אם אתם עומדים לקראת פתיחת תיק עוסק פטור קבלתם בוודאי המלצות לבצע זאת בעצמכם מול המלצות לפנות אל יועץ מס מנוסה ולחסוך מעצמכם את כאב הראש ואת בזבוז ימי העבודה. אם תשאלו אותנו מי צודק נאמר כי שני הצדדים צודקים, מצד אחד, פתיחת תיק עוסק פטור אפשרית גם ללא מייצג מקצועי אך התהליך אכן ידרוש מכם התמודדות עם בירוקרטיה וברוב המקרים יותר מביקור אחד בכל משרד רשויות.
מתי יש לפתוח תיק?
אם התחלת לעבוד בעסק עצמאי אתה מחויב בתשלום מס כעצמאי, עלייך להודיע לפקיד השונה באזורך על התחלת הפעילות מיד עם פתיחת העסק. שימו לב, מועד פתיחת העסק נקבע בהתאם ליום בו קבלתם לראשונה תשלום והנפקתם קבלה הוא היום בו מוגדרת תחילת הפעילות העסקית. את ההודעה לפקיד השומה על פתיחת תיק עוסק פטור תלוו עם הפרטים הבאים : שם מלא ומספר ת.ז, כתובת פרטית, כתובת העסק, מספר טלפון, תחום העיסוק, מהות העיסוק, תאריך פתיחת העסק, מספר עוסק במע"מ, שם העסק.
ניהול ספרי חשבונות
כל בעל עסק באשר הוא מחויב בניהול תקין של ספרי חשבונות, פקודת מס הכנסה מחייבת אתכם בניהול ספרים. במידה ותתבקשו לעשות זאת יהיה עליכם להציג את הספרים בפני הרשויות. ישנם כללים חד משמעיים לניהול חשבונות עליהם כל בעלי העסקים מתבקשים להקפיד. נדגיש כי החוק מחייב אתכם ברישום של כל תקבול בספרי העסק מיד עם קבלתו לידכם. פתיחת תיק עוסק פטור אינה פוטרת אתכם מניהול ספרים מסודר, גם עוסק פטור עלול לעמוד לבדיקה של רשויות המס.
תשלום של מקדמות
מיד לאחר פתיחת תיק עוסק פטור תקבלו לביתכם דרישות לתשלום של מקדמות בהתאם לדיווח הרווחים שלכם. תשלום המקדמות יתבצע באמצעות שוברים, ישנה אפשרות נוחה יותר לבצע תשלום בעזרת כרטיסי אשראי או הוראת קבע.