אם אתה חושב שהתוכן הוא המרכיב היחידי החשוב באסטרטגית קידום האתרים , אז אתה כנראה טועה טעות חמורה, שתעלה לך ביוקר בהמשך. נכון שתוכן מהווה גורם מרכזי, אך כך גם עיצוב האתר ופיתוח חווית המשתמש חשובים מאוד.
טרנדים עיצוביים הם דברים שמשתנים, וישנו וויכוח עד כמה אלמנטים עיצוביים זמניים הם בעלי השפעה על דירוג האתר, אבל מה שבטוח, שימוש נבון באלמנטים עצוביים יכולים ליצור חווית משתמש שתיצרב בזיכרון הגולשים, שבתמורה יישארו ויחזרו שוב ושוב.
הנה כמה מהמגמות העכשיוויות והקשר שלהם לקידום אתרים .
פרלקס Parallax
מי לא נתקל לאחרונה בגלילת הפרלקס. בתחילה רוב אתרי הפרלקס היו אתרים של עמוד אחד, מה שהסתבר כקטסטרופה לקידום האתר, זאת משום שהסורק (Crawler) של גוגל מחפש מבנה מסוים לאתר, וכשהוא לא מוצא אותו אז ישנה בעיה. כיום הפרלקס מופיע גם באתרים מורכים ולמרות שלא נראה שיש לו השפעה ישירה על דרוג האתר, הוא מהווה חלק מחווית המשתמש.
עיצוב הממשק UX Design
זה נכון שלגוגל לא ממש איכפת מעיצוב הממשק, אך לגולשים כן. עיצוב ממשק טוב ישמור וימשוך גולשים נוספים, בעוד ממשק גרוע יביא לנטישה.לא משנה כמה איכותי התוכן, ללא ממשק טוב הגולשים לא יישארו.
אופטימיזציה למכשירים ניידים
גוגל שמה יותר ויותר דגש על נושא התאמת אתרים לפלטפורמה של מכשירים ניידים. קיים גם העניין של יצירת אתר רספונסיבי שיתאים לכל הפלטפורמות. ישנם אנשים שטועים ויוצרים פלטפורמות נפרדות למחשב ולנייד ובכך מסתכנים שיימצא תוכן זהה בשני אתרים שונים, מה שעלול לפגוע בדירוג.
ניווט מקובע Fixed Navigation
ניווט מקובע הוא התופעה שבה אתה רואה את סרגל הניווט נגלל לאורך כל העמוד. שוב, היתרון פה הוא מבחינת ממשק המשתמש, כאשר הגולש יכול למצוא את הקישור מבלי הצורך לגלול במעלה העמוד.
תמונות וגרפיקה
תמונות וגרפיקה הן דרך נהדרת לשפר את חווית המשתמש, ובעזרת שיפור הטכנולוגיה, אתרים נעשים יותר ויותר ויזואלים. למרות זאת יש לקחת בחשבון שרוחב הפס אינו זהה בכל המדינות, ולכן אתר רווי בגרפיקה שעובד נהדר במדינה אחת, עשוי להיות איטי במדינה אחרת, ולהפריע לחווית המשתמש.