בשנים האחרונות בעולם כולו ובישראל בפרט כמות תאונות הדרכים רק הולכת וגדלה וכך יותר ויותר אנשים נפגעים ברמות פציעה שונות ולעיתים אף נהרגים. חמור מכך, ישנם רבים שנוהגים לפי כל החוקים והכללים אך מספיק שמישהו בנתיב השני החליט לנסוע מהר מידי, לעבור באדום או לבצע כל עבירת אחרת כגון נהיגה בשכרות וכדומה, הם ישלמו את המחיר שיכול להיות לעיתים מחיר כבד. אחת התופעות החמורות שהזכרנו הינה נהיגה בשיכרות, תופעה שרשויות החוק מנסות להילחם בה אך לא תמיד נוחלים הצלחה
מה הגורם לכך?
נהיגה בשיכרות היא שילוב של כמה דברים. ראשית, רוב הנוהגים בשכרות עושים זאת בקלות דעת ובדרך כלל גילם צעיר כגון: חיילים, חיילים משוחררים או סתם חבר'ה צעירים שיוצאים בסוף השבוע לפאב ולא לוקחים בחשבון במהלך הבילוי שהם צריכים עוד לנהוג הביתה. שנית, אומנם ישנה הסברה הולכת וגוברת בעניין אך היא עדיין לא מספיקה ולכן נהיגה בשיכרות היא לפעמים אי הבנת השפעת האלכוהול, שיכול לגרום גם בכמות קטנה לחוסר התמצאות ולחוסר סנכרון עם הסכנות שמציב לנו הכביש. ויש רבים הנתפסים על נהיגה בפסילה - בזמן שיכרות שזו עבירה חמורה.
הפתרון
אין פתרון קסם ולכן נהיגה בשיכרות היא לא תופעה שתיעלם מן העולם ברגע. הפתרון מתחיל במודעות והסברה במוסדות החינוך – בתי ספר, תיכונים, וכן בצבא, אך בעיקר בבית. הורים חייבים כל הזמן להזכיר לילדים שלהם ש"אם שותים לא נוהגים". בנוסף, נהיגה בשיכרות היא גם תופעה שמספר גופים נלחמים בה לדוגמא: עיריית תל אביב מעמידה לרשות המבלים בסופי שבוע אוטובוס שייקח אותם לביתם בלי שיצטרכו לנהוג. אבל הכי חשוב ולזה אין תחליף, על כל נהג לקחת על עצמו את האחריות ולהבין שיש בידו כלי משחית והוא צריך להיזהר ולא לשתות. אין ספק שגורם ההרתעה מהווה כאן לעיתים גורם מסייע - מי שנוהג בשיכרות עלול לקבל שלילת רשיון - דבר המרתיע רבים, נקווה שבעתיד ירתיע את כולם.