כל בעל חברה המחזיק ברשותו מלאי של פריטים כאלה או אחרים יוכל לספר לכל מי שירצה על התקרית הלא נעימה שקרתה לו בעבר עם לקוח מסוים,עת אותו לקוח הזמין פריט מסוים מן החברה וציפה להגעתו במועד מסוים שנקבע,אך למעשה קיבל את אותו הפריט באיחור רב ומאכזב. הלקוח כמובן התאכזב ונפגע,ההזמנה בוטלה לאלתר והנזק הכלכלי לחברה נגרם גם הוא. כל התהליך המאכזב ורב הנפגעים הזה יכול היה להימנע לו רק היה מקפיד אותו בעל חברה על ניהול מלאי יסודי ומסודר לאורך תקופות זמן קבועות של בערך חצי שנה.
בעל עסק שלא מקפיד על ניהול מלאי יסודי עלול לגרום לפגיעה משמעותית בעסק שלו. כיצד? ובכן,על ידי אי ניהול מלאי,עלול בעל העסק לא לדעת כלל ממלאי שברשותו וייתכן ואין בו צורך יותר ובינתיים לשלם עליו ריבית שצובר המלאי ולשלם על שטח האחסון בו נמצא המלאי. כמו כן,אי ניהול מלאי יגרום לכך שייתכן ובמלאי נמצאים פריטים שהולכים ומתיישנים ובהמשך כבר לא יהיה להם ביקוש וכך מפסיד בעל העסק המתעקש לא לבצע ניהול מלאי כסף נוסף. לבסוף,ייתכן שבעל עסק שלא יבצע ניהול מלאי כראוי יחשוב שברשותו פריטים מסוימים וכאשר יזמין לקוח מסוים פריט כלשהו יתברר לבעל העסק שמכיוון שלא ביצע ניהול מלאי,לא ידע בכלל שאותו פריט אזל מן המלאי. כעת יהיה על בעל העסק להוציא תחת ידיו לקוח מאוכזב נוסף שוודאי מצר מבלי לדעת על כך,שבעל העסק לא השכיל לערוך ניהול מלאי כראוי.
ייתכן ויהיו בעלי עסקים שיטענו שדווקא ניהול מלאי עולה כסף וגורם להוצאות שייתכן וניתן לוותר עליהן ולהשקיע אותן במקום אחר ולכן מבחינתם ניהול מלאי הוא הוצאה מיותרת. אך למעשה זוהי טעות חמורה,שכן ניהול מלאי נכון לאחר כל חצי שנה לערך,יגרום להכנסות לעלות בעקבות שיפור שירות הלקוחות והזמנות פריטים מסודרות אך ורק על פי צורך ולא לחינם רק מכיוון שנדמה שחסר מוצר במלאי כשלמעשה באמצעות ניהול מלאי מסודר ניתן היה לדעת שהוא קיים במלאי. כך שלמעשה אין עוררין על כך שכל עסק מצליח דורש ניהול מלאי יסודי ואיכותי.