עונת החגים מתקרבת, פסח בפתח, ואיתם מגיע כאב הראש הדו שנתי הקבוע של כל מנהל וועד או מנהל רווחה בארגון – המתנות לחג. מתנת חג לעובד הפכה כבר לפני עשרות שנים להתנהגות מקובלת בשוק העבודה הישראלי למרות שהיא איננה מעוגנת באף חוק. המתנה לעובד הפכה עבור עובדים רבים להיות הכלי לפיו נמדדת הערכתו של המעסיק את עובדיו. אולם העובדים אינם תמיד מודעים לקושי הרב של מנהל הארגון בבואו לבחור עבורם את המתנה הנכונה. הצורך להעניק לעובד ולהביע הערכה כלפיו, לא תמיד עולה בקנה אחד עם הצורך לשמור על מסגרת תקציבית נכונה של הארגון.
תווי קניה – שי עם תנאי:
בשני העשורים האחרונים שלטו בשוק המתנות לעובדים תווי הקניה. התווים היוו פיתרון אידיאלי עבור המנהלים שכן הם העבירו את בחירת המתנה אל העובד ובכך פטרו את עצמם מקשיי בחירת המתנה. מבחינתם כל מה שנותר הוא לבחור את הסכום אותו יעניקו לעובד. אולם בשנים האחרונות, שינויים במשק ותחרות בין חברות הפכו את השימוש בתווי הקניה למשימה כל כך מסובכת, שהעובדים מוכנים לוותר עליה ולו רק בשל הרצון לחסוך מעצמם את הקריאה הממושכת של האותיות הקטנות בגב התווים. "התו שווה רק 90% מערכו בחנות אחת, ורק 75% בחנות אחרת, בחנות שלישית ניתן להשתמש בתווים רק ביום ג' ובחנות רביעית רק ביום ה' אבל בין 10 ל 11 בלבד" וכן הלאה וכן הלאה ללא סוף טוב הנראה לעין.
האלטרנטיבה – מתנה קטנה וחכמה:
לא צריך להיות גאון פיננסי כדי להבין שעידן תווי הקניה עובר מהעולם, ולא צריך להיות עם חור ענק בתקציב כדי לתת מתנה יפה לעובד ולהראות לו כמה הוא מוערך. ישנן היום חברות המתמחות ביבוא ייצור ושיווק של מתנות ייחודיות המשלבות בין פרקטיות לבין יופי ואיכות. מארזי יין יוקרתיים המשולבים בכלי בית ומטבח מיוחדים וייחודיים, ציוד פיקניק מיוחד ושונה, גאדג'טים למטבח או למחשב בעיצוב אישי הנבחר על ידי הלקוח עצמו ועוד.חברת ALLGIFTS למשל מציעה קטלוג מתנות לפסח מסודר לפי רמת מחירים מדורגת תוך התאמת הבחירה לתקציב שהוקצה למטרה זו, מבלי לחרוג ומבלי להיכנס לגירעונות מיותרים.