עסקים חדשים צריכים שיווק חזק ומדויק כדי להשיג את החשיפה שהם צריכים, שהרי רק איתה הם יוכלו למשוך אליהם את קהל הלקוחות הפוטנציאלי. משום שהשיווק כולל שימוש בלתי פוסק בלוגו של העסק, נראה שהלוגו הוא חלק מהותי בתדמית שלו. בעזרת הלוגו המנצח אפשר להתגבר על קשיים רבים בשיווק, ואף לחזק אותו, ומשום כך, לפני שיוצאים אל השוק עם העסק החדש, צריך לוודא שיש עיצוב לוגו נכון ומתאים לעסק.
עיצוב לוגו - באחריות מי?
העיצוב של הלוגו הוא באחריות מלאה של בעלי העסקים הדורשים אותו. אבל, מכיוון שהעיצוב הוא עניין מורכב, שדורש יצירתיות ומקוריות, ובעיקר הבנה מעמיקה של השוק וקהל היעד של כל עסק, ניתן, ואף מומלץ, לפנות אל חברת מיתוג שתעשה את העבודה. בעוד שהמעצבים ואנשי הקריאייטיב בחברה עומלים קשה על העיצוב של הלוגו, בעלי העסק צריכים להביע את דעתם לאורך כל הדרך. עם זאת, יש לתת יחס לביקורות ולהמלצות של המקצוענים בחברה, שכבר צברו ניסיון בתחום ויודעים מה מושך את הצרכנים ומה לא.
משרד פרסום - כל עבודות היסוד במקום אחד
אם אתם לא רוצים לרוץ מחברה אחת לאחרת, יש לכם אפשרות לקבל את כל שירותי המיתוג תחת קורת גג אחת. משרד פרסום מקצועי מעסיק עובדים מכל תחומי הפרסום, בחלוקה למחלקות שונות, וכל מחלקה יכולה להעניק לעסק שלכם שירות אחר. כשהכל נעשה תחת קורת גג אחת, לרבות העיסוק המתיש בכל הנוגע ללוגו של העסק, זה הרבה יותר נוח. עם זאת, ברוב המקרים המשרדים האלה הם גדולים, ולא לוקחים אליהם לקוחות עם תקציב מצומצם. אז, אם אין לכם הרבה כסף להשקיע במיתוג ובפרסום שלכם, תצטרכו לחזור לשיטה הנושנה, והיא כמובן לקבל את היצע השירותים מכמה חברות ומשרדים שונים.
הגיע זמן הלוגו
כאמור, עיצוב לוגו הוא קריטי להצלחה של השיווק, מכיוון שייעשה בלוגו שימוש חוזר ונשנה בכל פעם שהעסק יפורסם. ומלבד הפרסומים בגורמים חיצוניים, כמו אינטרנט ועיתונות, הלוגו יופיע גם בשעריה של החנות או בכניסה למשרד של העסק. על כן, הלוגו צריך לא רק להיות יצירתי, מקורי ובעל משמעותיות נסתרות, אלא גם להיות נעים לעין ואסתטי ולקבל את פני הלקוחות בצורה הכי טובה.
קשה למצוא את הגבול שבין אסתטיות וקווים נקיים לבין מקוריות ויצירתיות, והרבה עסקים כשלו בעקבות לוגו שהיה פורץ דרך אבל כנראה הקדים את זמנו במידה רבה והרתיע את הלקוחות במקום למשוך אותם. זו הסיבה שחשוב לתת את העבודה לאנשי המקצוע הנכונים, שיש להם הבנה לא רק בעיצוב גרפי ופרסום, אלא גם בפסיכולוגיה של הצרכנים, במאפייני הצריכה שלהם, במאפיינים שלהם כאנשים (ולא רק צרכנים), בדרך שבה המוח שלהם מגיב לצבעים מסוימים, צורות וכדומה, ושילוב של כל אלה יחד.
מי שמוכן להשקיע כסף, יצליח להשיג את הלוגו המושלם, ובזכות כך למשוך אליו לקוחות. אם הסחורה והמחירים תואמים לצרכים של הלקוחות, הרווחים יהיו גבוהים, וסיכויים גדולים שהעסק לא ייכנס לסטטיסטיקה של העסקים הכושלים.