לנצח את המציאות,לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות,להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעותעצמית
אליעד: שאלה -בוויכוח מה עדיף, להיות צודק, טועה או שזה לא משנה?
התשובה שתלויבאיזה ויכוח.
ובאיזה ויכוחגם אם אתה צודק, זה לא עוזר לך? שגם אם אתה חושב שאתה צודק או שאתה באמת צודק, זהלא עוזר לך? באיזה ויכוח גם אם אתה צודק, אתה בבעיה?
אדם משיב:בוויכוח עם המציאות.
אליעד: נכון,עם המציאות. בכל הוויכוחים אתה יכול להגיד אני צודק, אתה צודק אבל יש ויכוח אחד שלאמשנה אם אתה צודק, אתה בבעיה. יש מציאות, קורה משהו ואתה יכול או איכשהו לנצח אותהאו להניף דגל לבן. אבל אם אתה אומר - אני צודק, אז בסדר אתה צודק, אז מה.
לבן אדם קוריםדברים ואז הוא חושב מי צודק, אני או המציאות? זה כן מגיע לי, זה לא מגיע לי, לךלבית משפט, שים פתק בכותל. מה זה משנה אם מגיע לך או לא?
יש מציאותואתה צריך או למצוא את הדרך לשנות אותה או לקבל אותה.
זה סוג שלויכוח שגם אם אתה מנצח בו, אתה מפסיד. גם אם אתה יכול "להוכיח" שאתה צודק, אתה בכלמקרה מפסיד.
לפעמים אדם רבעם המציאות וחושב שהוא צודק. באמת? את מי אתה מעניש?
בכך שאתה חושבשאתה צודק, אתה מעניש את עצמך. עדיף להגיד שאתה טועה והמציאות צודקת, מאשר להגידשאתה צודק.
יש אמת, מההאמת זה כבר שאלה אחרת אבל יש אמת. ולמה אדם רחוק מהאמת? באופן יחסי ובהנחה שהוארחוק ויש הבדל... בגלל שהוא אומר שהאמת הזו לא צודקת.
אוקי, תישארצודק אבל אתה רחוק מהאמת.
אם אדם היהאומר לאמת, למציאות, "מה שאת אומרת את צודקת ומה שאני חושב אני טועה", אם הוא היהמתבטל בפני האמת, אז ממילא היו לו חיים טובים, הכל מושלם. אין שום שאלה, שום בעיה,הכל בסדר. איפה מתחילה הבעיה? כשאדם אומר - מה פתאום, שאני אגיד שאני טועה והיאתמיד צודקת?
אוקי, תישארצודק. תשחק אותה ותגיד שאתה צודק וכולי, אבל בינתיים רע לך.
בן אדם מתלונןלמה אין לי ולמה יש לי ולמה אין לי, אבל מה האמת? האמת היא שאין הבדל אם יש לך אואין לך.
"מה פתאום איןהבדל, אתה לא תגיד לי שאין הבדל, יש".
אתה צודק, ישהבדל ותמשיך להסתבך עם עצמך.
אבל אם הואיגיד לעצמו מה האמת? - האמת היא שהוא לא יודע כלום.
אין הבדל, כיהוא לא יודע שיש הבדל.
אז אם תודהבאמת, לא תהיה לך שאלה אבל אם אתה לא מודה, אתה בבעיה.
אז הוא אומר"אבל למה שאני אגיד שזאת האמת, זה לא צודק, זה לא נכון". אתה צודק, הכל נכון, אתהחכם, הכל בסדר אבל תסבול.
אדם שואל אתאליעד: אני יכול לומר, בשלב ביניים, שאני לא יודע אם יש או אין הבדל?
אליעד משיב:אם אתה לא יודע גם אין בעיה, הבעיה היא כשאתה אומר - אני יודע שזה לא בסדר. אנייודע שהמציאות לא בסדר...
באמת? איך אתהיודע שהמציאות לא בסדר?
"אני יודע כיככה וככה וככה".
ומי אמר שמהשאתה יודע נכון?
"אניאמרתי".
ומי אמר שמהשאתה אומר נכון? אף אחד.
"כולם אומריםאת זה"
אז מה אם כולםאומרים? מי אמר שהם צודקים? ומי אמר שכולם אומרים? ואם כולם אומרים, מי אמר שאםאומרים זה משנה?
אני בא להסבירלכם שלפעמים אתה יוצא צודק בוויכוח אבל אתה צריך לבדוק מול מי אתה מתווכח, כילפעמים עדיף לך לצאת טועה ולא צודק. לדוגמה בוויכוח מול המציאות, עדיף שתחשוב שאתהטועה ולא שתחשוב שאתה צודק.
אם תחשוב שאתהטועה, אולי תגיד למציאות את צודקת ואז תהיה צדיק, כי מבחינתך הכל בסדר.
אבל אם אתהאומר "לא, אני הצודק" - אז אתה בבעיה.
הרצון לצאתצודק - הוא בעייתי כשהוא מגיע מול המציאות או מול האמת. כשאתה לא מוכן להודותולהתחבר לאמת, אתה בקונפליקט. אם אתה נלחם במציאות, זה לא משנה כמה אתה צודק, אתהבבעיה. ולא משנה כמה אנשים תומכים בך, אתה בבעיה. ולא משנה אם כולם אומרים שאתהצודק, אתה בבעיה.
למה? כיהמציאות לא מעניין אותה אם אתה צודק או לא. ולא אכפת לה מה אתה חושב או מה כולםחושבים. לא אכפת לה מה אתה מרגיש ולא משנה לה מה אתה מאמין.
לא משנה, זאתהמציאות.
היא עושה מהשהיא רוצה. או מה שהיא רוצה, או קורה מה שקורה.
זה לא מענייןאותה בכלל אם אתה צודק או מה אתה חושב, זה המציאות. אתה יכול רק להשלים עם זה אולחסל את זה.
מה ההפךהמוחלט של מה שאני אומר?
לדוגמה, אםהיית נלחם עם המציאות והיית בטוח ב100% שאתה צודק, כל כך בטוח עד שלא היית יכוללחשוב שזה לא ככה, נגיד, אז לא היית יכול לחשוב שהמציאות לא חושבת ככה ואז כלהמציאות הייתה מתהפכת או שאתה היית נעלם, נגיד. הייתה נגמרת המלחמה.
אבל בד"ככשאתה אומר שאתה צודק, אתה לא באמת חושב שאתה ב100% צודק.
אז אתה סתםנלחם עם המציאות. אתה גם לא בטוח שאתה צודק וגם נלחם במציאות? אז מה יוצא לך מזה?אתה רק סובל.
אדם שואל:כשאומרים את המילה מציאות, זה כולל את כל בני האדם, כל החיות, זאת אומרת כל דברשאני מתווכח איתו הוא המציאות?
אליעד: נכון.מציאות זה מה שמצוי, מה שקורה לך זה המציאות.
אדם אומר:המעניין זה שגם אתה זה המציאות. המציאות גם עושה אותך שתתווכח איתה.
אליעד: שמתםלב למניפולציה שהוא עשה? באיזה מילה? - "המעניין זה ש.."
אתה מתכווןלומר מה שמעניין אותך.
סתם שתשים לבלא שזה לא בסדר. אם אתה רוצה שכולם יקשיבו, תגיד "המעניין" כי אז אולי יגידו מהמעניין, כי אם תגיד "מעניין אותי" - זה מעניין אותו אולי זה לא יעניין אותי - זה מהשעשית רק תשים לב שעשית, אני שמתי לב.
אוקי, אז מהאתה אומר שמעניין אותך?
האדם משיב:אני מתווכח עם המציאות אבל המציאות עושה את זה שאני אתווכח איתה.
אליעד: השאלהאם אתה חווה את זה שהיא מתווכחת עם עצמה, כי אם זה היא מתווכחת עם עצמה אז לך לאאכפת.
האדם: בגלל זהאמרתי שזה מעניין.
אליעד: אם אתהחווה שהיא מתווכחת עם עצמה, ממילא לא אכפת לך יותר, אתה לא צד בעניין.
האדם: זה לאאני, זה המציאות בכלל.
אליעד: נכון,אבל מצד שני, אם אתה אומר זה לא אני זה היא, אז ממילא כבר אין אני. אז זה בעצם אנימתווכח עם עצמי בכלל. זה לא היא מתווכחת עם עצמה, זה אני מתווכח עם עצמי.
האדם: בגלל זהגם אם אני אלך עם ה"צודק" עד הסוף, אז אני בעצם משפיע על המציאות...
אליעד: השאלהמה זה עד הסוף.
האדם: עד הסוףזה אומר שאני מתחבר למקום שמה שמהווה אותי, המציאות עצמה, היא זו שעושה את הויכוחמול עצמה והיא רוצה להיות צודקת.
אליעד: השאלהאם המציאות מתווכחת עם עצמה? או שרק אתה חווה את זה...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד קואצ'ר, יועץ פילוסופי, מכירות, מלחמה, למידה,ללמוד מודעות, לצאת צודק, מאמן עסקי, אימון עיסקי, מאמן אישי ועוד...