איפה ללמוד NLP?איך ללמוד NLP? NLP למתקדמים, קורס NLP, NLP למקצוענים, מה זה NLP? מבוא לניתוחNLP, שיטות NLP למומחים, מומחה ב NLP, טיפול ב NLP, מטפל ב NLP, למה ללמודNLP?
מה רציתלשאול?
שאלה: רציתילשאול איפה כדאי ללמוד NLP ?ואם בכלל צריך ללמוד את זה. אם בכלל אפשר ללמוד אתזה.
אליעד: קודםכל היא שאלה איפה ואחר כך היא שאלה האם כדאי?
שאלה: לא איפהכדאי ללמוד? ואם בכלל צריך ללמוד את זה? או שזה פשוט אתה מול עצמך לשבת ולנתחטקסטים ועד כמה שאתה מצליח...
אליעד: אנירגע רוצה להסביר את הסיפור של ה NLP. מה האמת? שצד האמת צריך ללמוד NLP. מצד האמתצריך ללמוד NLP. למה צריך ללמוד NLP? בדיוק כמו שצריך ללמוד כל דבר אחר. צריך ללמודביולוגיה, פיזיקה, כימיה, אסטרונומיה כל מה שקיים בעולם צריך ללמוד. למה צריך ללמודהכל? צריך ללמוד גם איך ליצר כיסאות, כן? שלא תחשבי רק אסטרולוגיה. הכל ללמוד, הכל.צריך ללמוד כישוף.
גם כשזה זה לאנכון צריך ללמוד את זה. כן, כן. הכל צריך ללמוד, למה? כי אם מישהו פעם חשב שזהנכון, זה אומר שהיה בזה משהו נכון. בעיקרון צריך ללמוד הכל. למה ללמוד הכל? כדאילהבין את המציאות, זה חלקים של המציאות. הכל חלקים של המציאות וצריך להבין את כולם.ברמת העיקרון צריך להבין הכל. מצד שני גם צריך לא ללמוד שום דבר, כעקרון שאת לומדתיותר, את מסתבכת יותר ויש יותר שאלות, יותר ספקות.
עכשיו בואונתקדם. מה הקשר של מה שאני מסביר ל NLP בעצם? יש כמה שיטות של NLP וקודם זאת היתהדוגמה טובה לסיפור של ה NLP. נגיד לדוגמה, נגיד שאתה בדרך כלל מטפל NLP ויסבירו לךאיזה משהו מסוים, השאלה מה הרמות עומק שאתה מגיע אליהם? עכשיו אני רוצה להסביר משהוספציפי. אני לא מלמד NLP. לא מלמד NLP. זה לא מענין NLP. כאילו זה לא מענין משוםדבר אחר הנושא פשוט. מה זה NLP? NLP זאת בסך הכל שיטה לתכנון של המוח, באמצעות שפה.זה הכל. עכשיו, כל מה שאני מסביר פה על NLP קודם כל למה קוראים לזה NLP? למה אניקורא לזה NLP? כי ככה קוראים לזה. מבחינתי יכלו לקרוא לזה משהו אחר. אוקי? הסיבהשאני קורא לזה NLP כי ככה בשפה שלנו קוראים לזה.
מבחינתי היוקוראים לזה במשהו אחר, משהו אחר, זה לא משנה. הרעיון הוא פשוט. מה שאת צריכה כדילהיות מומחית ל NLP וללמוד NLP זה להבין איך עובד המוח שלך עצמך. כשאת שומעת חדשותואת חווה משהו, לנתח. למה חוויתי את זה? איך המילים שהוא אמר השפיעו על החוויה שלי?איך מה שקרה שם באולפן, השפיע על החוויה שלי? זאת הדרך הכי טובה בעולם ללמוד NLP.מתוך המוח של עצמך. לא שום סיפור אחר בעולם. כל מה שאני יודע על NLP ועל כל שארהדברים
זה מתוךהלימוד של המוח של עצמי, הכל מתוך המוח של עצמי. למה אני חושב ככה? עד שהבנתי איךהמוח חושב באופן כללי.
בדיוק. עכשיואני מסביר עוד פעם כל מה שאני מסביר פה, איך לשכנע, איך פה איך שם, איך שם איך פהזה מתוך תהליך של התבוננות עצמית. למה המוח שלי השתכנע שככה וככה? למה כשאני שמעתיאת המילה הזאת זה גרם לי להרגיש ככה? איך התוספת של המילה הזאת גרמה לי להרגיש? כלהדברים האלה.
שאלה: אבל זהשונה מאדם לאדם, כל אחד יכול לנתח את זה אחרת.
אליעד: נכון,אבל המנגנון הוא אותו מנגנון.
אני מסביר עודפעם, כל מה שאני מלמד בכל נושא שהוא בעולם זה הכל ביטוי של דבר אחד. יש הבנה אחתויחידה. יש ספר שנקרא, איך קוראים לו?
"להיותאלוהים" ובספר הזה יש עצות. אם אתה מקיים את העצות שיש בספר "להיות אלוהים" כל מהשאפשר לדעת אתה תדע.
שאלה: מה עםשאר הספרים?
אליעד: לא,אני מדבר ספציפית על הספר הזה. למה? כי בו כתובה השיטה. לא כתוב הרעיונות, כתובהשיטה עצמה. עכשיו אם אתה תחקור ותיישם את העצות שיש בו אתה תדע NLP, כל מה שצריךאתה תדע. הכל תדע. למה? כי אתה תפעיל את המוח שלך על כל כך הרבה דברים, עד שאתה תדעגם כל דבר שהוא.
שמה אני מסבירעוד? כל מה שאני מסביר פה זאת תוצאה של משהו, לחדש הבנה אחת שממנה גוזרים הכל. לאמשנה מה הנושא, לא משנה מה הבעיה, לא משנה מה ההקשר. יש הבנה אחת, פילוסופיה אחתשממנה גוזרים את התשובה לכל נושא שהוא. ככה זה עובד. זה לא שאני צריך ללמוד NLPבנפרד. אדרבא, אם מישהו מלמד אותך נגיד NLP, את אומרת לו "אתה יודע להסביר לי איךזה וזה עובד?"
אם לא אז אתהגם לא הבנת את ה NLP. אין דבר כזה, צריך להיות משהו שמחובר לכל זה, צריך לבוא מכלולאחד שממנו גוזרים את השכנוע.
שאלה: וזהאומר כאילו שאין את זה בין יש לאין ומשם זה הכל מונחים כאילו...
אליעד: מתוךהאין הבדל בין יש לאין הזה, מתוכו אתה גוזר את כל הדברים בעולם.
שאלה: מה אזיש הבדל X,Y,Z?
אליעד: עכשיואני אסביר עוד משהו. כל בית ספר בעולם שילמדו אותך נגיד NLP נגיד הסבירו לך, אם אתהרוצה לשכנע אותו תגיד ככה, ואם זה תגיד ככה ונניח שזה נכון, אז קודם כל למה נניח?כי זה לא תמיד נכון, כי מה שהם לא יודעים להסביר לך את ההפך. למה אם תגיד לא ככה,זה יהיה תמיד הפוך? הם לא יודעים להסביר לך. הם גם לא יודעים שיש הפך, הם חושביםשיש רק ככה. אז מה לעשות?
אז אתה אומרלעצמך רגע אז עשיתי למה זה לא עבד לי? נגיד שאומרים לך, אתה רוצה לשכנע אותו? תגידככה וככה ואתה מנסה ואתה לא מצליח לשכנע אותו, אז אתה אומר לעצמך רגע אבל לימדואותי שזה עובד, למה זה לא למה זה לא עובד?
כי הם לאהסבירו לך גם את ההפך של הדבר. שאם אתה תגיד ככה, זה יכול להיות בדיוק מאותה סיבהשזה לא יעבוד. את זה אין לאנשים מושג להסביר את זה, כי הם אומרים יש חוקים ככה זהעובד וזהו. ולמה אם אני אעשה את החוקים האלו, זה דווקא ישיג את המטרה ההפוכה? למהאם אני אגיד לו ככה, זה בדיוק העביר את ההפך של זה? זה, מי יכול להבין כזה דבר.
עכשיו, דברנוסף, בא נניח שאומרים לך חוק מסוים. אם אתה שואל ולמה החוק עובד ככה? ולמה המוח שלהבן אדם חושב ככה? פה נגמר הדיון. מאיפה אני יודע למה המוח של הבן אדם חושב ככה.נגיד שאומרים לך אם תגיד ככה יהיה ככה, לדוגמה. ולמה המוח חושב ככה? ולמה כשככה זהככה? זה פה נגמר הדיון. פה לעומת זאת כשאנחנו לומדים דברים כאלו ואחרים, אז קודם כלאתה לומד למה זה ככה, עד כמה שאתה יכול להעמיק אבל אפשר להעמיק עד הסוף, אם תגיד לוככה הוא יחשוב ככה ואני אסביר לו גם את כל המהלך ולמה זה ככה ולמה זה ככה, ואיך זהקשור לככה עד לקיום שלך עד לקיום של המציאות, זה דבר אחד.
ודבר שני גםמראים לך את ההפך ואז אתה בזמן אמת יכול לתמרן, אתה יודע לתמרן בין הדברים. כי כלעצה שנותנים לאדם יש בה חיסרון, כל עצה יש בה חסרון. נגיד שהילד לא רוצה לאכולירקות, נניח, והבן אדם יבוא ויתן לך עצה.
גם אם העצהנכונה יש בה חסרון. זאת אומרת אם אתה תעשה אותה יותר מדי זה ישיג את התוצאה ההפוכה,הוא גם לא יאכל ירקות. אם אתה תהיה איתו נגיד יותר מדי קשוח והוא יכול להיות שהואירגיש עוד יותר רע והוא על הפרנציפ, גם אם הוא ירצה לאכול אותם הוא לא יאכל אותם,נניח.
עכשיו הקטעשאתה לא מבין למה זה ככה אז אתה גם לא יודע להשתמש בזה.
לפעמים זהעובד לפעמים זה לא עובד. אבל אם אתה יודע למה זה ככה, אז עכשיו אתה יודע לשחקבמינונים. אתה יודע, אוקי עכשיו אני צריך להשתמש בהכללה, עכשיו אני צריך להשתמשבצמצום, עכשיו אני צריך להשתמש במחויב, עכשיו אני צריך להשתמש באפשרי, עכשיו אניצריך להשתמש בלא משנה, עכשיו אני צריך להשתמש בכן משנה, עכשיו אני צריך להשתמשבחיצוני, בפנימי, בכל מיני דברים.
לכן המקום הכיטוב ללמוד NLP הוא על ידי שאת מעמיקה לתוך השורשים של ה NLP. מה זאת אומרת שורשים?הכוונה להבין איך המוח שלך חושב ואיך המוח שלך עובד ואיך המוח של מבין דברים, אזמתוך זה את יודעת לנווט מוח של אחרים ושל עצמך.
אליעד: מה אתהחושב?
ש: אני חושב,שאני ניסיתי את זה לא מזמן באיזשהו קורס שישבתי ולמדתי. ואני יודע שעם המוח הקודםשלי הייתי מסתכל על הקורס הזה והייתי בטוח מסתבך בתוך הדאגות של איך אני אזכוראזכור את הדרך המדויקת הזאת, איך אני אתאפס עליה, איך המוח שלי יתאפס עליה. אבלבמקום זה ישבתי והקשבתי לכל מה שהוא אומר והבנתי שזה לא בדיוק זה יכול להיות טיפהאחרת. אוקי, זה נסיון אולי איזשהו ממוצא שהם עשו. אבל ראיתי את כל התמונה השלמה. אזמצד אחד גם הסכמתי איתו על הדרך ומצד אחר גם ראיתי שאפשר גם אחרת.
אליעד: מה הואאומר? הוא מוסיף עוד דבר, הוא אומר כזה דבר אם אתה לומד סתם קורס NLP אתה גם לאזוכר את זה, אתה אומר איך אני יכול לזכור שככה וככה. אבל אם אתה מבין את הפרנציפ שלהדבר עכשיו אתה יכול להלביש את זה איך שאתה רוצה, אתה יכול לעשות את זה במיליוןואחת דרכים נוספות. במיליון הקשרים.
אני אסביר לכםעוד דבר שאותו לא תלמדו ואותו לא לומדים בשום מקום של NLP.
ולא לומדיםאותו בגלל שלא מעמיקים בדבר. זה הנושא של איך להלביש דברים.
מה זאת אומרתלהלביש דברים? אם אתה רוצה להעביר למישהו מסר, איך אתה יכול להעביר את המסר הזהבצורה עקיפה לתת מודע בלי שהוא ידע בכלל שהגעת לשם? בצורה שממש שאין לו מושג.לדוגמא, נגיד שאתה רוצה נגיד שהילד שלך יותר יסמוך על עצמו פחות יסמוך על אחרים,נניח ואתה לא רוצה להגיד לו את זה בצורה ישירה, נניח. אז אתה יכול סתם במשל, לעשותמשל, להגיד, זאת אומרת, לקחת את המהות של הדבר וכל פעם להגיד לו בבית "שים לבהעמוד, העציץ לא עומד ישר תישר אותו. אתה יודע הרוח יכולה לטרוק את הדלת תסגוראותה.
אתה יודע,הכוס שלא תפול תשים אותה ישר". נגיד עכשיו כשאתה אומר לו כזה דבר אתה בעצם מכניס לולמוח שהדבר צריך להיות מחויב ויציב. אז הוא אומר גם אני רוצה להיות מחויב.
אני אתןדוגמא, נניח ואתה רוצה לגרום לילד שלך לחשוב שלסמוך על אחרים זה רע והוא צריךלהתחיל לסמוך על עצמו, אתה לא רוצה נגיד להגיד לו את זה באופן אישי. אבל למישהו, אזאתה אומר "אתה יודע הבקבוק שם עומד ליפול זה מאוד גרוע אם הוא יפול, הוא צריך להיותיציב". אז נגיד הוא עושה ואז אתה אומר לו "לא, לא זה לא מספיק יציב תעשה אותו יותריציב". נכון, אבל נגיד אתה בזה שאתה אומר לו את זה, אתה בעצם מעביר לו לתת מודעשדבר יציב זה טוב וחוסר יציב זה רע. ואז הם יגידו אה אז בעצם צריך שאני אהיה יציב.אני סתם נתתי דוגמא. עכשיו זה דבר, שאיך יכולת לחשוב על כזה דבר? כי אתה לוקח, מההמהות
של הדבר? שהואנשען על אחרים, זה אומר שהוא חושב שההוא אפשרי וההם מחויבים. איך אני עכשיו גורם לולחשוב שהוא צריך להיות המחויב והם האפשריים? אז אתה מלביש לו את זה על משהו אחר.נגיד, " על תשב על הכיסא הזה הוא לא מספיק יציב" שלא תפול. "תשים לב ל..." סתם כלמיני דברים כאלו. וסתם דרך זה העברת לו בכלל על נושא אחר. אתה מדבר איתו על נושאאחד ואתה חופר לו שבוע שלם על נושא של יציבות של דברים בבית, אז הוא אומר "מה הוארוצה ממני שם, כסא לא יציב, כסא לא יציב " ובתת מודע שלו מחלחל לו מסר, שצריך דבריםשיהיו יציבים. לדוגמא, אבל גם פה צריך לעשות את זה מתוחכם.
כי אם אתהתגיד לו לעשות את זה יותר מדי אז הוא יגיד "לא נכון, הדברים צריכים להיות לא יציביםועדיף שזה לא יהיה יציב". אז אתה עכשיו עושה את זה עוד יותר מתוחכם, "תקשיב כדי שזהלא יפול עליך תעשה שזה יהיה יציב". אתה יוצר לו אינטרס שיסכים איתך שיציב זה טובואז הוא אומר "אה אז יציב זה טוב, אז אני רוצה להיות יציב גם במקום אחר", לדוגמא.עכשיו, זה נגיד סתם הייתה דוגמא אינטואיטיבית כזאת. מה שאני אומר, יש אין סוףדוגמאות כאלו, בכל נושא.
לדוגמא, אתהרוצה לשכנע מישהו שאין? מה אתה רוצה לשכנע?
שואל: שיאהבאותי, איך אתה עושה את זה?
אליעד: אתהרוצה לשכנע מישהו שיאהב אותך, אוקי. אתה צריך לשאול את עצמך "איזה יתרון הוא יכוללמצוא בי בשביל לאהוב אותי?" איזה יתרון? נגיד את זה שאתה?
ש: מענין.
אליעד: מענין,אוקי, עכשיו אתה צריך לשתוף את המוח לבחורה שמעניין זה טוב, נניח. אתה לא תגיד לה"תאהבי אותי כי אני בחור מענין". אתה צריך...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד מטפל רוחני, מאמן אישי לחיים, יעוץנפשי, אושר, מטפלים, nlp, למכור, למתקדמים, אושר, אושר ועוד ...