בטרם כניסת חברה או ארגון לתוכנית שיווקית מקיפה ברשת האינטרנט, מומלץ להיוועץ עם מומחה בתחום השיווק באינטרנט על מנת ליצור תוכנית אסטרטגית עבור קמפיין הפרסום המבוקש.
תחילה, רצוי להגדיר מהו קהל היעד, לבחור סוג של מודעות (טקסט או באנרים) וכמובן להגדיר היכן ובאילו אתרים ומנועי חיפוש ירוץ הקמפיין. לרוב, מודעות טקסט הכי כדאי לפרסם באמצעות הקישורים הממומנים במנוע החיפוש של גוגל באמצעות תוכנית הפרסום Google Adwords. למומחה בנושא שיווק באינטרנט יש את הידע הדרוש כדי להמליץ מה הכי מתאים עבור העסק שלכם.
עבור עסקים קטנים ובינוניים תוכנית הפרסום במנוע החיפוש באמצעות קישורים ממומנים של Google Adwords תהיה עדיפה על קידום אתרים בגוגל, היות וקידום אתרים בגוגל דורש השקעה גדולה יותר בתקציב עם התחייבות לתקופה מינימאלית של חצי שנה מראש. באמצעות פרסום במודעות ממומנות במנוע החיפוש בעל העסק קובע את התקציב היומי והחודשי וכמה הוא מוכן לשלם עבור הקלקלה על המודעה שלו. ולכן, מומחה לשיווק באינטרנט ימליץ לעסקים קטנים ובינוניים להתחיל עם הפרסום באמצעות הקישורים הממומנים.
עבור חברות מבוססות יותר מומלץ לשקול תהליך של קידום אתרים בגוגל. קידום האתר בגוגל מחייב את העסק בבניית אתר עשיר בתוכן, נוח ונגיש עבור הגולש המתעדכן על בסיס שבועי או יום-יומי. אתרים סטטיים לרוב אינם מתאימים לקידום במנועי חיפוש ולכן כחלק מהתוכנית האסטרטגית לשיווק באינטרנט, מומחה השיווק ימליץ על מעבר לאתר דינמי בעל מערכת ניהול תוכן ומערכת מאמרים וכתבות. יש לקחת בחשבון כי דרושים כתבים שיעדכנו את האתר על בסיס קבוע ויעלו לאתר מאמרים ויעשירו אותו בתוכן – על מנת שלאתר יהיה בסיס עבור קידום האתר בגוגל.
בקשו מהמומחה לפרסום באמצעות שיווק באינטרנט לבנות עבורכם תוכנית אסטרטגית על פי שיקולי התקציב שלכם. תחילה, ציינו בפני המומחה מהו התקציב שלכם עבור קמפיין הפרסום באינטרנט = על פיו התוכנית האסטרטגית שלכם תבנה. קחו בחשבון שדרושות הוצאות נוספות כגון: תחזוקת אתר חודשית, תשלום חודשי ליועץ המלווה את התהליך, שדרוג אתר האינטרנט הקיים של העסק והוצאות נוספות כמו פיתוח השיווק במדיה חברתית .