כל עסק חדש שקם לו כיום וניכנס למערבולת של עולם העסקים בישראל יודע שבלי ייחודיות או אפשרות לבלוט בשטח, אם בתחום שלו או בכלל, כמעט ואין לו סיכוי לשרוד או להצליח בגדול.
היכולת לבדל את עצמך מעסקים אחרים, מקבילים או דומים לשלך, ניקרא בשפה המקצועית מיתוג וכולל בתוכו עולם ומלואו.
מיתוג של העסק מתחיל בפרטים שניראים שוליים או טריוויאלים למרבית בעלי העסקים, כמו בחירת צבע או צבעים מייצגים לעסק. אם הדבר נישמע לכם מעט תמוה אני אשאל אתכם בעולם הסלולאר מה אומרים הצבעים סגול, כחול או כתום? האם אתם יודעים איזה צבע מדבר על איזו חברה? סביר שכן. וזו התורה על רגל אחת.
לכל עסק חשוב לבחור צבעים מייצגים עבורו שיכולים להשתלב עם צבעים המזוהים עם תחום העיסוק שלו ומצד שני שיכולים לבדל אותו מהשאר.
לאחר השלב הראשוני הזה ניגשים לתכנון של עיצוב לוגו ייחודי לעסק על בסיס הצבעים שניבחרו.
לוגו כולל סימן או סמל שיזוהו מעתה עם העסק ויכולים לכלול משאית אם מדובר בחברת הובלות או מחשב נייד אם מדובר בחנות מחשבים וכמובן שיש לקחת כל מצר בסיס שכזה לעיצוב ייחודי ומעניין בעת עיצוב הלוגו.
ללוגו משלבים בד"כ (אם כי לא חייבים) סלוגן שיזוה עם העסק\לוגו בכל מקום אפשרי ויעזור בהליך מיתוג עסקי של העסק. דוגמא לסלוגנים מוכרים של חבורת שונות: "טבעי שלא תשלוט בעצמך" , "קח פרי ותהיה לי בריא" , "חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל" וכדומה.
עכשיו כשיש צבעים מייצגים, לוגו מעוצב וסלוגן שיווקי ניגשים לניירת המשרדית ודואגים שכל הניירת מניירות המכתבים ועד החשבוניות והמעטפות – הכל יהיה עם הלוגו + סלוגן + צבעים מותאמים עליהם.
בשלב הבא דואגים שהמשרד עצמו יהיה בעלי אותם המוטיבים ובשילוב תמונות שקשורות ללב העסק ו\או של לקוחות מיוצגים וכדומה, על מנת לבצע מיתוג חברה כפי שצריך.
עכשיו פונים מהפנים החוצה ודואגים באמצעות יחסי ציבור נכונים למתג את העסק בתחומו אם במאמרים מקצועיים, בראיונות של בעלי העסק או בהשתתפות באירועים הקשורים לתחום העיסוק או קרובים אליהם, אם כמשתתפים אורחים או בתור נותני חסות.
הכל יחדיו יחבר תמהיל מיתוג מנצח עבור העסק ויעלה את קרנו בענף בו הוא עוסק כמו גם בכלל בקרב לקוחות קיימים או וטנצייאלים לעתיד וישביח את המותג העסקי עצמו.