אומנות ניהול התדמית ברשת (Online Reputation Management) מורכבת משני שלבים עיקריים המשלימים זה את זה: ראשית, יש לייצר תכנים חיוביים ואינפורמטיביים אודות הלקוח. לאחר מכן, יש לקדם את התוכן החדש במנועי חיפוש ובאתרים אחרים, כגון רשתות חברתיות. על ידי כך, דוחקות תוצאות החיפוש הרצויות את התוצאות השליליות – אם קיימות כאלו – והנזק התדמיתי שנגרם כתוצאה מהן פוחת. מכיוון שתוצאות החיפוש משתנות ללא הפסק, השמירה הרציפה על נוכחות מקוונת חיובית של הלקוח מצריכה מעקב בלתי פוסק אחר התכנים ברשת.
מנהלים בכירים ואנשי שיווק מבינים היום יותר מתמיד שהלקוחות הפוטנציאליים שלהם מבצעים את סקר השוק ואת ההחלטות שלהם בעיקר באינטרנט. יתרה מזאת, סקרים רבים מראים כי רוב הגולשים לא טורחים כלל לדפדף בתוצאות חיפוש שאינן מופיעות בדף הראשון שמחזיר מנוע החיפוש. לכן, היות ששמם הטוב של כל אדם או מוסד תלוי כיום במידה משמעותית בדרך שבה הוא מוצג באינטרנט, אין זה די להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש, אלא חשוב לוודא היטב שהאתרים שאליהם מפנות התוצאות הם אתרים רלוונטיים המציגים את הלקוח באור חיובי. מובן שהנזק של פוסט שלילי בדף הפייסבוק של חברה עלול להיות רב מהתועלת של פרסומת בעיתון. משום כך, חברות רבות מפנות בימינו תקציבי פרסום מערוצי השיווק הקונבנציונליים לערוצים חדשים, כגון ניהול תדמית ברשת.
הזמנים שבהם חברות גדולות היו היחידות שהשקיעו זמן ומשאבים ביחסי ציבור עברו מהעולם. היום, כשתוצאות החיפוש משמשות מעין "כרטיס ביקור" לכל אדם, מי שלא רוצה לקחת סיכון לגבי התוכן של כרטיס הביקור שלו נעזר בחברות שזוהי התמחותן המקצועית על מנת לתכנן ולבצע עבורו מיתוג אישי מוקפד. חברת "וריבו" (Veribo) היא חברה ישראלית המתמחה בניהול תדמית ברשת, שהוקמה ב-2007 וופועלת בתל-אביב ובלונדון. צוות החברה – שבראשה בוגרי יחידת הביון הצה"לית 8200 – כולל מומחים בתחומי ניהול התדמית, כתיבת התוכן וקידום האתרים. ביחד הם הופכים את השירות שמעניקה החברה ללקוח למקיף, יעיל וגמיש במיוחד. מאות אנשי ציבור, בעלי מקצועות חופשיים, סלבריטאים וגם אנשים מהשורה בישראל ובחו"ל, כבר בחרו בשירותי ניהול המוניטין ברשת של "וריבו", ונהנים מתדמית אינטרנטית משופרת ומתוזקת.