לא" פעם אחת מחשבה אחת, פעם אחת מה האמת.
ש: שזהנכון.
אליעד: איךאתה יודע שזה נכון, תגיד "כי זה מה שאני רואה" ומי אמר שמה שאתה רואה זה נכון אזהנה עוד פעם נפלת, אם אני שואל אותך מי אמר שזה נכון ואתה אומר לי "כי..." אז אתהגם לא בטוח שזה נכון זה לא במאה אחוז כי זה "כי משהו" ואני שואל אותך מי אמר "שהכי"הזה נכון ומי אמר...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד אימון אישי ועסקי, קואצ'ר מומלץ,מאמן אימון אישי, איך להיות..., חיפוש האושר, אימון עיסקי, מאמן אישי, רוצה, חשיבהחיובית, מודעות עצמית ועוד ...