מיתוג העסק הוא לא רק "נחמד לעין" אלא הוא מהלך עסקי ממדרגה ראשונה ששווה לך לא מעט כסף.
האם היית הולך לפגישת עסקים לבוש ברישול עם בגדים מרוטים? ברור שלא. הרי הסיכוי שלך לסגור עסקה בצורה כזו הוא נמוך משמעותית. אם כך גם את העסק שלך אסור לך לשלוח ככה להיפגש עם לקוחות פוטנציאליים.
זו בדיוק הסיבה שעסק או חברה צריכים מיתוג.
הפגישות של קהל הצרכנים הפוטנציאלי עם העסק שלך מתרחשות במגוון מקומות. הן יכולות להיות פגישות פרונטליות איתך, הן יכולות להיות ביקור אקראי או מתוכנן בבית העסק שלך והן יכולות להיות פגישות עם מוצר שהעסק שלך משווק, עם אתר אינטרנט שמציג את החברה או עם כרטיס ביקור שהתגלגל לידיים של לקוח פוטנציאלי בעקבות המלצה.
בכל פגישה כזו חשוב שהעסק שלך ייראה במיטבו ויעביר את המסרים שחשוב לך לומר ללקוחות פוטנציאליים. אז נכון, חלק גדול מהמסרים האלו הם התוכן בשיחת המכירה או הטקסט שכתוב באתר. אבל חלק מאוד גדול מהמסרים האלו הוא מסר ויזואלי.
אם העסק שלך עבר תהליך מיתוג מקצועי הוא אמור להעביר את המסרים השיווקיים האלו בכל מפגש.
תהליך של מיתוג מתחיל בראש ובראשונה מהגדרת הערכים של המותג, כלומר מה אנחנו רוצים שהמותג יישדר לכל מי שרואה אותו? האם הוא אמור להיות מותג יוקרתי שיישדר אמינות וביטחון או אולי מותג אופנתי שיישדר שובבות ואורבניות. אנחנו חייבים להבין למי המותג שלנו פונה, מי הוא קהל היעד שלו? מה מאפיין אותו ומה מניע אותו לפעולה?
את קשת הערכים המותגיים שבנינו אנחנו מתרגמים בתהליך העבודה לשפה גראפית ולפעמים בשלב מקדים גם לשם ולסלוגן, שהם חלק בלתי נפרד מהאמירה של השיווקית של המותג.
בסופו של דבר תהליך המיתוג אמור להוביל אותנו ליצירת מראה אחיד בכל תוצר שיווקי של החברה, העסק או המותר ויבטיח "להגיד" לצרכנים את כל אותם מסרים שחשוב לנו להעביר אליהם. אם נצליח בזה, תהליך מיתוג העסק הצליח והוא יסייע להגדיל משמעותית את הפניות של לקוחות רלוונטים וימנף שיווקית את העסק.