פליירים או בשמם העברי - עלונים, הם פרסומות מודפסות על דף נייר, אותם מחלקים לקהל הרחב במטרה לצבור לקוחות חדשים. ישנן שיטות רבות להפצת פליירים, אך אין ספק כי השיטה הנפוצה ביותר היא חלוקת פליירים לתיבות דואר. שיטה זו של חלוקת פליירים פרסומיים לתיבות דואר "זכתה" לדימוי שלילי, כולנו מכירים את המראה של תיבת הדואר המפוצצת בעלונים ובפרסומות, אשר ברוב המקרים הערמה כולה תגיע ישירות לפח האשפה הנמצא בסמוך לתיבות הדואר, בדיוק לצורך מטרה זו.
אם נצא לרגע מנקודת המבט של בעל העסק שמעוניין לפרסם ולהרוויח לקוחות חדשים ונביט במבט כולל על העולם שאנו חיים בו בימינו, עולם רווי בפרסום מאסיבי, אשר בכל מקום אליו נפנה נראה פרסומת, על שלטי פרסום, פוסטרים על לוחות מודעות, פרסומות בטלוויזיה, באינטרנט, בדואר האלקטרוני ובכל מקום, אפשר להבין מדוע הקהל הרחב מאס מלראות פרסומות ומדוע רוב הפליירים מגיעים אל פח האשפה עוד בטרם זכה למבט או עיון קצר בתוכנו.
זו עובדה, רבים מהפליירים הפשוטים שמחלקים לתיבות הדואר מגיעים ישירו לזבל. מדובר באחוזים גבוהים מאוד, שעשויים לגרום לבעל העסק לחשוש ולהירתע מהרעיון של הדפסת פליירים. זוהי תחושה מתסכלת מאוד, במיוחד עבור עסקים קטנים שאין בידיהם תקציב פרסומי ענק ואינם יכולים להרשות לעצמם להשקיע בפרסומים יקרים בטלוויזיה או על שלטי חוצות, ועד היום הסתמכו על פרסום קטן ושכונתי, באמצעות מודעות, פוסטרים ופליירים שנהגו לחלק בשכונה.
ואמנם, לפליירים עדיין יש תקווה. פשוט צריך לחשוב קצת "מחוץ לקופסא" ומעבר למה שסטנדרטי ונהוג לעשות. אם תעשו זאת, תגלו שיש מגוון דרכים נוספות לחלק את הפליירים ולגרום ללקוחות לעיין בהם ולא להשליכם לפח באופן אוטומטי. אחת משיטות אלו נראית פשוטה אך אין כל ספק ביעילותה - השקיעו במעטפות והכניסו את הפליירים המודפסים שלכם לתוך מעטפות! אותה חלוקה מוכרת של פליירים לתיבות הדואר תשיג אפקט יעיל בהרבה אם הפליירים יהיו בתוך מעטפה. הסיבה מאחורי עובדה זו פשוטה - לקוח שמקבל מעטפה בתיבת הדואר לרוב יקח את המעטפה אל ביתו יחד עם שאר המכתבים, ורק שם יפתח אותה ואז ברגע שהפלייר שלכם מצא את דרכו אל תוך ביתו של הלקוח הסיכויים שהוא יקרא את המידע המפורסם בו ואף יפנה אליכם - גבוהה בהרבה.
פליירים נוספים שיעבדו הרבה יותר טוב הם פליירים המכונים "תלי-דלת". זהו פלייר עם חור המיועד לתלייה על ידיות הבתים. פלייר כזה שלא מחולק לתיבות דואר אלא תלוי על ידית הדלת מחייב את הלקוח להקדיש לו מס' שניות, להוריד אותו מהידית ולהכניס לביתו. פרסום כזה הוא יעיל ביותר כי ברוב המקרים הפלייר מוצא את דרכו אל תוך בית הלקוח, ואם זה ימצא את הפרסום שלכם רלוונטי או מעניין בעיניו - הרווחתם לקוח חדש בזכות הפליירים שלכם.