חפש מאמרים:
שלום אורח
20.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ויהי אור טבעי: מהם היתרונות של תאורה טבעית?

חללים חשוכים בבית הינה תופעה שכולנו מכירים. אך האם אין דרך נוספת להאיר את הבית, גם במקומות החשוכים, מבלי להציב גופי תאורה נוספים שמייקרים את חשבון החשמל הגבוה גם כך? בשנים האחרונות החלה מהפכת התאורה הטבעית לצבור תאוצה ולהיות יותר ויותר נפוצה בקרב משקי בית ועסקים רבים. הרעיון הוא פשוט: רותמים את אנרגיית השמש, מתעלים אותה בטכנולוגיה מתקדמת לתוך הבית ויש לנו אור. וזה אפילו בריא. הנה כל הסיבות לראות את האור – וליהנות מכל היתרונות הנלווים אליו.  

אור טבעי בחלל הבית – למה בכלל צריך את זה?

בבית המגורים ישנם מספר מקומות חשוכים באופן טבעי: לרוב בסמוך לקירות חיצוניים ללא חלון, מבואות של חדרי מדרגות, מקלחות וחדרי שירותים. במקומות אלו, נאלצים דיירי הבית גם במשך שעות היום להדליק את האור, מה שמוביל לעלייה תלולה בצריכה החשמל. אור טבעי נועד לפתור בדיוק את הבעיה הזאת. המטרה היא להחדיר את קרני השמש בצורה מבוקרת ומווסתת אל תוך חלל הבית. 

תאורה טבעית בבית: איך זה עובד?

בשלב הראשון מגיע בעל המקצוע לבית המגורים ובודק את החללים החשוכים. לאחר שלב האבחון נכנסת לתמונה טכנולוגיה מתקדמת, הפועלת בצורה אופטית: על גג המבנה מותקנת כיפה שקופה שעשויה מחומר פולימרי. הכיפה קולטת את קרני השמש ומחדירה אותן למבנה, דרך שרוול סופר רפלקטיבי מיוחד.

ממש כמו דימר המותקן בגופי תאורה, גם עצמת האור הטבעי המופק ניתנת לוויסות באמצעות עמעם המותקן על גבי השרוול. העמעם נשלט ע"י המשתמש ומאפשר לו להגיע עד לרמה של אפלה מוחלטת. בנוסף, ניתן להתאים את גודל הכיפה הפולימרית בהתאם לכמות האור הטבעי בו אנו מעוניינים.

היתרונות הבריאותיים של התאורה הטבעית

מעבר לחסכון בעלויות האנרגיה והחשמל, לשימוש בתאורה טבעית בסביבת המגורים ניתן לייחס סגולות בריאותיות רבות מעלה. ראשית, חשיפה לאור השמש מסייעת ביצור ויטמין D שאחראי להתפתחות התקינה של העצמות בגוף. שנית, ידוע כי חשיפה לאור משפרת את מצב הרוח של דיירי הבית. הימצאות ארוכה תחת מעטה של אפלוליות, לעומת זאת, ידועה כמעודדת דיכאון. בנוסף, קרני השמש שחודרות לבית המגורים באמצעות השרוול הרפלקטיבי, פועלות בטכנולוגיה מתקדמת ביותר, המסננת את קרני ה UV המזיקות.

באלו מבנים ניתן להתקין תאורה טבעית?

את הכיפה הפולימרית והשרוולים הרפלקטיביים ניתן למעשה להתקין בכל סוגי הגגות שקיימים: החל מגג בטון שטוח ועד גג בעל רעפים משופעים. התקנת המערכת מתבצעת במהרה וגם את התוצאות רואים, תרתי משמע, תוך זמן קצר.

 



תגיות המאמר: אור טבעי, תאורה טבעית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שאברב - שואב אבק מרכזי מבית חברת ביתק טכנולוגיות בע"מ. הפתרון המושלם לשמירה על נקיון הבית. חימום תת רצפתי תרמוטק מבית ביתק טכנולוגיות.

שיווק באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שאברב - שואב אבק מרכזי

חללים חשוכים בבית הינה תופעה שכולנו מכירים. אך האם אין דרך נוספת להאיר את הבית, גם במקומות החשוכים, מבלי להציב גופי תאורה נוספים שמייקרים את חשבון החשמל הגבוה גם כך? בשנים האחרונות החלה מהפכת התאורה הטבעית לצבור תאוצה ולהיות יותר ויותר נפוצה בקרב משקי בית ועסקים רבים. הרעיון הוא פשוט: רותמים את אנרגיית השמש, מתעלים אותה בטכנולוגיה מתקדמת לתוך הבית ויש לנו אור. וזה אפילו בריא. הנה כל הסיבות לראות את האור – וליהנות מכל היתרונות הנלווים אליו.

מאת: שאברב - שואב אבק מרכזישיפוצים27/03/13772 צפיות
בכל פעם שאתם חושבים על חורף חם, נעים ובריא – מה הפתרון הראשון שעולה לכם בראש? בשנים האחרונות, יותר ויותר משקי בית בוחרים בפתרון המסתכם בשלוש מילים: חימום תת רצפתי. מה יכול להפוך את המערכת לבחירה הטבעית גם שלכם?

מאת: שאברב - שואב אבק מרכזייופי וטיפוח - כללי29/04/121067 צפיות
בשנים האחרונות הפכה מערכת שאיבת אבק מרכזית לפתרון השאיבה המועדף בקרב משקי בית רבים. יתרונותיה המשמעותיים בניקוי הבית בצורה שקטה, יסודית ובריאה הגדילו את המבחר הקיים של מערכות השאיבה המרכזיות. מבחר כה גדול של מערכות שאיבה מרכזיות משרת את הצרכן, בתנאי שידע איך לבחור מערכת שתתאים בצורה הטובה ביותר לצרכיו. מכיוון ששואב אבק מרכזי לא מחליפים בכל יום, אותה הבחירה אמורה ללוות אתכם למשך שנים רבות - ועל כן חשוב לבחור נכון.

מאת: שאברב - שואב אבק מרכזישיפוצים14/03/121093 צפיות
בימי החורף הקרים, קשה להעלות על הדעת איך אפשר היה להסתדר בלי השיטות המסורתיות לחימום הבית. אך בשנים האחרונות גוברת המודעות לשיטה בטוחה חכמה, חדשנית ובריאותית הרבה יותר לחימום הבית, באמצעות מערכת לחימום תת רצפתי. מערכת זו מורכבת מגופי חימום המותקנים מתחת לריצוף ומבקרי טמפרטורה השולטים עליהם

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/223075 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223429 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211469 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211414 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211675 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211663 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211875 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica